Test Kia Ceed GT 1.6 T-GDI: Jemně pálivá paprička

Kia Ceed GT je dobré svižné auto, které má jen minimum chyb, stojících za zmínku.
img_9964-1100x618.jpgCelá galerie 15 Zdroj: Autoweb.cz

Když jsem auto přebíral, shodou okolností jsem stál za ním ve chvíli, kdy zástupce automobilky, který má na starosti novinářskou flotilu, nastartoval motor. Hned mě zaujalo, že ač má auto vzadu dvě koncovky výfuku, zvuk motoru jde víc z pravé. Tak jsem zaklekl a viděl v ní ne nějaký zvukotvořič, ale skutečnou klapku. Zvuk vyluzuje parádní, bohužel uvnitř je to naopak a zvuk motoru vytvářený uměle v režimu Sport zní naprosto odpudivě.

Turbo zabírá už od celkem nízkých otáček a díky pomalé převodovce – při 150 km/h točí bezmála 4 000 ot./min. – není téměř nutné při jízdě mimo obec řadit něco jiného než šestku, ale turbodíru má motor docela citelnou. Díky 204 koním a 265 Nm není problém předjíždět stejně jako jet po německé dálnici 180 km/h.

Úplně ideální není spotřeba. Ta je hodně závislá na stylu, jakým jezdíte, takže opravdu plouživá jízda znamená 5 litrů, ale jakmile přiostříte, uvidíte na počítači kolem 11 l/100 km. Celkový dojem z jízdy mi kazila jenom zvláštně odtažitá kulisa řazení. Má docela dlouhé a ne úplně přesné dráhy, ale hlavně působí spíš jako plastová hračka.

Minulou generaci Ceedu jsme měli na dlouhodobý test a projel jsem s ním nejednu zatáčku. Velkou pochvalu si pánové z vývoje podvozku zaslouží za mezigenerační posun. Tam, kde předchozí Ceed při přiblížení se limitu znejistěl a přestal řidiči dávat informace od volantu a tak nějak od podvozku celkově, nová generace dokonale drží a nastávající ztráta je přesně cítit. Navíc je i potom krásně řiditelný a průjezd zatáčkou v mírném smyku je snadný.

Jistotě podvozku pomáhají pneumatiky Michelin Pilot Sport v rozměru 225/40 R18 a krok drží i správně dimenzované brzdy. Autu jenom chybí klasická ruční brzda, s elektrickou si moc k zalomení do pravéhlo úhlu nepomůžete. A chápu, že nelze chtít po automobilce, aby do auta, jehož cena začíná na 620 tisících, montovala samosvorný diferenciál, ale dobře fungující elektronická náhrada třeba jako v Golfu GTI by Ceed GT posunula do ještě vyšší ligy.

Ale tam už by se blížila do váhové kategorie Hyundaie i30 N a to by politicky neprošlo. Aby nedošlo k mýlce, Ceed GT si také pomáhá pro lepší zatáčení zásahy stabilizačního systému, ale tak trochu nemastně. Hodnota, která by měla zájemce zajímat, je 1 386 kg – tolik činí pohotovostní hmotnost. U pětidvéřového auta s délkou 4 325 mm je to parádní hodnota a na jízdě je to znát.

Kia je automobilka, která neexperimentuje za každou cenu, a je to dobře. V Ceedu tak nemáte problém naladit rádio, připojit telefon a hlavně nastavit topení bez nutnosti místo soustředění se na jízdu trefovat se někam na třeskutě originální displej infotainmentu. Klimatizace a topení má klasické ovladače a infotainment má hlavní položky menu také vyvedené do hardwarových tlačítek, plus navíc jedno volitelně programovatelné. A dva otočné knoflíky – nikdo ještě nevymyslel lepší systém, snad jen BMW a jeho systém iDrive.

Audio je opět od značky JBL a i nadprůměrně náročného posluchače uspokojí. Stejně jako výbava. Vedle příjemných položek typu vyhřívání sedaček i volantu nebo adaptivního tempomatu dostanete i ty nechtěné v podobě automatického brzdění a hlídání jízdy v pruzích, které se musí po každém nastartování vypnout znovu. Seznam výbavy je opravdu dlouhý a věřím, že u zákazníků bude jeho rozsah při rozhodování hrát roli.

Od standardní verze se GT liší vevnitř i zvenku několika detaily, které ji prozradí. V interiéru je to použití červené nitě na sedačkách, výplních dveří a na volantu a manžetě řadicí páky. Zvenku jsou to koncovky výfuku, červená linka kolem dokola na spodní hraně auta (ta v našem případě v autě cihlové barvy trochu zanikala) a rovněž přídavek červené barvy do mřížky chladiče.

A stejně jako s ovládacími prvky v interiéru, neexperimentuje Kia moc ani se vzhledem svých modelů. Ceed spolehlivě přiřadíte ke značce hlavně při pohledu zepředu, a to díky mnohoúhelníkovému otvoru v mřížce chladiče připomínajícímu tlamu sumce. Jinak oproti předchozímu modelu působí dospěleji a samozřejmě i moderněji. O to víc pak vynikne laciný detail v podobě černého tlačítka v klice pro bezklíčkové odemknutí a zamknutí. Ale to je už jen takový bezvýznamný detail.

V Ceedu GT dostanete nadstandardně vybavené auto s velmi schopným podvozkem a motorem, který rozhodně nebude brzdou provozu a jeho řízení vás bude těšit. A jestli se nějakému českému šikulovi podaří hacknout audio systém a vyřadit z provozu nepovedený vylepšovač zvuku motoru, budete rádi na vyjížďky brát i někoho s sebou.

28.6.2019 12:00| autor: Jiří Kotyk

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist