Téměř polovina Čechů si po škodovce koupí opět škodovku

Data z trhu s ojetými vozy ukazují, že téměř polovina řidičů pořizujících si automobil Škoda si později pořídí další škodovku, zatímco u ostatních značek je věrnost spíše výjimkou. Naproti tomu třeba na maďarském trhu se velké oblibě těší vozy Suzuki.
skodanaplose.jpg

Autocetra AAA AUTO sbírají řadu dat týkajících se jak obecně trhu s ojetými vozy, tak přímo obchodů uskutečněných v rámci AAA AUTO. Z těchto poznatků pak vznikají různé zajímavé tabulky, v nichž lze vyčíst mnoho údajů o vývoji trhu i chování motoristů pořizujících ojetiny. Patří k nim i věrnost značce. Ta se v průměru v českých autocentrech AAA AUTO v loňském roce pohybovala mírně pod 30 %. To bylo nejvíce ze všech čtyř zemí, kde firma působí. Nejméně věrní značce jsou Poláci. Stejnou značku auta si zde koupilo pouze 14 % zákazníků.

V Čechách je dlouhodobě nejžádanější značkou mezi ojetinami tuzemská Škoda. Téměř každý druhý zákazník, který přijel do autocenter AAA AUTO škodovkou, si novější vůz domácí značky pořídil opět. „Škodovka má u českých zákazníků v podstatě neotřesitelnou pozici. Lidé ji vnímají jako kvalitní a léty prověřenou značku a při pořízení novějšího vozu jsou velmi konzervativní,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO.

Škodovka vede věrnostní statistiky i na Slovensku. Tam si vozy této značky opětovně koupí každý třetí zákazník. V Polsku mají preference jiné. Škoda je až na čtvrtém místě, první příčku drží její mateřský Volkswagen. V Maďarsku jsou lidé nejvěrnější značce Suzuki, která na tamním trhu jako jediná překonala hranici 30 %.

Na opačném konci žebříčku se objevují Seat a Fiat. V Čechách si tyto dvě značky znovu vybralo méně jak 10 % zákazníků. „V podstatě stejné výsledky jsme zaznamenali na Slovensku, kde se pod 10 % pohybovala ještě značka Hyundai. V Maďarsku desetiprocentní hranici nepřekročily čtyři značky a v Polsku dokonce šest značek. V obou případech se většinově jednalo o auta francouzské a asijské provenience,“ doplňuje Vaněček.

Věrnost značce v ČR

Škoda46,7 %
Volkswagen32,7 %
Toyota26,4 %
Ford25,3 %
Hyundai25,3 %
24.4.2018 7:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist