Škoda Motorsport umožňuje nahlédnout do zákulisí zákaznického závodění

Zákaznický závodní program Škoda Motorsport zajistí hladký průběh každé soutěže, které se po celém světě zúčastní.
sp_10250-1920x1278-1100x618.jpg Zdroj: Škoda Auto

Kvůli koronaviru byly všechny sportovní události, jako jsou olympijské hry, fotbalové zápasy UEFA Euro 2020 nebo Ligy mistrů, stejně jako závody Formule 1 odloženy nebo dokonce zrušeny. Během nucené přestávky mistrovství světa FIA World Rally Championship máme prostor podívat se do zákulisí Škoda Motorsport a zjistit, co všechno je potřeba k poskytování nejlepších možných služeb zákazníkům z celého světa. Cesta s konvojem továrního závodního týmu v polovině února na Švédskou rallye ukázala, co všechno je potřeba zajistit z pohledu logistiky.

V centrále týmu Škoda Motorsport na okraji Mladé Boleslavi pracuje pod jednou střechou přibližně 100 zaměstnanců. Ještě před tím, než v polovině února na Švédské rallye začala spolupráce s týmem Olivera Solberga, bylo provedeno mnoho činností souvisejících s logistikou a administrativou. Formální přihlášení Olivera Solberga a jeho spolujezdce Aarona Johnstona (jeli s vozem Škoda Fabia Rally2 evo) do druhého kola mistrovství světa FIA World Rally Championship 2020 musel Oliverův tým podat již 14. ledna 2020.

Po roll-outu a finálních testech vozu Škoda Fabia Rally2 evo vyrazil konvoj Škoda Motorsport přesně týden před začátkem Švédské rallye (13. 2.–16. 2. 2020) na dlouhou cestu. Z Mladé Boleslavi vyjel 18 metrový servisní kamion a dodávky.

Plně vybavená dílna na kolech

Do Švédska kamion převážel náhradní díly jako komponenty zavěšení kol, převodovky, diferenciály, brzdy, ráfky a karosářské díly v podobě nárazníků, čelních oken, kapot motorů, blatníků a dveří. Teoreticky by mechanici byli schopni z těchto převážených náhradních dílů znovu postavit dva vozy. Na palubě je jednoduše vše, co lze na voze vyměnit během povoleného servisního času 30 nebo 45 minut. Jediným dílem, který předpisy nedovolují během podniku mistrovství světa vyměnit, je celý motor soutěžního vozu.

Součástí návěsu je vlastní elektrocentrála, 450 litrů vody pro mytí soutěžního vozu, soustruh, bruska a zařízení pro výměnu pneumatik. Celý servisní kamion pro zákaznický program byl postaven na zakázku na základě dlouholetých celosvětových zkušeností Škoda Motorsport.

Motor servisního kamionu Scania má zdvihový objem 15,6 litru a výkon více než 500 koňských sil, což je více než 290 koní produkovaných přeplňovaným motorem 1,6 litru soutěžního vozu Škoda Fabia Rally2 evo. Nicméně s hmotností 25 000 kilogramů je více než 20krát těžší než soutěžní speciál, který má předpisy FIA stanovenou nejnižší hmotnost 1230 kg.

Čtěte také: Hyundai Motorsport: Korejská pohádka o dobytí WRC

Více než 1000 kilometrů na silnici plus transfer na trajektu

Po přibližně 750 kilometrech dorazil kamion a dodávky týmu Škoda Motorsport do severoněmeckého přístavu Kiel, odkud se přes noc na trajektu nechali převézt do švédského Göteborgu. Po dalších 320 kilometrech dojela karavana škodovky do města Torsby. Před cestou bylo nutné celou trasu předem zkontrolovat. Hlavní obavou byla například dostatečná výška pod mosty, aby pod nimi vysoký kamion bezpečně podjel.

V neděli před začátkem Švédské rallye (9. února) Oliver Solberg a jeho spolujezdec Aaron Johnston vůz Škoda Fabia Rally2 evo naposled před soutěží vyzkoušeli. Následující den se otevřela servisní zóna a zástupci týmu Škoda Motorsport společně se specialisty týmu Oliver Solberg Racing připravili dílnu, stejně jako servisní stan a prostorné zázemí pro tým. Až do neděle bude tento prostor domovem pro všechny členy týmu. Okamžitě po konci soutěže v neděli odpoledne začala demontáž zázemí a konvoj Škoda se vydal zpět na svoji domovskou základnu v Mladé Boleslavi.

13.5.2020 8:09| autor: Tomáš Malík | zdroj: Škoda Auto

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist