Test Mini Cooper S Cabrio: Jsem princezna, vole!

Tohle auto je spíš pro holky, ale jak v něm jezdí vzrostlému muži před zraky všech kolemjdoucích?
img_1390-1100x618.jpgCelá galerie 43 Zdroj: Autoweb.cz

  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 4

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 7.8

Světová politika se snaží o genderovou vyváženost a usiluje o ukončení rozdělování lidí na muže a ženy. Organizace bojující za rovnoprávnost mezi pohlavími předpovídají, že v následujících letech se může stát, že místo slov „muž“ a „žena“ budeme používat jednotné označení „občan“ pro obě pohlaví. Nebo tak něco. Občas jsem staromódní a nemyslím si, že by se svět bez pohlaví stal lepším, než je dnes. Dokonce se bojím, aby se onen nový svět nestal až příliš bezpohlavním.

Jak to souvisí se světem aut? Existují auta, o kterých si myslíme, že jsou výhradně pro ženy a muži by v nich neměli jezdit. V posledních dnech totiž přemýšlím nad tím, jestli je společensky přijatelné, aby muži jezdili v městském provozu v ryze ženských autech, jako je třeba stylový kabriolet Mini Cooper S se staženou střechou, a užívali si slunce nad hlavou.

Mini je v historii automobilového průmyslu malým velkým autem, jehož existence fascinuje nejednoho muže. Moderní Mini Cooper S mám opravdu rád, ale jeho otevřená verze je čistě ženským autem, které by v rukou mužů nemělo být povoleno ani při začínající krizi středního věku. Cooper S se stahovací střechou totiž vypadá nejlépe, když jej řídí krásná blondýnka nebo brunetka nebo zrzka nebo černovláska, ale rozhodně ne já.

Moderní Mini se představilo na přelomu tisíciletí, aby navázalo na legendu původního modelu z konce 50. let, který úspěšně závodil na okruzích, rychlostních zkouškách rally a zvítězil v náročné rallye Monte Carlo. Už dlouhé roky je majitelem slavné britské značky německý koncern BMW Group, pod jehož vedením se z malého Mini stala značka s rozsáhlou nabídkou modelů, jejichž hlavním spojením je ikonický retro design.

Čtyřmístný kabriolet vychází z klasického Mini, ale jako řidič nečekejte, že vyrazíte na nezapomenutelný výlet se třemi kamarády. Zadní sedadla jsou spíše nouzová, protože relativně krátký rozvor neumožnil dostatek místa pro nohy cestujících a usednutí do nich je zkomplikováno horším přístupem. Opěradla předních sedadel jsou samozřejmě sklápěcí, ale ani to nastupování na zadní sedadla příliš neusnadňuje.

Když nechcete, aby na vás při jízdě tolik foukalo, vybavíte Mini příplatkovou větrnou clonou, která se zakotvuje do karoserie v prostoru nad zadními sedadly. Následně se z Mini stane dvoumístný kabriolet. Větrná clona je skládací, takže ji snadno uložíte do kufru. Inženýři si vyhráli i s funkcí stahovací látkové střechy s třemi úrovněmi – střecha může být plně natažená, plně stažená a shrnutá pouze nad předními sedadly jako velké střešní okno. Střecha je elektricky ovládaná a umožňuje ovládání do rychlosti 30 km/h.

Cooper S je druhou nejvýkonnější motorizací kabrioletu, jehož vrcholná verze se ukrývá pod označením John Cooper Works. Turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o 190 koních a 280 newtonmetrech se vyznačuje silným středním otáčkovým pásmem, se kterým vyvine dostatečně silné pružné zrychlení při předjíždění. I se staženou střechou se Mini rozjede na stovku za 7 sekund a dosáhne maximální rychlosti 230 km/h.

I když je nejnovější verze sportovního Mini utlumená evropskými emisními limity a neprská do výfuku, dává o sobě vědět hlubokým zvukem výfuku, syčením roztočeného turbodmychadla a odfukováním blow-off ventilu při ubrání plynu. Kabriolet se stejně jako hatchback prodává se šestistupňovou manuální automatickou nebo sportovní automatickou převodovkou. Sportovní dvouspojková automatická převodovka Steptronic v testovaném autě je nejdražší volbou, ale s jemným naladěním spojek je vhodná i pro každodenní ježdění ve městě.

Stylový kabriolet Mini se neztratí ani na okreskách, na nichž mu výrazně pomáhá tužší naladění podvozku. Cooper S je v ostřejším sportovním nastavení sebejistý v zatáčkách, ale při opravdu rychlých průjezdech jej limitují tovární pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Mini je s nimi mírně nedotáčivé a často pískají.

Mini Cooper S Cabrio ale není o chirurgicky přesné sportovní jízdě po okreskách. Nejlepší chvíle za volantem Cooperu S bez střechy zažijete při svižnější, avšak pohodové projížďce v odpoledním nebo podvečerním slunci. V takových chvílích se uhlazený design, stylový interiér, silný čtyřválec s nádherným zvukem, příjemná jízdní dynamika a vítr ve vašich vlasech spojí v jeden výborně fungující celek, který vám vykouzlí úsměv na tváři.

Stále si myslím, že kabriolet Mini Cooper S sluší zejména holkám, ale při sportovním ježdění po okreskách se bude líbit i klukům. Elegantní Cooper S bez střechy je příjemný kabriolet pro každodenní život i výlety po zakroucených okreskách. Uvažujete o nákupu, líbí se vám, ale myslíte si, že není dostatečně mužný? Nevšímejte si žertů kamarádů, že je autem pro Barbie, a udělejte si radost. Nepochybně vás bude bavit a na všechny vtípky odpovídejte: „Jsem princezna, vole…“

19.1.2021 9:34| autor: Lukáš Volšický

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist