Peugeot 5008 1.6 THP 165 Allure: Když jde styl ruku v ruce s praktičností
autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 5008 > Peugeot 5008 2.0 BlueHDi: Z jiné galaxie
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi: Z jiné galaxie
Radosti
- prostorný interiér
- prvky výbavy, které jsou zvykem spíše u prémiových značek
- použitelná třetí řada sedaček
- výborné sladění motoru a převodovky, zejména při dálničních přejezdech
Starosti
- díky 19palcovým diskům občasné přenášení rázů do kabiny
- přes menší volant je špatně vidět na budíky
Přiznám se, že při prvním pohledu na novou 5008 jsem byl trochu rozpačitý. Nebyl jsem si jistý, jestli přede mnou stojí vesmírná raketa, nebo automobil pro rodinu. Po ujetí prvních pár kilometrů jsem musel svůj pohled přehodnotit a přiznat – ono to všechno dohromady funguje. 5008čka je určená jako rodinné auto, a tak na něj musí být nahlíženo.
Docela se mi líbí, že automobilka Peugeot sjednocuje svoje auta společnými designovými prvky, ale zároveň od sebe různé modely rozeznáte na první pohled. Asi nejdiskutovanějším prvkem dnešních Peugeotů je kompaktní volant, který mi především kvůli mé výšce 194 cm příliš nevyhovuje. Když si nastavím sedačku do ideální polohy, nevidím v tu chvíli na kapličku budíků, protože mi ji zakrývá horní část volantu. Jinak má ale volant hezký tvar a má intuitivně rozmístěné ovládací prvky.
Když už jsem zmínil pohodlí, musím druhým dechem zmínit také výtečné sedačky. Jsou příjemné a mají výrazné boční vedení s dlouhým sedákem i opěradlem, což vám zaručí opravdu dobrý komfort i na dlouhých cestách. Pokud to budete chtít dohnat do úplné dokonalosti, můžete si připlatit i za funkční masáže předních sedadel. Slovo funkční jsem použil záměrně, protože se nejedná o nějaké šidítko, ale o pořádné promačkání zad v několika možných programech. Masírování zajišťuje pneumatické ústrojí, které jsme zvyklí vídat spíše u prémiových značek.
Druhá řada sedaček není spojena v jednu lavici, ale každý cestující má samostatné křeslo s individuálně polohovatelným opěradlem. Třetí řada sedaček je u většiny automobilů brána jako provizorní, ale u 5008čky se podařilo zachovat slušný komfort. Lidé s menším vzrůstem nebo děti by zde mohli bez sebemenších problémů vydržet i pár set kilometrů.
Za zmínku rozhodně stojí infotainment, který se nese v duchu dnešní doby. Většinu funkcí ovládáte přes dotykové rozhraní, pod obrazovkou se nachází řada tlačítek, které vás přenesou do nastavení klimatizace, multimédií nebo navigace. Stále jsem se však nezbavil dojmu, že u ovládání klimatizace nejlépe funguje klasický otočný ovladač nebo tlačítka.
Dotykové rozhraní však není doménou Peugeotu, ale všeobecně většiny dnešních automobilů. Analogové přístroje v kapličce vystřídal také displej o úhlopříčce 12“. Můžete si zde změnit grafiku přístrojů, barvy nebo ukazatele rychlosti přesunout do stran a promítnout si na obrazovku navigaci.
Po zážehové šestnáctistovce se nám dostala do rukou vrcholná motorizace 2.0 BlueHDi o výkonu 180 koní a točivém momentu 400 Nm. Tento motor auto rozhýbe na maximální rychlost 208 km/h a zrychlení z 0-100 proběhne za 9,1 sekundy. To je na velikost a účel auta naprosto dostačující. I při prudké akceleraci řadí šestistupňová samočinná převodovka sametově, v režimu sport funguje trochu zmatečně a její přínos se tím trochu ztrácí.
Peugeot 5008 se proměnil z ryzího MPV v elegantní crossover
Články o autech | vydáno 21. 2. 2017
Na dálnici ale převodovka funguje skvěle, v rychlosti 130 km/h motor točí něco málo přes 2000 ot/min, což samozřejmě přispívá k nízké spotřebě a celkovému pohodlí. Spotřeba se díky vhodným převodům pohybuje v rozmezí 6 až 6,5 litru i s výrazným podílem jízdy ve městě.
Podvozek ve spojení s devatenáctipalcovými koly občas vyloudí tupou ránu, ale to už opravdu musíte trefit díru s ostrou hranou. Jinak je pocit z řízení na slušné úrovni, Peugeot velmi dobře maskuje své rozměry i hmotnost a i ve vysokých rychlostech zůstává stabilní a jistý, což jen přispívá komfortu na palubě.
Verdikt
Na poměry segmentu rodinných vozů má Peugeot 5008 velmi odvážný design, což může odradit usedlejší zákazníky. A je samozřejmě otázkou, jak se na design budeme dívat za pár let. Peugeotu se ale nedá upřít komfortně naladěný podvozek, silný a úsporný motor a dobře využitelná třetí řada sedadel. A to jsou atributy, které v případě rodinného auta hrají důležitou roli. Pokud tedy hledáte zajímavý rodinný vůz, Peugeot 5008 by mohl být tím pravým.
Text a foto: Vít Čermák
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1997 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 235/50 R19 |
Pneumatiky vzadu | 235/50 R19 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 133 kW / 180 k při 3750 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 400 Nm při 2000 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 208 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,5 / 4,4 / 4,8 |
Objem nádrže (l) | 56 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4641 |
Šířka (mm) | 2098 |
Výška (mm) | 1646 |
Rozvor náprav (mm) | 2840 |
Provozní hmotnost (kg) | 1605 |
Celková hmotnost (kg) | 2280 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1500 |
Zavazadlový prostor (l) | 702 / 1862 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 545 000 Kč (Access, 1.2 PureTech) |
Základní cena test. verze | 945 000 Kč |