Suzuki Swift Sport: Sportovní hatchback ze staré školy (první jízdní dojmy)

Nový Swift Sport ukrývá velké množství moderních systémů, ale kvůli nízké hmotnosti a zábavnému podvozku nám připomíná skvělé hatchbacky z minulosti.
2_suzuki_swift_sport_101-1100x618.jpgCelá galerie 17 Zdroj: Suzuki

Produkce sportovně laděných aut ze země vycházejícího slunce je v posledních letech opět na vzestupu. Po krátkém období, při němž zdejší automobilky zvažovaly, zda se jim skutečně vyplatí vyrábět málo zábavná auta, se opět vracíme do éry řidičsky zábavných a zajímavých vozů. Kromě návratů starých ikon se však na trhu objevují i modely, které trochu působí, jako by částečně vznikly na konci minulého tisíciletí. To je totiž považováno za vrcholné období japonských čtyřkolových legend.

Jedním z takových aut je i Suzuki Swift Sport, jež letos přichází na český trh ve své třetí generaci. Japonští inženýři přitom zapracovali na tom, aby nové auto bylo lepší než to staré. Nová generace Swiftu Sport vychází z již čtvrté generace kompaktního hatchbacku, založeného na platformě HEARTECT, a snaží se zaujmout zákazníky vyladěnými jízdními vlastnostmi a jediným možným balíčkem výbavy.

Už od prvního osobního setkání se mi nový Swift Sport vážně líbí. Od běžných Swiftů se totiž snaží odlišit černými doplňky karoserie s texturou karbonových vláken, které v kombinaci s nejzajímavějším barevným odstínem Champion Yellow vytváří úžasně vypadající celek. Žlutý Swift Sport na světle září a strhává na sebe pozornost z celého okolí. Sportovní doplňky karoserie však nejsou pouze na oko, protože oproti minulé generaci je současný Swift Sport aerodynamičtější o 10%.

Ve sportovně zamýšleném interiéru zaujmou hlavně úzká sportovní přední sedadla s výrazným bočním vedením a přístrojový štít, na kterém nejvíce poutá pozornost sytě červený otáčkoměr. Suzuki se jím pokusilo ještě více umocnit agresivní sportovní dojem, ale pravdou je, že přílišné použití takové barvy na otáčkoměru může na první pohled skrýt začátek jeho červeného pole.

Turbodmychadlem přeplňovaná přímovstřiková čtrnáctistovka BOOSTERJET, o maximálním výkonu 140 koní při 5 500 otáčkách za minutu, je výkonnější než atmosférická jednotka minulé generace. S hodnotou točivého momentu 230 newtonmetrů v rozsahu 2 500 – 3 500 ot. je zároveň o 44% silnější. Již z uvedených parametrů je zřejmé, že použité turbodmychadlo je schopné vyvinout nejvyšší plnící tlak už při nízkých otáčkách motoru.

Tomu odpovídá i jeho jízdní projev, protože s lehoučkým Swiftem pěkně cvičí. Motor je schopný ze sebe vydat to nejlepší v nízkých otáčkách. To je značná výhoda, protože nový Swift Sport není potřeba příliš točit, aby se s ním dalo jet rychle i na úzkých a klikatých technických okreskách. Maximum hnací síly dostupné v první polovině otáčkového spektra zároveň zajišťuje, že tento sportovní hatchback umí být rychlý i při nízkém zatížení motoru.

Zatímco zvolený motor může být pro některé milovníky minulé točivé atmosféry a řidičského vzrušení méně zajímavý, největším pozitivem Swiftu Sport je způsob, jakým dokáže jezdit. Novinka totiž není oproti minulé generaci pouze výkonnější, ale inženýrům se povedlo ji zkonstruovat značně lehčí. S pohotovostní hmotností 975 kilogramů je nový Swift Sport oproti minulému autu lehčí o 80 kilogramů.

To je pochopitelně jedním z nejdůležitějších důvodů skvělých jízdních vlastností nového auta. Swift Sport je v zatáčkách lehkonohý, čemuž napomáhá i šikovně naladěný podvozek. Auto je nejen pohodlné v běžném provozu, ale zároveň je dobře stabilní a dobře odolává bočnímu přetížení. Vlivem kompaktních rozměrů je Swift Sport i výborně obratný. S rychlým převodem lehkého řízení a poloměrem otáčení 4,8 metru patří na špičku mezi sportovními hatchbacky.

Suzuki se netají rozhodnutím udělat nový Swift Sport přístupnější širšímu spektru zákazníků, o čemž svědčí i jediná varianta, jíž je pětidveřový hatchback. Novinka je oproti minulé generaci civilizovanější a snazší na ovládání, což jistě ocení mnoho zákazníků. I přesto však Suzuki Swift Sport neztrácí nic z přitažlivosti minulých generací.

Swift Sport zabalený v praktičtějším kabátě dokáže nabídnout zábavné sportovní svezení, které je charakteristické hlavně snadnou ovladatelností. Nejvíce se mi na novém autě líbí skutečnost, že i přes velké množství komfortní a bezpečnostní výbavy, v níž nechybí například pokročilý systém sledování provozu před vozem nebo systém sledování únavy řidiče, působí jednoduchým dojmem. Tím mi připomíná mé oblíbené zábavné hatchbacky z konce minulého tisíciletí.

Nové Suzuki Swift Sport vstoupilo na český trh 7. ledna 2019 s cenou 479.900 Kč. Na výběr je sedm odstínů karoserie, výbava je vždy maximální. Standardem jsou mimo jiné LED světlomety, vyhřívání předních sedadel, bezklíčové odemykání a startování tlačítkem, automatická klimatizace a široká paleta asistenčních a bezpečnostních systémů.

12.4.2019 12:00| autor: Lukáš Volšický | zdroj: Autoweb.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist