Kia XCeed zdařile kombinuje výkon s komfortem (první jízdní dojmy)

Vyzkoušeli jsem novinku mezi městskými crossovery korejské automobilky. Po prvních kilometrech překvapila nejen obratností a výkonem, ale především větším komfortem oproti hatchbacku.
p5a6307_rgb-1100x618.jpgCelá galerie 55 Zdroj: Kia

Kia představila již v pořadí čtvrtou karosářskou variantu rodiny Ceed. Po hatchbacku Ceed, kombi Ceed SW a stylovém „loveckém kombíku“ ProCeed je nejnovější verzí městský crossover XCeed. Technicky je nová Kia XCeed postavena na základech standardního Ceedu, což prozrazuje hodnota rozvoru náprav 2 650 mm. Auto však narostlo do délky, když přední převis je o 60 mm a zadní o 25 mm delší.

XCeed je potom vyšší o 43 mm a poloha předních sedadel se zvýšila o 42 mm. Novinka tak zaujímá postavení mezi hatchbackem Ceed a crossoverem Sportage, jelikož je o 85 mm delší, resp. o 95 mm kratší. Technika pod kapotou je také důvěrně známá, vybírat můžete z palety motorů 1.0 T-GDi, 1.4 T-GDi, 1.6 T-GDi a 1.6 CRDi. V případě naftového motoru je českým specifikem, že se bude vždy vázat k mild-hybridní verzi. Za rok potom přijede i plug-in hybrid.

Přestože je XCeed technicky totožný s hatchbackem, design novinky je naprosto odlišný. Není to jenom trochu zvýšený Ceed, obě auta mají totiž společné z vnějších panelů jenom přední dveře. Žhavou novinkou je potom žluté lakování s názvem Quantum Yellow, které je unikátní právě jenom pro nový XCeed. A kdybyste snad tápali, jak autu říkat, tak se jeho název čte prostě tak, jak je psaný – žádné „Cross Ceed“ ani další výmysly, prostě jednoduše „iks síd“.

Novinky se ukrývají i pod povrchem. XCeed nabízí jako první Kia hydraulické dorazy odpružení, díky kterým zaručuje citelně pohodlnější jízdu oproti hatchbacku. V kombinaci s nejsilnější motorizací 1.6 T-GDI o výkonu 204 koní nabízí velmi zajímavý balíček dynamiky a komfortu. Nebojím se tuhle verzi označit za warm-hatch mezi crossovery. Skutečně moc hezky se tohle auto řídí, a když budete chtít, můžete jej mít i s manuální převodovkou.

Jak je u Kie zvykem, XCeed nabízí už v základní výbavě celou řadu prvků, které jsou u konkurenčních modelů za příplatek. Základní výbava Comfort je s motorem 1.0 T-GDI o výkonu 120 koní dostupná od 484 980 korun. Za tuto cenu zákazníci získají například Full LED přední a LED zadní světlomety, 16‘‘ litá kola, kožený volant, tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná přední i zadní okna, obložení interiéru z měkčených plastů, výplně dveří z umělé kůže, rezervní kolo pod podlahou kufru či dvojitou podlahu zavazadelníku.

K dispozici mají také 8 airbagů, předpínače bezpečnostních pásů, aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA), systém sledování únavy řidiče (DAW) nebo pokročilý systém autonomního nouzového brzdění s detekcí chodců (FCA). Ve vyšší výbavě Exclusive, která je s motorem 1.4 T-GDI o výkonu 140 koní dostupná od 584 980 Kč, jsou navíc k dispozici 18‘‘ litá kola, dvouzónová automatická klimatizace či plovoucí středový 10,25″ panel s integrovanou GPS navigací a podporou technologií Apple CarPlay a Android Auto.

Díky funkci rozdělené obrazovky může posádka upravit režim displeje tak, aby zobrazoval současně až tři různé aplikace. Řidič tak může sledovat pokyny navigace, zatímco spolujezdec si zároveň vybírá například svoji oblíbenou skladbu. K dispozici je také bezdrátová nabíječka mobilních telefonů, zadní parkovací senzory a zadní parkovací kamera nebo vyhřívaná přední sedadla s volantem. Sedadla navíc nabídnou kombinaci látky a kůže.

K dispozici bude také limitovaná nabídka 75 vozů se zvýhodněním v hodnotě 20 tisíc korun. Ta se vztahuje na vozy s motory 1.4 T-GDI s manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Zákazníci získají oproti výbavě Exclusive specifické polokožené žluté čalounění a žlutě provedené prvky interiéru, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, hliníkové pedály, ztmavená boční skla pátých dveří a zadní sedadla sklopná v praktickém poměru 40 : 20 : 40.

Zákazníci si můžou přiobjednat také speciální žlutý metalický lak Quantum Yellow, který je k dispozici pouze pro model XCeed. Celkem tak mají k dispozici výběr z 12 barev, 4 motorizací, 3 stupňů výbavy a 5 příplatkových výbav na přání. Vybírat můžou také mezi manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Kromě tří základních stupňů výbavy si mohou zákazníci vybrat z pěti příplatkových paketů, které nabízejí ty nejpokročilejší technologie a umožňují tak zákazníkům maximální personifikaci modelu XCeed. Jde například o autonomní řízení 2. úrovně v podobě systému následování v jízdním pruhu (LFA), který dokáže kombinovat zrychlování a brzdění s vedením vozu v jízdním pruhu. Dále například o systémy sledování mrtvého úhlu (BCW), upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru (RCCW) nebo systém autonomního nouzového brzdění FCA s rozpoznáváním chodců a cyklistů.

Poprvé u vozů Kia je pro nový XCeed k dispozici také digitální přístrojový štít Supervision 12,3‘‘ s vysokým rozlišením. Ten nahrazuje tradiční rychloměr a otáčkoměr. Na multifunkčním displeji se mezi digitálním rychloměrem a otáčkoměrem zobrazují pokyny navigace k odbočování, informace audio systému, telefonní hovory a kontakty, stejně tak jako celá řada dalších informací. Společně s 10,25palcovým displejem multimédií vypadá mírně „přežehlený“ interiér XCeedu velmi působivě. Potěší také tradičně kvalitní zpracování a výborně řešená ergonomie.

Celkově na mě nová Kia XCeed skutečně zapůsobila. Městským crossoverům zrovna příliš neholduji, nicméně zejména v kombinaci s nejsilnějším benzinovým motorem jde o velmi povedené auto, které se příjemně řídí, je akorát dostatečně svižné a zároveň působivě komfortní.

20.9.2019 12:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist