Suzuki Swift 1.3 DDIS

Ano, skutečně se díváte na nový Swift. I když vypadá stále stejně, jedná se o úplně nové auto. U nás ho ale čeká těžký život.

  • Dynamika 5

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6.6

RADOSTI
Lepší interiér a stále docela zábavné jízdní vlastnosti; povedený motor

STAROSTI
Není tak úsporný, jak slibuje. Fabia uvnitř vypadá lépe a je větší.

Těžko se tomu věří, že jsem se za volant Suzuki Swift dostal až teď, po skoro čtyřech letech práce v oboru. Rukama mi toho prošlo už hodně, od „povinného“ Porsche 911 po Renault Thalia. Ale japonské supermini od Suzuki se mi stále vyhýbalo. Ale to si škodilo jen samo sobě, protože se nový Swift řídí docela příjemně a především to vypadá, že dospěl.

Suzuki Swift fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Suzuki Swift fotogalerie

Asi vás na novém autě ale nejvíce překvapí to, že vypadá vlastně úplně stejně jako to staré. Bližší pohled sice odhalí pár novinek, ale celkové proporce zůstaly a především poměrně svěží a originální tvary. Lepší je to ale uvnitř, kam se nastěhovaly kvalitnější materiály a očividně lépe se v autě sedí, tak nějak více evropsky. Bohužel to pořád ještě není ono a Škoda Fabia vypadá vedle Swiftu díky svému interiéru jako prémiový luxusní automobil.S Fabií vůbec bude Swift srovnáván asi nejčastěji a kde pohoří, je nabídka místa uvnitř. Auto je to ale o pořádný kus menší, protože na délku měří jen 3850 mm, je tedy o nějakých 20 cm kratší než Fabia. To poznáte zejméha na místě vzadu a na velikosti kufru, kam se vejde jen skromných 211 litrů. Teprve sklopením zadních sedadel dosáhnete na 900 litrů objemu, což pořád na českou stálici nestačí.

Ale nechme té práce s pravítkem a pojďme jezdit. Modlil jsem se, aby nám v redakci přistále verze Sport, ale bylo nám… ehm, nedopřáno. Jenže kdo si koupí Sport? Lidé si budou kupovat právě základní motory nebo tento čtyřválcový diesel o objemu 1,3 litru, který nabízí výkon 75 koní a točivý moment 190 Nm. Především ale slibuje spotřebu 4,2 litru na 100 km.Motor původně od Fiatu se sice po studeném startu projevuje dost zemědělsky, ale po rozjezdu se rychle uklidní a pak už posádku neobtěžuje. Po dostatečném ohřátí je vcelku kultivovaný a neduní, ale nejezděte s ním moc rychle třeba po dálnici, kde se začne za 120 km/h ozývat dost utrápeně. Při jízdách mimo město je ale diesel docela živý a ochotný, neprojevuje se „turbodírou“ a celkem rád reaguje na vaše povely. Jen s tou reálnou spotřebou 6,2 litru je výrboce trochu mimo.

Za to může ale poměrně skromný výkon, který vás nutí stát autu na krku, když potřebujete být někde rychleji než autobusem. Uklidněte se a pojedete za 5 litrů. Sice ne „vocpodastošedesátdokopce“, ale pojedete. Na novém Suzuki Swift mě ale nebaví motor, nýbrž podvozek. Celkem primitivní (a hlavně levné) zavěšení MacPherson vpředu a vlečená náprava vzadu neslibují nic, ale realita je příjemným zjištěním.Řízení Swiftu je sice trochu moc lehké, ale přesné. Auto poslouchá na povely a i přes průměrné a úzké zimní pneumatiky, které nedovolily žádné roztržitosti, se nechá dobře řídit. Především se nebrání pohazování zadkem, když ho vyprovokujete a jakmile to přeženete s nájezdovou rychlostí do zatáčky, po ubrání plynu poslušně utáhne stopu a dokonce umí vyvolat mírnou přetáčivost. Není to tedy nudná neohrabaná krabice a dokonce od řidiče vyžaduje pozornost. Řazení jde uspokojivě a díky malému motoru nemá Swift na poměry dieselů nesmyslně tvrdou a těžkou spojku.Pro plno lidí ale stejně bude rozhodující cena. Základní Suzuki Swift s motorem 1.2 VVT pořídíte za 234 900 korun, ale prodejci se nechají obvykle ukecat ještě k dalšímu zlevnění. Diesel 1.3 DDiS stojí 349 900 korun, což není ve srovnání s konkurencí úplně beznadějná částka. Ve výbavě GL/AC, ve které je tento diesel k dispozici, totiž dostanete klimatizaci, slušné rádio s přípojkou na externí zdroj hudby, multifunkční volant a další zpříjemňující drobnosti. Problém je jen v ceně Fabie 1.6 TDI (75 k), která přijde v prostřední výbavě Ambition na 334 900 korun. Nicméně Škoda po vás chce nestydatých 20 000 korun za klimatizaci…

Verdikt
Vedle všudypřítomné Fabie to bude mít Suzuki Swift hodně těžké, ale svou práci dělá dobře a diesel 1.3 DDiS je slušný motor. Suzuki by jen potřebovalo trochu pohlednější a především kvalitnější interiér a malinko zapracovat na celkové kultivovanosti, pak mu rád dám vyšší hodnocení. Aspoň že úplně nezapomnělo na řidiče, i když skutečnou zábavu se slabým dieselem najdete opravdu těžko.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1248
Kompresní poměr16,8 : 1
Vrtání x zdvih (mm)69,6 x 82,0
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Vpředuvzpěry MacPherson
Vzaduvlečená ramena, zkrutná příčka
Brzdy vpředuKotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy vzaduBubnové
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)55 / 75 v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)190 v 1750 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)70,4
0-100 km/h (s)12,7
Nejvyšší rychlost (km/h)165
Spotřeba paliva (l/100 km)5,1 / 3,6 / 4,2
Objem nádrže (l)42
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3850
Šířka (mm)1695
Výška (mm)1510
Rozvor náprav (mm)2430
Provozní hmotnost (kg)1065
Celková hmotnost (kg)1560
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)400
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)900
Zavazadlový prostor (l)211 - 902
Ceny
Základní cena modelu234 900 Kč (1.2 VVT GA)
Základní cena test. verze349 900 Kč (1.3 DDiS GL/AC)
8.12.2011 6:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist