Škodovka prostě neumí facelifty. Pět aut, která vypadají po modernizaci podivně

Můžeme směle říct, že snad každá nová Škodovka vypadá opravdu dobře. Jenže po faceliftu se věci trochu zvrtnou a výsledek je téměř vždy horší. Chcete důkaz?
octavia202-1100x618.jpgCelá galerie 10 Zdroj: Škoda

Škoda Yeti

První a jediná generace Yetiho vznikla v době, kdy se Škodovka nebála experimentovat s designem. Vedle hodně kontroverzního a odvážného Roomsteru vypadal Yeti umírněněji, přesto měl jistou dávku osobnosti, danou především zajímavě řešenými světlomety.

Modernizací ovšem Yeti přišel o svoji nejvíce charakteristickou část, přední mlhová světla v podobě dvou „bradavic“. Světla možná nevypadala zrovna nejkrásněji, Yeti ale díky nim vypadal unikátně. Po faceliftu už je to jenom další unifikovaná škodovka s arogantním výrazem ve tváři. Všechno pak dokončil přerod zajímavého a osobitého Yetiho v tuctový Karoq.

Škoda Octavia (3. gen.)

Třetí generace Octavie nebyla příliš zajímavým autem, Škodovka nic neriskovala a vsadila na kombinaci velké praktičnosti zabalené do nudné, zato však solidní karoserie, která nemůže snad nikoho urazit.

O to větším šokem byl facelift, který zvedl obrovskou vlnu nevole. Někteří dokonce hovořili o pomstě Jozefa Kabaně při odchodu ke konkurenci. Už jsme si zvykli a v dražších verzích nebo sportovním provedení RS nevypadá vůbec špatně, stejně to ale byl krok vedle.

Škoda Octavia (2. gen.)

Octavia druhé generace nesahala první Octavii, zvláště v provedení RS, které je dodnes opravdu jednoduše krásným autem, ani po kotníky. Přesto to bylo normální, solidní rodinné auto s přátelským výrazem ve tváři.

„Čínské“ světlomety se prostě nepovedly a po faceliftu vypadala Octavia arogantně. Je to snad jediné auto, kterému sluší tuningová mračítka nalepená přesně v horních partiích, kde přebývá sklo světlometu.

Škoda Felicia

Felicia zdařile skrývala, že je vlastně sama o sobě velkým faceliftem Favoritu, který s odstupem času svým šmrncovním kabátem střiženým u Bertoneho vypadal skvěle. Také Felicia před faceliftem začíná být dnes vyhledávaným youngtimerem.

Facelift se nesl v duchu, který nastolila první generace Octavie. Felicia tedy také dostala velkou mřížku chladiče, která ovšem na štíhlé přídi působila přerostlým dojmem. Úzká škvíra předchozího vydání prostě vypadala elegantněji.

Škoda Fabia (3. gen.)

Design současné generace Škodovek působí moderním a svěžím dojmem. O Fabii třetí generace, která přišla po vyloženě neforemné, úzké a vysoké dvojkové Fabii, to platilo dvojnásob.

Facelift nijak zvlášť nezměnil zdařilé proporce Fabie, nicméně pěkně střižená světla po vzoru Superbu vystřídaly podivné, opět trochu čínsky střižené světlomety. Celkově to prostě neladí tak jako před faceliftem.

24.4.2019 11:00| autor: Tomáš Malík

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist