Kia Ceed 1.4 T-GDI: Povedený hatchback, který umí jezdit

Korejská automobilka myslí na řidiče a do nového Ceedu vložila veškeré umění, aby byl dobrý. Jenže on je téměř fantastický!
titulka-5-1100x618.jpgCelá galerie 15 Zdroj: archiv redakce

Foto: Lukáš Volšický

Původně korejské značky to mají na českém trhu těžké. Přestože prodávají svá auta v opravdu dobrých číslech, „čecháčkovství“ majitelů kvalitních škodovek neustále kritizuje konkurenční počiny, za nimiž stojí i Kia. Celosvětová značka sídlící v Soulu si je však vědomá náročnosti evropských zákazníků a s každou generací Ceedu se výrazně zlepšuje.

Během dvanácti let vystřídal Ceed na českém trhu tři generace, z nichž poslední vjíždí do showroomů v těchto týdnech. Konstruktéři se při jeho návrhu nezaměřili nejen na splnění nejpřísnějších emisních norem, přidání nových technologií výbavy, ale inspirovali se hodnocením novinářů předních motoristických médií, aby zapracovali na jízdních vlastnostech rodinného hatchbacku.

Pokud máte Ceed během let dokonale prohlédnutý, provedené změny poznáte na první pohled. Pětidvéřová karoserie působí rozkročenějším dojmem, jelikož návrháři snížili střechu, která je opticky posunutá více dozadu. Přední část doznala drobných úprav, za nimiž stojí inspirace sportovně laděným fastbackem Stinger, z něhož pochází tvary jednotlivých mřížek. Přední a zadní LED světlomety s novou líbivou grafikou pak podtrhují celkový design.

Překvapení, že v současné době ještě někdo myslí na samotného řidiče, zjišťuji okamžitě při usednutí za volant. Pozice za ním není po vzoru konkurenčních modelů, v nichž se sedí vysoko s volantem v klíně. V Ceedu se sedí překvapivě nízko, dovolí vám natáhnout si nohy k pedálům a volant nabízí rozsáhlé výškové i teleskopické nastavení.

V elegantně střiženém interiéru se nachází rychlý a fungující infotainment s hezkou grafikou a řada bezpečnostních asistentů, mezi nimiž mi i přes nejvyšší stupeň výbavy chybí hlídání mrtvého úhlu. Použité materiály budí kvalitní trvanlivý dojem, což v případě sedadel bohužel budí špatný estetický dojem. Čalounění kombinující kůži a látku pravděpodobně dlouho vydrží, ale na omak není příliš příjemné – kůže působí spíše jako guma a látka je příliš drsná.

Startovacím tlačítkem na palubní desce probouzím k životu 1,4litrový benzinový čtyřválec, který vedle přeplňování disponuje i přímým vstřikováním. Kia se kromě slušné porce hnací síly, jež nabízí 140 koní a 242 newtonmetrů, zaměřila i na splnění přísných emisních norem. Použitím GPF neboli filtru pevných částic pro benzinové motory, nová přímovstřiková jednotka splňuje normu Euro 6d-TEMP. V případě pohonných jednotek musím značku upřímně pochválit za to, že se nevydala cestou moderních slabých tříválců, ale ve své nabídce má jen a pouze dnes už „plnotučné“ čtyřválce.

Mnou zkoušený motor je nejsilnějším z nabídky a i v nízkých otáčkách nabízí dostatek síly, jelikož je jeho výkonová křivka navržená, aby podával veškerý výkon ve spodním otáčkovém spektru. Ceed tak není potřeba příliš točit, aby jel opravdu svižně. Kombinovaná spotřeba paliva se díky tomu pohybuje okolo sedmi litrů, ale určitě se dá srazit i níže, jelikož jsem s autem jezdil spíše dynamicky.

Velkým překvapením je řízení a podvozek, jelikož to jsou ty skupiny vozidla, při jejichž ladění inženýři poslouchali názory automobilových novinářů nejvíce. Komfortně naladěný podvozek nabízí až překvapivě příliš stability v zatáčkách, jelikož nedotáčivost přichází hodně pozdě. Vlivem toho Ceed dovolí opravdovou rychlou sportovní jízdu i ve více utažených obloucích, přičemž se nechá snadno utáhnout skrze povedené strmé řízení, které i v dnešních dobách nabízí překvapivé množství zpětné vazby.

V závěru je nová Kia Ceed s nejsilnějším motorem nabídky skvělé auto. Ve svých útrobách má podařenou techniku a svým vnějškem zase nabízí líbivé tvary a bohatou výbavu. Tohle auto se nám opravdu líbí!

5.9.2018 2:00| autor: Lukáš Volšický

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist