Mini John Cooper Works se vrací na 24h Nürburgringu s masivním křídlem

Po desetileté přestávce se MINI John Cooper Works letos opět zúčastní legendárního 24hodinového závodu na Nürburgringu. Závodní vůz přihlášený soukromým týmem Bulldog Racing a postavený v Nürburgu pojede ve třídě SP3T.
p90458438_highres_mini-john-cooper-wor-1100x618.jpgCelá galerie 22 Zdroj: Mini

24hodinový závod na Nürburgringu je považován za vrcholnou zkoušku vytrvalosti člověka a stroje. Padesátý ročník tohoto legendárního klání letos proběhne od 26. do 29. května na okruhu dlouhém 25,378 km, tvořeném spojením okruhu Grand Prix a legendární Severní smyčky Nürburgringu. Zúčastní se ho i Mini John Cooper Works.

Tento projekt zahájil v září loňského roku závodní tým Bulldog Racing sídlící v regionu Eifel, jen několik málo metrů od Severní smyčky. Základem závodního vozu je Mini John Cooper Works s přeplňovaným čtyřválcem známým z modelů Mini John Cooper Works Clubman a Mini John Cooper Work Countryman o výkonu 225 kW/306 k a maximálním točivém momentu 450 Nm.

Osmistupňová převodovka Steptronic převzatá ze sériové výroby s integrovaným mechanickým samosvorným diferenciálem se svorností až 70 % se stará o to, aby se hnací moment beze ztrát přeměnil ve strhující výkon.

Čtěte také:

Závodní úpravy

Pro závodní účely byly na sériovém Mini John Cooper Works provedeny následující úpravy, které jdou nad rámec předpisů třídy SP3T:

  • Instalace pro tento model speciálně navrženého ochranného rámu
  • Zvětšení objemu palivové nádrže na 100 litrů
  • Úpravy aerodynamiky, včetně instalace nastavitelného zadního křídla, kompletního zakrytí podvozku, montáže zadního difuzoru a spodního nástavce předního nárazníku
  • Snížení hmotnosti, např. použitím oken Makrolon®
  • Na míru navržený závodní podvozek s tlumiči s nastavitelným odskokem a kompresí
  • Všechny pohyblivé části podvozku a zavěšení dostaly zesílená uniballová ložiska
  • Instalace pneumatického závodního heveru
  • Sportovní výfukový systém dostal závodní katalyzátor
  • Instalace brzdových komponentů z programu BMW M Performance

Mini ve světě motorsportu

Pat Mossová se v roce 1962 zapsala do historie motorsportu, když na Rallye Tullip získala první vítězství pro značku Mini na mezinárodním poli. Její vítězství znamenalo začátek jedinečné historie úspěchů klasických vozů Mini v rallye sportu, které v letech 1964 (Paddy Hopkirk), 1965 (Timo Mäkinen) a 1967 (Rauno Aaltonen) vyvrcholily ziskem 3 celkových vítězství na Rallye Monte-Carlo.

Seznam závodních úspěchů zahrnuje také šest celkových vítězství v Rallye Dakar v letech 2012 (Leonid Novickij), 2013 (Stéphane Peterhansel), 2014 (Nani Roma), 2015 (Nasser Al-Attiyah), 2020 (Carlos Sainz Sr.) a 2021 (Stéphane Peterhansel).

Závodní vůz Mini John Cooper Works „Made in Nürburg“ vzdává hold závodní tradici značky Mini v klasickém červeno-bílém barevném schématu závodních vozů ze 60. let.

21.4.2022 8:50| autor: Hugo Kottás | zdroj: Mini

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist