Mini Cooper Cabrio (2013)

Mini Cabrio v (téměř) základní výbavě. Jaké je se skládací střechou a atmosférickým benzínovým motorem? Vlastně celkem dobré, ale...

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7

RADOSTI
Vzhled, styl, spotřeba

STAROSTI
Tuhý, až nervózní podvozek

Já osobně to mám s Mini poměrně jednoduché, líbí se mi. A nezazlívám automobilce ani mělnění značky na další modely typu Countryman, které se mi sice už tak nezamlouvají jako klasické Mini, ale chápu racionální podstatu věci. A vlastně třeba Paceman mi přijde docela fajn, už jen tím, že je sice relativně velký (na Mini), ale ve své podstatě nepraktický a cíleně stylový.

Mini Cooper velká fotogalerie

Mini Cooper fotogalerie

Mini mám rád a mám rád i auta s otevřenou střechou, takže Mini Cooper Cabrio se mi nutně musí podle této logiky líbit. Je to tak, i když pár výhrad bych měl. Ne, nesměřují k motoru. Tím je v této specifikaci atmosférická šestnáctistovka s výkonem 122 koní a točivým momentem 160 Nm. To nejsou nijak oslnivé parametry a oslnivá není ani dynamika během jízdy. Tedy pokud jsem při testu dostal chuť Mini trochu „protáhnout“ zatáčkami. Pro ilustraci – na stovku to autu trvá asi deset vteřin a nijak drtivé není ani pružné zrychlení. Zajímavý je ovšem hluboký zvuk, který se z auta line během jízdy, možná až nepřiměřeně drsný vzhledem k tomu, že je Mini spíše pomalé než svižné.Po zvukové stránce Mini svým způsobem podbízí k rychlejší jízdě, možná i tím, jak funguje manuální převodovka, přesně, rychle, pevně, ale síla v motoru prostě není a navzdory uvedeným signálům „rychle lomeno sportovně“ prostě jezdit nelze.

Ale motor je ve své podstatě v pořádku, pokud bych měl brát Cabrio jako stylové vozítko do letních dnů, do kterých jsem se skutečně při zápůjčce strefil. A v pořádku byla i spotřeba, jezdil jsem za nějakých sedm litrů. Asi by to šlo i lépe, za vyšší spotřebou proti tabulkám vidím mé neustále (a marné) pokusy naučit Mini Cooper Cabrio jezdit svižně.


Střecha se neskládá do kufru, Mini ji přiznává a to má svůj osobitý styl.

Má největší výhrada se týká podvozku, který je na můj vkus příliš tuhý, určitě v okamžiku, kdy je motor takový, jaký je. Tak, že na nerovnostech působí neuroticky a v zatáčkách odskakuje zadní náprava. Nic moc při předjíždění, třeba na čtyřproudové silnici vedle autobusu nebo kamionu. Ovšem na vysloveně hladkém asfaltu je to nádhera. Přilnavost, schopnost držet stopu, tam jsem jasně cítil, že podvozek by snesl mnohem vyšší výkon. A točivý moment, který vás určitě nezatlačí při akceleraci do sedačky, pokud máte rádi kopanec do ledvin při kickdownu.


Plyn na podlaze… Motor o sobě dá vědět, zrychlení není nijak podmanivé.

Ale o tom Mini není. Tedy já si myslím, že není, že je o klidné, pohodové jízdě se střechou či bez. Tedy spíše bez, neboť s nataženým plátnem panuje v kabině poměrně temná atmosféra. Malá okna, černá barva střechy… Tu lze mimochodem posunout ve stylu střešního okna. Lze s ní manipulovat i za jízdy (to je skvělé), ovšem jen v rychlosti do nějakých pětatřiceti kilometrů v hodině, což zas tak parádní není.Na okresce je zpomalení pro manipulaci se střechou znát, ve městě na padesátce jako brzda provozu působit nebudete, proces stažení či natažení není až tak zdlouhavý.

Jak jsem vnímal Mini Cabrio jízdně už jsem naznačoval. Jinak pozice za příjemným, malým volantem v pořádku, stejně jako sedadla. Kroucení karoserie a podobné nešvary typické pro otevřená auta jsem neregistroval, i díky tomu že jsem jezdil spíše pomalu, a z výše uvedených důvodů se vyhýbal nerovnostem na silnici.


Zavazadelník má objem 125 litrů a je v rámci možností cabria docela použitelný.

Přeskočím-li k praktické stránce věci, tak na zadní sedačky jsem v relativním klidu dal dětskou autosedačku, a do kufru pár tašek na výlet na pláž, takže nemám důvod si stěžovat. Ani na „obvyklé“ Mini prvky typu retro ovladačů. Za úsměvný považuji ukazatel čas jízdy se staženou střechou, tak nepraktickou a zbytečnou věc jsem v autě dlouho neviděl, nicméně přesně tohle je ten typ detailu, který děla z Mini to, čím Mini je. Neoddiskutovatelná stylovka.

DOPORUČUJEME: Mini Paceman Cooper S

Ještě zmínka k ceně. Základní Mini One Cabrio stojí 527 500 Kč, což bych řekl, že je slušná startovní pozice na auto této kategorie. Cooper je o šedesát tisíc dražší. A pro srovnání, za přeplňovaný Cooper S si připlatíte sto deset tisíc.

Verdikt
Líbilo se mi toto Mini? Ano, jízdu jsem si s ním vyloženě užíval, ale… protože mělo styl, charisma, neskutečný náboj a stahovací střechu, což autu dodá vždy náboj, ať už je jakékoli. Objektivně bych si takto specifikované Mini Cabrio nekoupil, já osobně bych potřeboval měkčí podvozek a silnější motor.

Filip Rakovan

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivobenzín
Plněníatmosférické sání
Zdvihový objem (cm3)1598
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)90/122 v 6000
Točivý moment (Nm)160 v 4250 ot./min
0-100 km/h (s)9,8
Nejvyšší rychlost (km/h)198
Spotřeba paliva (l/100 km)5,7
Objem nádrže (l)40
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3723
Šířka (mm)1683
Výška (mm)1414
Provozní hmotnost (kg)1240
Zavazadlový prostor (l)125
Ceny
Základní cena modelu527 500 Kč
Základní cena test. verze587 500 Kč
9.8.2013 6:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist