Téměř polovina Čechů si po škodovce koupí opět škodovku

Data z trhu s ojetými vozy ukazují, že téměř polovina řidičů pořizujících si automobil Škoda si později pořídí další škodovku, zatímco u ostatních značek je věrnost spíše výjimkou. Naproti tomu třeba na maďarském trhu se velké oblibě těší vozy Suzuki.
skodanaplose.jpg Zdroj: archiv redakce

Autocetra AAA AUTO sbírají řadu dat týkajících se jak obecně trhu s ojetými vozy, tak přímo obchodů uskutečněných v rámci AAA AUTO. Z těchto poznatků pak vznikají různé zajímavé tabulky, v nichž lze vyčíst mnoho údajů o vývoji trhu i chování motoristů pořizujících ojetiny. Patří k nim i věrnost značce. Ta se v průměru v českých autocentrech AAA AUTO v loňském roce pohybovala mírně pod 30 %. To bylo nejvíce ze všech čtyř zemí, kde firma působí. Nejméně věrní značce jsou Poláci. Stejnou značku auta si zde koupilo pouze 14 % zákazníků.

V Čechách je dlouhodobě nejžádanější značkou mezi ojetinami tuzemská Škoda. Téměř každý druhý zákazník, který přijel do autocenter AAA AUTO škodovkou, si novější vůz domácí značky pořídil opět. „Škodovka má u českých zákazníků v podstatě neotřesitelnou pozici. Lidé ji vnímají jako kvalitní a léty prověřenou značku a při pořízení novějšího vozu jsou velmi konzervativní,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO.

Škodovka vede věrnostní statistiky i na Slovensku. Tam si vozy této značky opětovně koupí každý třetí zákazník. V Polsku mají preference jiné. Škoda je až na čtvrtém místě, první příčku drží její mateřský Volkswagen. V Maďarsku jsou lidé nejvěrnější značce Suzuki, která na tamním trhu jako jediná překonala hranici 30 %.

Na opačném konci žebříčku se objevují Seat a Fiat. V Čechách si tyto dvě značky znovu vybralo méně jak 10 % zákazníků. „V podstatě stejné výsledky jsme zaznamenali na Slovensku, kde se pod 10 % pohybovala ještě značka Hyundai. V Maďarsku desetiprocentní hranici nepřekročily čtyři značky a v Polsku dokonce šest značek. V obou případech se většinově jednalo o auta francouzské a asijské provenience,“ doplňuje Vaněček.

Věrnost značce v ČR

Škoda46,7 %
Volkswagen32,7 %
Toyota26,4 %
Ford25,3 %
Hyundai25,3 %
24.4.2018 7:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist