Kia Cee’d 1.4 CVVT (2012)

Nejslabší benzínový motor, prostřední výbava Comfort. Tohle bude podle nás ta nejprodávanější kombinace nové Kie Cee'd. Jaká je na českých silnicích?
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 7.6

RADOSTI
šestistupňová převodovka; skvělé odhlučnění; pohodlný podvozek

STAROSTI
v kopcích motor ztrácí dech; řízení bez citu; místy horší materiály

Tvary z pera německého designéra Petera Schreyera působí zamračeně a sebejistě. Někdo může namítnout, že vypadá pořád korejsky, já tento názor nesdílím, vždyť se stačí podívat na poslední generaci Fordu Focus, která dá připomenout dříve korejský styl.S novým Cee’dem jsem se svezl už na testovacích jízdách ve Španělsku. Dostal jsem se jen do modelů s tou nejvyšší výbavou, kterých tu, ruku na srdce, moc jezdit nebude. Jak na mě zapůsobil Cee’d v ceně 314 980 Kč s výbavou Comfort a nejslabším benzíňákem?

Ani při letmém pohledu vám neuniknou plechové patnáctky, které povednému designu trochu ubírají. Z hlediska jízdního projevu jsou skvělou volbou, ale k tomu se dostanu později. Překvapilo mě umístění blinkrů v blatníku, vyšší verze mají blinkry v zrcátkách. Očividně se vyplatí vyrábět dvě verze.

No a posledním zřetelným znakem jsou přední světla. Absence xenonů si s sebou vzala oběť v podobě chybějících diod pro denní svícení. Na první pohled už nový cee’d nevypadá tak luxusně, ale líbivé tvary mu zůstaly.


Ticho vládne kvalitně vyrobenému interiéru.

Od prvotního otevření dveří jde vidět extrémní péče o to, aby všechno příjemně fungovalo. Chod všech otočných ovladačů nebo tlačítek je jistý, překvapením jsou malé vůle a prakticky žádné otřepy na plastových dílech. Dokázal bych si představit lepší materiál některých plastů, u vyšších výbav mě nezaujaly páčky blinkrů a stěračů, tady jsem s nimi problém neměl – do levnějšího provedení seděly. Rozmístění tlačítek je dobré, všechno najdete na svém místě.

Libozvučné bouchnutí vás definitivně oddělí od okolního světa. Odhlučnění je na skvělé úrovni a nenaruší ho ani vrzání interiéru. Ostatně, byla by to ostuda, na tachometru při převzetí svítilo 490 ujetých kilometrů od chvíle, kdy auto opustilo továrnu v Žilině.

Kia Cee’d fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Kia Ceed fotogalerie

Pod kapotu testovaného vozu si našla cestu základní benzínová čtrnáctistovka, o výkonu rovných 100 koní, položených do 5500 ot./min. a točivým momentem 137 Nm, který leží ve výši 4200 ot./min. Jeho chování je příjemné, motor se rád točí, přestože jsem se snažil vysokým otáčkám vyvarovat, vzhledem k nezajetému motoru. Vyzdvihnout musím jeho nízké vibrace a celkový hluk.

I když se to k 1258 kg vážícímu cee’du může zdát jako nedostatečný výkon, díky šestistupňové převodovce se jedná o dobrou kombinaci. Do kopců je nutnost vhodně podřadit, na dálnici se dostanete i na čtvrtý převodový stupeň. Na šestku nejen, že nedokáže zrychlovat, ale rychlost začne citelně ubývat. Stačí tento fakt přijmout za vlastní a budete spokojeni. Na rovině dokáže vyvinout rychlost i 180 km/h, při které se vůz chová jistě a pohodlně. A už po několikáté musím vyzdvihnout ticho. Buď jsem byl toho dne obzvlášť nahluchlý, nebo Kia prostě a jednoduše odvedla dobrou práci.


Pod kapotu se usídlil benzínový motor 1.4 CVVT o výkonu 100 koní. Za svou práci si řekne v průměru osm litrů benzínu na stovku ujetých kilometrů.

Po několikadenním cestování mi palubní počítač ukázal spotřebu 8,2 l/100 km. Pohyboval jsem se především po dálnici a nevynechal jsem ani městský provoz, přičemž jsem dohromady najel přibližně 550 km. Po zajetí půjde spotřeba o nějaké deci dolů, i tak jde o dobrý výsledek. Při nádrži s objemem 53 litrů počítejte s akčním rádiusem okolo 650 km.Řídit cee’d je hodně příjemné, spojka, plyn i řazení, to všechno funguje v souladu a snadno se zapojíte do děje. Pokud byste však od řízení chtěli něco nazpět, nejspíš pohoříte. Elektrický posilovač hraje tichou poštu a šeptá špatným směrem. Alespoň klade příjemný odpor, vyhovoval mi více než s příplatkovým systémem Flex, kde jsem pořád přepínal mezi třemi režimy a ne a ne si vybrat.

Podvozek byl díky základním patnáctkám poddajný, s nástrahami českých silnic se dokázal vypořádat. Pro některé výrobce, pro které je podvozek velkou neznámou, tu mám malý návod. Dozadu dejte nezávislé víceprvkové zavěšení a k tomu patnáctipalcové ráfky. Voilà – ono to funguje! Nerovnosti odfiltruje s naprostým klidem, nerozhodí ho ani příčné nerovnosti. Nedotáčivost se začne projevovat až na samém limitu, kam ale nejspíš v rukou majitelů nezamíří.

Verdikt
Lze zakončit nekritickou recenzi jinak, než pozitivně? S novým cee’dem jsem měl tu čest podruhé a můj dojem z něj byl ještě lepší. Za 314 980 Kč dostanete všechno, co potřebujete. Bez mučení se přiznám, že bych užil tempomat, ale to naštěstí vyřeší jeden křížek v rámci příplatkové výbavy.

Bavilo mě s ním jezdit, nerad jsem se s ním loučil. Víte, večer předtím, než jsem ho vracel, seděl jsem dvacet minut v autě a přemýšlel, co se tomu autu dá vlastně vytknout. A jde buď o malichernosti, nebo o otázku vlastního vkusu. A pro ty konzervativnější je tu Golf.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Zdvihový objem (cm3)1396
Kompresní poměr10,5 : 1
Vrtání x zdvih (mm)77,0 × 74,99
Převodovkamanuální šestistupňová
Poháněná kolapřední
Podvozek
Vpředunezávislé zavěšení McPherson s vinutými pružinami, plynovými tlumiči a zkrutným stabilizátorem
Vzadunezávislé víceprvkové zavěšení s vinutými pružinami, plynovými tlumiči a zkrutným stabilizátorem
Brzdy vpředukotoučové ventilované
Brzdy vzadukotoučové
Pneumatiky vpředu195 / 65 R15
Pneumatiky vzadu195 / 65 R15
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)73,2 kW / 100 k v 5 500 ot./min.
Točivý moment (Nm)137 Nm v 4 200 ot./min.
0-100 km/h (s)12,8
Nejvyšší rychlost (km/h)182
Spotřeba paliva (l/100 km)7,9 / 4,9 / 6
Objem nádrže (l)53
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4310
Šířka (mm)1780
Výška (mm)1470
Rozvor náprav (mm)2650
Provozní hmotnost (kg)1258
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)600
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1200
Zavazadlový prostor (l)380 / 1 318
Ceny
Základní cena modelu284 980 Kč (1.4 CVVT - Active)
Základní cena test. verze314 980 Kč (1.4 CVVT - Comfort)
Cena testovaného vozu314 980 Kč
28.5.2012 5:30| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist