Test Peugeotu 5008 2.0 BlueHDi 180, moderně vyhlížejícího macka pro velkou rodinu

Modernizovaná 5008 je tady v plné parádě a v kategorii SUV celkem vládne.
img_0612-1100x618.jpgCelá galerie 21 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 9.2

V oblasti nabízených SUV začíná být celkem „těsno“, ale pokud někam narvete až sedm lidí a ještě u toho máte pocit, že sedíte v drsném bouráku (protože ten předek je fakt famózní), tak asi není o čem.

Francouzi začali s tím vizuálem opravdu čarovat. Když totiž k nové pěttisícosmičce přijdete, máte pocit, že jste si zakoupili vůz vyšší kategorie, který ohromí nejen vaši rodinu, ale především všechny kolem.

Předku vévodí bezrámová vertikální maska chladiče s chromovanými lamelami, které plynule přecházejí až k okrajům nárazníku. Zároveň jsou zde tak citelně zasazené Full LED světlomety (dostupné v naší testované GT Pack verzi), na které navazují „tesáky“ denních světel s chromovanými špičkami, které dodávají autu ten dravý vizuál, jímž se Peugeot ostatně chlubí už ve svém znaku.

Vzadu se taky jedná o typicky nového Peugeota, kterého designéři osázeli LED světly s 3D kresbou lvích drápů, jež jsou elegantně zakryty průhledným kouřovým sklem navazujícím na černě zabarvenou lištu zavazadelníku. Vše působí tak kompaktním dojmem, který ocení především fajnšmekři a vyznavači ladných a čistých křivek.

Po usednutí za volant se člověku otevírá nový svět. Svět kombinující barvy, zajímavé prvky a především prostor. Sedačky oplývají textilním a koženým čalouněním, takže sezení v nich je velmi pohodlné. A pokud vás bolí jako například mě záda, nebo jste měli dlouhé obchodní jednání a potřebujete masáž, stačí nastavit masážní mód, kterým se můžete hýčkat do aleluja. Vaše záda to ocení.

A pak tu máme starý známý i-Cockpit aneb přístrojovku a vše kolem. Peugeot se i zde vyznačuje malým volantem, který je v souhře s velkým autem možná překvapující, ale ne nepohodlný. Kupodivu se s ním manipuluje hezky a auto poslouchá na slovo.

No a jak už jste u mě četli, na přístrojovou desku se zde nakoukáte skrz volant, ale právě nad jeho horní hranou. Tím pádem se vám volant nikdy nedostane do zorného úhlu, a vy si můžete do pohody vychutnávat jízdu. Vězte, že si polohu volantu vůči sedačce musíte chvíli hledat, ale se rčením „kdo hledá, najde“, se poměrně rychle zorientujete a navolíte si ji tak, aby vám jízda poté připadala komfortně.

Nová digitální obrazovka s velikostí 12,3 palce nabízí pak mnohem lepší vykreslení a čitelnost a zároveň dává možnosti zobrazit si zde záběry z infračervené kamery, která má dosah až 250 metrů (ano, opravdu).

Kameru lze zapnout manuálně, ale v noci se vám zapne automaticky a upozorňuje na cyklisty, ale i chodce, takže se vám už nikdy nestane, že budete nadávat na jedince, který jde v noci po silnici s nulovými reflexními prvky.

Středu interiéru poté vévodí desetipalcový displej infotainmentu s bohatými funkcemi včetně 3D online navigace, na který navazují výdechy klimatizace a pak naše staré známé pianové klávesy, díky nimž máte usnadněný pohyb v menu. Vše je doplněno hafou místa pro odkládání včetně nápojů a pohodlnou loketní opěrkou.

Co v tomto obřím korábu hraje prim, je prostor. Kromě toho, že se v autě pohodlně sveze 7 lidí (přičemž těm v druhé řadě může k jídlu posloužit malý stoleček a mohou si zatáhnout rolety jako v letadle), tak do něj současně nacpete i nespočet velkých kufrů.

Zavazadlový prostor nabízí totiž objem 780 litrů. A pokud byste tam chtěli narvat celý svět, sklopením druhé řady sedadel získáte volný prostor o velikosti 1 940 litrů. A to už je panečku takový malý truck.

A jak to jezdí? Nová 5008 je určená především těm, kteří ocení jízdy na dlouhé kilometry a spíše komfortnější jízdu a ne dravou ve smyslu brzda plyn. Když auto nastartujete, hned uslyšíte jakousi obhroublost motoru, ale ta zmizí během prvních kilometrů, protože je kabina perfektně odhlučněna.

Na výběr máte z několika jízdních režimů, přičemž Normal je pro takovou tu pohodovější nespěchající jízdu a režim Sport hodně pomůže, pokud povezete plné auto nebo si prostě chcete užít trošku plnější a charakternější sportovní poježdění.

Auto nabízí sice trošku tvrdší podvozek, který je ale schopný pohlcovat nerovnosti v ideálním měřítku. Při polykání kilometrů, především na dálnici (protože k tomu jen 5008 přímo stvořena) vám věnuje spotřebu kolem 6,2 litrů (alespoň tak mluví náš test), a to u takového kolosu není zase tak moc.

Rodinné auto. Taková je prostá charakteristika nového Peugeotu 5008. Nacpete tam rodinu, psa, kamarády, hafo kufrů. Všichni budou spokojení a vy si s nimi vlastně jízdu náramně užijete, protože si budete připadat, jako když řídíte kamion – a řekněme si popravdě, kdo nechtěl, když byl malý řídit kamion? Já jo! A to podotýkám, že jsem holčička… tak na to nezapomínejte.

21.7.2021 10:15| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist