Mini 5 Door (2015): první pětidveřový hatchback Mini oficiálně představen

(+ 178 foto) Britská značka Mini se nadále zbavuje nálepky výrobce malých aut. Také její nejnovější přírůstek překonává na délku čtyřmetrovou hranici.

Vůz na úvodní fotografii možná vypadá jako jedna z těch povedenějších ilustrací neexistujícího modelu od jednoho z našich oblíbených grafiků, jako je kupříkladu Theo Chin, můžeme vás ale ujistit, že tohle už rozhodně není fantazie – Mini tímto oficiálně představilo svůj první pětidveřový hatchback.

Že se schyluje k jeho světové premiéře, se vědělo již poměrně dávno. Špionážní fotografie kamuflovaných prototypů jsou na silnicích zachycovány více než rok a to nemluvíme o zprávách informátorů, kteří pětidveřovou verzi potvrdili už před pár lety. V tuto chvíli je tedy praktičtější varianta britského (jinak hlavně stylového) vozu na světě, tak se podívejme, čím se vás bude snažit získat.

Ačkoli pár dveří navíc karoserii novinky opticky poněkud zkracuje, ve skutečnosti byla platforma a logicky tedy i celý automobil ve srovnání s výchozím modelem prodloužen. Rozvor je nyní dlouhý 2567 mm a to je o 72 milimetrů více oproti standardnímu třídveřovému hatchbacku. Standardní délka nového Mini činí 3982 mm (+ 161 mm), zatímco Cooper S a SD mají z důvodu použití jiných nárazníků délku až 4005 mm. A abychom měli rozměry kompletní, také na výšku byste naměřili o 11 mm více.

Nafouknutí vnějšku auta pochopitelně nebylo samoúčelné, takže více místa dostane k dispozici posádka i její zavazadla. Kufr má nyní objem 278 litrů (+ 67 l) v základu a sklopením zadních sedadel dělených v poměru 60:40 naroste na 941 litrů. Pokud jde o cestující, ti vzadu mají pro svá kolena přidáno v podélném směru 72 mm, nad hlavami dostanou všichni navíc 61 mm a navzdory identické šířce je zde o 61 mm více místa v prostoru loktů.

Protože pětidveřové Mini přímo vychází z třídveřového modelu, automobilka se rozhodla ponechat původní nabídku motorů. Jinak řečeno také zde zůstává benzínovým základem Mini Cooper 5 door s přeplňovanou patnáctistovkou o výkonu 136 koní a točivém momentu 220 Nm, která s manuálem zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,2 s a nejvyšší rychlost 207 km/h. Cooper S s dvoulitrem a turbodmychadlem nabízí ve stejné disciplíně čas 6,9 sekundy a maximálku 232 km/h, zatímco obě zmíněné motorizace zvládnou s automatem z 0-100 o desetinku vteřiny rychleji.

Dieselové verze jsou rovněž dvě a také v tomto případě jde o tříválec a čtyřválec. Cooper D 5 door je poháněný motorem 1,5 l s výkonem 116 koní a točivým momentem 270 newtonmetrů a Cooper SD se může pochlubit dvoulitrem TwinPower se 170 koňmi a 360 newtonmetry. Naftové jednotky podle zvoleného typu převodovky stačí na stovku za 7,3 až 9,5 sekundy a nejvyšší rychlost od 202 do 225 km/h.

Pokud vše půjde podle plánu, Mini by chtělo ročně vyrobit nejméně 150 tisíc těchto aut a začít je prodávat už letos na podzim po pařížské premiéře. Přesné ceny známé zatím nejsou, proslýchá se ale, že nárůst ceny ve srovnání s třídveřovým provedením by mělo být minimální – mluví se o příplatku 600 liber, což v přepočtu dělá něco málo přes 20 tisíc korun.

5.6.2014 9:42| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist