Peugeot 5008 2.0 HDI FAP

Automatická převodovka dokáže z každého obyčejného a průměrného auta udělat smysluplnou záležitost.
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 7.8

RADOSTI
Automatická převodovka; hezká a kvalitní kabina; jízdní vlastnosti

STAROSTI
Gumové řízení; trochu ospalý motor; povrzávání z útrob

Automat skutečně dokáže spoustu aut změnit k lepšímu. A Peugeot 5008 není žádnou výjimkou. Je to docela pohledné a povedené auto, ale sportování od něj nikdo neočekává. Proto trochu postrádám smysl cpát do takového auta manuální řazení. Tentokrát ale v redakční flotile zakotvilo toto nové MPV s dieselem a automatem.

Peugeot 5008 velká fotogalerie

Peugeot 5008 fotogalerie

Když jsem se letos svezl s modelem Peugeot 5008 1.6 THP, příjemně mě potěšila snaha Peugeotu o odpoutání se ode dna. Jízdní vlastnosti auta byly velmi ucházející, řízení celkem slušné, motor vynikající a interiér příjemný a pohodlný. Jen to řazení… Proč v takovém autě musíte kvedlat pákou? Ne snad, že by nebyl chod řadící páky přesný: na poměry Peugeotu šlo snad o nejlepší řazení za posledních dvacet let… Ale jde o princip. Manuální převodovka do rodinného MPV prostě nepatří. Peugeot 5008 2.0 HDI FAP s automatickou převodovkou má proti modelu s manuální šestistupňovou převodovkou hned několik výhod. Výkon motoru vzrostl ze 150 na 163 koní a točivý moment má hodnotu 340 Nm. Uvnitř tohoto Peugeotu vás přivítá velmi pěkná, prosvětlená a vzdušná kabina. Kožené sedačky jsou povedené a jejich šedomodrý odstín navozuje úplně jinou atmosféru než nudná černá. Spolu s černou palubkou působí příjemně kontrastně a celý interiér vypadá skoro až prémiově. Přístrojová deska je sama o sobě přehledná a ergonomicky celkem dobře řešená. Sice si musíte zvykat na ovládání navigace, rádia, palubního počítače a klimatizace, ale po několika hodinách už si tu připadáte jako doma.

Vpředu je dostatek místa, stejně tak na zadních sedačkách. Škoda jen příliš dodávkovité pozice za volantem, který by měl být lépe nastavitelný. Řízení samo o sobě není vyloženě špatné, ale působí trochu gumově a odtažitě. Podvozek je totiž překvapivě schopný a auto má dostatek přilnavosti, takže ostřejší průjezdy zatáčkou pro něj nejsou problém. Proto by mu trochu komunikativnější řízení docela slušelo.Podvozek si s českými silnicemi poradí dobře a při přejezdech nerovností se neozívají tupá hlasité rány. Auto na nich ale občas povrzává a v kufru něco neustále klepalo. Pravděpodobně je to jen záležitost konkrétního testovacího exempláře, protože dříve testovaný benzínový model nic takového nedělal.Při jízdě nebudete mít pocit, že by se dvoulitrový diesel nějak moc namáhal, i když na sešlápnutí plynu reaguje trochu ospale. Automat mu zřejmě sebral nějaký ten koník, takže papírově sice nabízí o 13 koní více než model s manuálem, ale pocitově působí stejně rychle. Na předjíždění však jeho výkon bohatě stačí a automatická převodovka svou práci odvádí dobře – řadí plynule, akorát tak rychle a v ten správný okamžik. Nachytáte ji jen tehdy, pokud se rozhodnete sami řadit manuálně a pak ji vrátíte do automatického režimu. Několik sekund jí trvá, než si přehodnotí, co se vlastně děje. Takže když jedete z kopce a podřadíte si manuálně na trojku, abyste pomohli brzdit motorem, po přesunutí do polohy D a přidání plynu pak převodovka docela dlouho nechá zařazenou trojku, než si uvědomí, že má řadit výš.Už tedy víte, že diesel s automatem je akorát tak silný, pohodlný a veskrze příjemný. Určitě se ale ptáte na cenu. Peugeot chce za nejvyšší výbavu Premium Pack celkem slušných 644 900 korun. Dostanete ale úplně všechno důležité včetně pěkné panoramatické střechy, dvouzónové klimatizace, tempomatu, head-up displeje a palubního počítače. Připlácet pak můžete 50 000 korun za ty povedené kožené sedačky, 20 000 korun za navigaci, 16 000 korun za dvě přídavné sedačky v kufru a 9900 korun za parkovací asistent.

Verdikt
Peugeot 5008 s naftovým motorem a automatickou převodovkou je rozumná volba. Auto od vás nic nechce a ušetří vám práci a nervy. Smiřte se s občasným zavrzáním a máte pohledné, praktické a komfortní auto, které má docela slušné jízdní vlastnosti. Vzhledem k ceně nelze tomuto Peugeotu nic zásadního vytknout a to je asi ta nejlepší pochvala, jakou může dostat.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1997
Vrtání x zdvih (mm)85 x 88
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)120 / 163 v 3750 ot./min.
Točivý moment (Nm)340 v 2000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)96,2
0-100 km/h (s)10,5
Nejvyšší rychlost (km/h)190
Spotřeba paliva (l/100 km)9,1 / 5,7 / 6,9
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4529
Šířka (mm)1837
Výška (mm)1638
Rozvor náprav (mm)2727
Provozní hmotnost (kg)1694
Celková hmotnost (kg)2330
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1500
Zavazadlový prostor (l)823 - 2506
Ceny
Základní cena modelu434 900 Kč
Základní cena test. verze644 900 Kč
15.10.2010 8:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist