Kia cee’d GT Line (2015): První jízdní dojmy

Oblíbený model jihokorejské automobilky prodělal se začátkem školního roku faceliftem a nám se naskytla možnost novinky otestovat hned při jejich uvedení.

Kia se na Evropském trhu v průběhu posledních let etablovala jako značka s velmi dobrou pověstí a hodně tomu napomohly právě modely zacílené přímo pro Evropský trh. O stoupající oblibě odpovídá i 3,5% podíl na trhu odpovídající sedmé příčce v Českých prodejích. A právě model cee’d se v segmentu C řadí jedněm z velmi oblíbených vozů na Evropském trhu. Druhá generace na trh vstoupila již před třemi roky a nyní přišel čas na modernizaci. Na první pohled se to možná nezdá, ale změn je opravdu hodně.


Optické novinky
Z venku se na autě se na autě revoluce sice nekoná, naopak se již v původní verzi vkusný design spíše drobně oživil. Nové jsou přední a zadní nárazníky, projektorové mlhové světlomety, změnil se design prahů a přepracována byla také grafika zadních světlometů. Pro vybrané modely jsou nyní dostupné i nová elegantní litá kola v rozměrech 16“ a 17“. Změny nejsou pouze optické, ale také funkční. Součinitel odporu vzduchu poklesl na 0,29 a nové oplastování podvozku se pozitivně projevilo snížením vztlaku a tedy i lepší stabilitě při vyšších rychlostech. Omlazení proběhlo také v interiéru – základní podoba sice zůstává stejná, avšak drobné detaily dodávají interiéru šmrnc.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Materiály v kabině jsou na první pohled a pohmat kvalitní a příjemné, nově přidané dekorace pomocí chromovaných detailů a lesklého černého obložení design nenarušují, ale naopak jej docela vkusně oživují. Dá se říct, že interiér působí sladěným dojmem. Dobrou zprávou je, že lesklé panely obložení jsou povrchově ošetřeny proti poškrábání.

Změny se dotkly také modelů výkonných modelů cee’d GT a pro_cee’d GT – oba modely si zachovaly sportovněji střižený vzhled podtržený světlomety pro denní svícení ve tvaru ledových kostek. Uvnitř vozu na řidiče čeká zdola zploštělý volant a startovací tlačítko v hliníkovém provedení. V souladu s dnešními trendy přibyl v ostré verzi generátor zvuku ESG aktivovaný tlačítkem GT Mode na volantu. Pro model cee’d GT jsou nyní v nabídce také nová 18“ kola.

Elektronika
Nový navigační systém s telematickými službami Kia Connection Services je založený na osvědčeném řešení firmy TomTom, zahrnujícím aktuální dopravní zpravodajství, upozornění na měřené úseky, aktuální počasí a spoustu dalších užitečných informací. Na přání je možné auto dovybavit asistentem SLIF pro rozpoznání dopravního značení a zobrazení posledního limitu vedle tachometru. V nabídce jsou také systémy BSD a RCTA pro sledování aut ve slepém úhlu a pro signalizaci vozidel blížících se k zádi vozu ze stran při couvání například z řady příčně zaparkovaných vozidel. Parkovací asistent SPAS nyní dokáže vypomoci nejen s podélným parkováním, ale také s parkováním do úzkých příčných mezer.

Pohonné ústrojí a podvozek
Hodně změn se pak také událo v rámci pohonného ústrojí. Drobné ale i větší úpravy se dotkly všech dosavadních motorizací. Všechny motory nyní splňují emisní normu Euro 6, většina úprav s sebou nese krom lepší hospodárnosti také mírné zlepšení výkonů a lepší průběh točivého momentu. Motor 1,4 MPi byl nahrazen novější generací s lepším výkonem v nízkých a středních otáčkách. Velkou novinkou je představení motoru 1.0 T-GDI, maloobjemového přeplňovaného tříválce nabízeného ve dvou výkonových verzích – 100k a 120k se shodným točivém momentu 171 Nm dostupném v rozsahu 1500-4000 otáček.

Kia cee’d (od 2006)

Ojetá auta | vydáno 12. 2. 2010

Nová je také sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT momentálně dostupná exkluzivně pro modely vybavené silnějším naftovým motorem 1,6 CDRi 136k. V kombinaci s touto motorizací působí převodovka opravdu dobře, řadí rychle a neznatelně. Do budoucna se počítá také s rozšířením nabídky této převodovky i k benzínovým modelům.

GT Line
Symbolem letošního omlazení se pravděpodobně stane nová sportovněji střižená edice GT Line, kterou se automobilka snaží vzhledem i chováním přiblížit výkonnému model GT, avšak při zachování ekologického provozu. V nabídce bude jak s motorem 1,6 CRDi, tak s novým 1.0 T-GDI. A právě s přeplňovaným litrovým tříválce jsme si mohli novou edici během krátké jízdy vyzkoušet. Od dvou a půl tisíce otáček dokáže motor dodat autu vcelku příjemnou dynamiku i při obsazení vozu dvěma vcelku rostlými automobilovými redaktory. V nižších otáčkách se motor chová velice kultivovaně a trochu hrubší projev předvede až někde kolem čtyř tisíc otáček.

Nedá se však říci, že by byl syrovější zvuk motoru obtěžující – naopak působí vcelku příjemně a dodává vozu trochu uličnický charakter. Motor se opravdu docela povedl. Drobný problém verze GT Line vidím v lehké nerozhodnosti jejího zaměření. Přestože motoricky je vůz docela zajímavý, sportovnějšímu zážitku trochu podráží nohy neustálá snaha vštípit řidiči trochu toho ekologického smýšlení pobídkami k ekologickému řazení. V hodně nízkých otáčkách je vůz motor letargický a odezva na plyn je hodně vlažná. K extra zábavě za volantem nepřispívá ani sice přesné, ale přesto nepříliš komunikativní a lehké řízení.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Podvozek je přitom naladěný vcelku příjemně, je spíše tvrdší, ale nesnaží se z člověka na každé spáře vymlátit duši. Pokud jde o naladění podvozku, v případě všech edic došlo oproti minulé generaci k přeladění pružin a tlumičů. Standardní cee’d se zaměřil spíše na komfortní svezení a za volantem a působí na svou třídu vcelku konejšivě, přesto však velmi jistě. V případě verze GT naopak došlo k tvrdšímu naladění a zmiňovaná edice GT Line se naladěním podvozku snaží postavit někde mezi, spíše se však přiklání k modelu GT.

Celkově se verze GT Line s litrovým motorem pravděpodobně zalíbí lidem hledajícím auto spíše ekonomické, ale kteří občas rádi popustí uzdu svým choutkám přimáčknout plynový pedál k podlaze. Asi každý pochopí, že od auta této kategorie nemůže očekávat neutuchající dravost. Na druhou stranu se nebojím prohlásit, že GT Line dostalo do vínku vcelku slušnou dávku charisma a při správně nešetrném zacházení dokáže i trochu pobavit…

2.9.2015 4:20| autor: Martin Kusyn

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist