Test Mini Cooper S 5D: Především normální auto

Test pětidveřového Mini byste klidně mohli začít i skončit větou: „jde jen o nataženou klasiku“, nicméně nebyla by to pravda. V čem je prodloužený Cooper S jiný? Máme pro vás srovnání a jízdní i praktické dojmy.
mini-cooper-s-john-cooper-works-5-dverove-benzin-turbo-1-1100x618.jpgCelá galerie 19 Zdroj: Karel Štochl

Mini Cooper S chce být především normálním autem, proto vlastně má pět dveří a kufr s objemem 278 litrů, respektive 941 litrů při sklopených zadních sedadlech. Neznamená to však, že by se líbivý přes čtyři metry dlouhý hatchback vzdal svého stylu, pouze k němu přidal trochu užitečných komponentů. Přední část je totožná s ostatními modely z rodiny – stále se tu nachází líbivé diodové kulatiny zajišťující osvětlení ve dne, otvor na kapotě pro přívod vzduchu k mezichladiči stlačeného vzduchu a muskulární přední nárazník s mlhovkami.

Pohledem na bok však zjistíte, že je tu něco jinak – ano, přebývá tu pár dveří navíc. Pokud začínáte jásat, že se konečně dozadu vejde člověk bez nutnosti amputace nohou, potěšíme vás – vejde! Místa ve druhé řadě sedadel je přeci jen o něco víc, a to dokonce i pro dospělé pasažéry, tedy pokud neměříte dva metry. Oproti třídveřové klasice, kde vzadu není takřka vůbec žádné místo pro nohy, jde o velmi praktický krok vpřed. Zezadu poznáváme dobře známé Mini ve verzi Cooper S, což znamená, že má výfuk uprostřed, sportovní nárazník a diodové lampy s britskou vlajkou – vypadá zkrátka tak, jak ho máme rádi.

Ani uvnitř nečekejte divočinu – přepracované jsou pouze detaily spřažené s pětisedadlovou konverzí. Jde například o jiný ovladač oken nebo přídavný pás vzadu. Jinak se opět díváme na starého známého premianta s kulatými „budíky“ a diodovým prstencem okolo hlavních multimédií, který (jako u ostatních modelů) funguje například jako otáčkoměr, parkovací asistent, navigátor nebo jen tak ledabyle vytváří barevnou atmosféru. V autě nesmíte hledat prostorné kombi – tím je Mini Clubman – tohle „pětidvířko“ je pořád jenom praktičtější hatchback.

Ten hlavní rozdíl ukazuje až agilní jízda – dlouhý rozvor a kola v rozích udělají tuhle divokou motokáru s dvoulitrovým turbobenzinem o výkonu 192 koní o mnoho stabilnější. Vůz s výhradně předním pohonem je tak snadněji čitelný, ovladatelný a lépe drží v zatáčkách, což zaručuje více legrace při dynamické jízdě a větší bezpečnost v případě krize. Pětidveřová verze ani tolik nepřibrala na hmotnosti – je o 50 kilogramů těžší než srovnatelné „třídvířko“, ale o 55 kilogramů lehčí než Cabrio.

Díky sedmirychlostní sportovní automatické převodovce zvládnete městský provoz s benzinovým apetitem kolem sedmi litrů na sto kilometrů, ovšem hodnoty na dálkových trasách pak zákonitě klesají. Nejsme si však jistí, že auto takového zaměření bude polykat dálniční kilometry. Spíše jde o výstavní kousek, který se bude projíždět po metropolitních bulvárech, stát v nekonečných kolonách a parkovat u vyhlášených kaváren. Proč?

Mini musí být hlavně hezké, proto automobilka nabízí širokou škálu personalizací, udělátek, zkrášlovadel a dalších cingrlátek. Můžete mít jinak barevnou střechu, kryty zrcátek, pruhy na kapotě, desítky druhů kol nebo podsvícenou britskou vlajku na palubce – jenže za vše navíc je nutné připlácet. Nejde sice o naprostý cenový nesmysl typu Audi e-tron, ale za základní cenu Cooperu S (711 tisíc korun) už si koupíte spoustu jiných a lépe vybavených aut. Jelikož je vlastníkem značky MINI automobilka BMW, volitelná výbava dělá v testované specifikaci dalších 300 tisíc navrch, a to už máme milion korun za obyčejný pětidveřový hatchback. Nebo ne?

Ukažte nám stylovější prémiový kompakt? Osobitost Mini těžko porazí rozzuřené mercedesy, domácí bavoráky nebo ulítlé fiaty s logem Abarth. Mini Cooper S 5dveřové má tu výhodu, že si zachovalo tradiční geny, jen je o něco víc užitečné a osloví i ty styluchtivé zákazníky, kteří občas potřebují převézt více než dvě osoby nebo rozměrnější náklad.

Praktické vozy si přece Češi kupují kvůli tomu, kdyby náhodou potřebovali jednou za rok odvézt z nábytkového centra postel nebo přespat v autě. Tak proč si to nedopřát v autě vyrobeném pod patronátem mnichovského inženýrství, které je navíc hrdé na svůj původ ze Spojeného království.

19.8.2019 2:05| autor: Tomáš Malík

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist