Mini prošlo faceliftem. Je komfortnější a ještě stylovější (první jízdní dojmy)

Existuje jenom málo aut, která potřebují facelift. Design Mini je zkrátka nadčasový, přesto se našel způsob, jak jej učinit ještě stylovější. A celé auto navíc výrazně komfortnější.
titulka-19-1100x618.jpgCelá galerie 37 Zdroj: archiv redakce

Foto: Mini

Mini je auto, které jako jedno z mála snad nikdy nezestárne. Ikonický design je natolik nadčasový, že tohle auto prostě vydrží věčně svěží. Přesto každý automobil potřebuje jednou inovaci. A protože není třeba měnit to, co funguje, je aktuální facelift decentní. Několika drobných změn na povrchu si přesto všimnete, především v oblasti světel.

Přední světlomety v základu využívají technologii full LED, okolo hlavních čoček se potom line kruhový prstenec denního svícení a směrovek. Zadní světla se zase nesou na vlně britského patriotismu a svítí ve tvaru britské národní vlajky. Víc ujetý designový prvek jen tak nenajdete.

Uvnitř změny poznáte také jenom těžko, nový je hlavně dotykový displej multimédií a jiný volič automatické převodovky. U většiny motorizací se jedná nově o sedmistupňovou dvouspojku, osmistupňový automat potom zůstal pouze ostré verzi JCW, která v tichosti přišla o možnost manuálu.

Dětinské práskání do výfuku, které Miníkovi prostě musíte odpustit, ovšem s automatem zůstalo a v případě JCW je intenzivnější. Pokud by vám to snad bylo málo, stále můžete ještě připlatit za hlasitější výfuk, jehož klapku ovládáte klíčenkou, která připomíná dálkové odpalování náloží. Ostatně intenzita hluku není výbuchu nepodobná.

K výraznějším změnám došlo na poli aerodynamiky a naladění podvozku. Hned poznáte, že jsou všechna Mini po faceliftu komfortnější. Ať už akusticky, tak podvozkově. Ošklivou cestu totiž podvozek jak ostrého JCW, který nikdy nepatřil zrovna k poddajnému, tak slabšího Cooperu S filtruje velmi zdatně – žádné ostré rány se nekonají.

Pohodlnější nastavení tak ocení nejen styluchtiví majitelé při popojíždění ve městě, ale také nadšenci drtící rozbité okresky. Důležitou zprávou je, že přitom řidič nepřijde o vrozenou hbitost a mrštnost. Mini Cooper S i John Cooper Works tak stále patří mezi nejzábavnější ostré hatchbacky současnosti.

Jedinou nepříjemnou záležitostí tak zůstává vysoká cena, která ovšem k luxusnímu zboží jako Mini prostě patří. Částky atakující milion korun v nejvyšších verzích nejsou zrovna lidové, ačkoliv Mini bylo původně autem pro masy.

Pořád ovšem oproti svojí retro konkurenci působí Mini zdaleka nejluxusněji a nejlépe jezdí. Vedle ikonického designu, stylu a kvality dostanete i velmi příjemné jízdní zážitky. A ty by ostatně měly být terčem (pozitivní) závisti především.

18.5.2018 12:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist