autoweb.cz > Škoda > Téměř polovina Čechů si po škodovce koupí opět škodovku
Téměř polovina Čechů si po škodovce koupí opět škodovku
Autocetra AAA AUTO sbírají řadu dat týkajících se jak obecně trhu s ojetými vozy, tak přímo obchodů uskutečněných v rámci AAA AUTO. Z těchto poznatků pak vznikají různé zajímavé tabulky, v nichž lze vyčíst mnoho údajů o vývoji trhu i chování motoristů pořizujících ojetiny. Patří k nim i věrnost značce. Ta se v průměru v českých autocentrech AAA AUTO v loňském roce pohybovala mírně pod 30 %. To bylo nejvíce ze všech čtyř zemí, kde firma působí. Nejméně věrní značce jsou Poláci. Stejnou značku auta si zde koupilo pouze 14 % zákazníků.
V Čechách je dlouhodobě nejžádanější značkou mezi ojetinami tuzemská Škoda. Téměř každý druhý zákazník, který přijel do autocenter AAA AUTO škodovkou, si novější vůz domácí značky pořídil opět. „Škodovka má u českých zákazníků v podstatě neotřesitelnou pozici. Lidé ji vnímají jako kvalitní a léty prověřenou značku a při pořízení novějšího vozu jsou velmi konzervativní,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO.
Škodovka vede věrnostní statistiky i na Slovensku. Tam si vozy této značky opětovně koupí každý třetí zákazník. V Polsku mají preference jiné. Škoda je až na čtvrtém místě, první příčku drží její mateřský Volkswagen. V Maďarsku jsou lidé nejvěrnější značce Suzuki, která na tamním trhu jako jediná překonala hranici 30 %.
Na opačném konci žebříčku se objevují Seat a Fiat. V Čechách si tyto dvě značky znovu vybralo méně jak 10 % zákazníků. „V podstatě stejné výsledky jsme zaznamenali na Slovensku, kde se pod 10 % pohybovala ještě značka Hyundai. V Maďarsku desetiprocentní hranici nepřekročily čtyři značky a v Polsku dokonce šest značek. V obou případech se většinově jednalo o auta francouzské a asijské provenience,“ doplňuje Vaněček.
Věrnost značce v ČR
Škoda | 46,7 % |
Volkswagen | 32,7 % |
Toyota | 26,4 % |
Ford | 25,3 % |
Hyundai | 25,3 % |