Nový Peugeot 5008 (2016) oficiálně venku, místo MPV je z něj sedmisedadlové SUV

Francouzi jen pár dní po premiéře mladoboleslavského crossoveru Kodiaq představili jeho konkurenta, se kterým se pojí zajímavá transformace.

Pokud se jen trochu orientujete ve výrobním programu francouzské značky Peugeot, patrně víte, že aktuálně prodávaný pěti i sedmisedadlový jednoprostorový model 5008 patří bez jakýchkoli pochybností do třídy MPV. Jeho aktuálně odhalený nástupce dává tomuto segmentu sbohem stejně jako menší model 3008, akorát že tento vůz míří mezi velké crossovery a o zákazníky i podíl na trhu se porve kromě jiného také se zbrusu novou Škodou Kodiaq.

Při pohledu na stoupající zájem o vozy kategorie SUV a postupně padající prodejní čísla klasických minivanů snad ani není tohle rozhodnutí překvapivé, zvláštní je snad jen označení 5008, když novinka navazuje spíše na někdejší model 4007 vyráběný ve spolupráci s japonskou značkou Mitsubishi.

Druhá generace modelu 5008 stojí na modulární platformě EMP2, přičemž vůz má na délku 4,64 metru a rozvor náprav činí 2,84 m. Abyste si o velikosti auta mohli udělat jistou představu, mohlo by vás zajímat, že Kodiaq měří 4697 mm a nápravy má od sebe vzdálené 2791 mm, a pokud bychom měli zůstat u Peugeotu, vězte, že nový model je o 19 cm delší ve srovnání s novou 3008 a o 11 cm delší oproti výběhovému MPV.

Kabina sedmisedadlového vozu má základní objem zavazadlového prostoru 640 litrů, u pětisedadlové varianty pak tato hodnota naroste na 1060 litrů.

Paleta pohonných jednotek začíná přeplňovaným benzínovým tříválcem o objemu 1,2 litru a výkonu 130 koňských sil, který bude možné kombinovat buď se šestistupňovým manuálem anebo automatem o stejném počtu převodových stupňů. Benzínový čtyřválec 1.6 se 165 koňmi naopak jinak než s automatem neseženete. Diesely zastupuje motor 1.6 s výkonem 100 anebo 120 koňských sil, respektive k mání bude také dvoulitr naladěný na 150 a 180 koní.

Ačkoli jsme již několikrát zdůraznili, že 5008 půjde po krku Škodě Kodiaq, asi je na místě říci, že pouze některým variantám. Přesněji pouze těm s pohonem předních kol. Navzdory drsně vypadajícímu zevnějšku a přizvednuté karoserii francouzské auto pohon 4×4 nenabídne. Místo toho bude spoléhat na adaptivní kontrolu trakce Advanced Grip Control pracující v pěti režimech, a která má (papírově) čtyřkolku suplovat.

Premiéra Peugeotu 5008 proběhne počátkem příštího měsíce v Paříži.

8.9.2016 7:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist