rakovan-a-je-to-tak-skoda-uz-neni-ceska-automobilka.jpg

Rakovan: A je to, tak Škoda už není česká automobilka?

Škoda

Otázka téměř filozofická. „Náleží místně“ automobilka tam, kde byla založena anebo přísluší do státu, ve kterém sjíždějí auta z výrobní linky?

Diskuze

28 komentářů

    Kvalita

    Presne proto chci japonsky auto vyrobeno v japonsku a dovezeno z druheho konce zemekoule. Nikomu nic upirat nebudu a budu spokojeny.

    josef K.

    Upozorňoval jsem několikrát, že přechodem marketinkového demagoga Vošického od fordu k severním kimovcům se i jejich marketing posune směrem k demagogii. Naštěstí jsou už snad redaktoři auto webů natolik soudní, že mu to nebudou žrát i s navijákem. V tomto smyslu bych panu Rakovanovi vyjádřil poděkování.

    Slava

    V dnesnim globalizovanem svete je to asi jedno.. Ale Hyundai z Nosovic neni ceske auto. Ale takova Skoda je pouze ceska znacka, jeji vyrobky se za ceske povazovat uz stoprocentne nedaji..Byt jsou smontovany, stejne jako auta z Nosovic a Kolina, na ceskem uzemi. Tedy ano, znacka Skoda je ceska.. Ale stacilo malo a v roce 1991 by se z tovarny Skoda v M.Boleslavi stala montovna Renaultu.. A co by to pak bylo za auta? Vyrobena v tovarne se stoletou tradici, ale prezto \“cizi\“? 🙂 To \“malo\“, ktere nakonec rozhodlo ze se z tehdy temer bankrotujici automobilky Skoda nestala montovna R19 byla existence Favoritu..Nebyt Favorit, tak se VW o koupi Skody nezajimal a prenechal by ji druhemu zajemci o koupi – Renaultu, ktery se tehdy nijak netajil umyslem udela ze Skodovky jen montazni zavod svych aut.

    Kuban

    Nechci tě probírat ze sna, ale od roku 2000 je plným vlastníkem německý koncern VW….

    To znamená, (pro úplného blbečka), když někomu prodáš auto, už to není tvoje auto….. můžeš se maximálně chlubit, ano tohle bylo kdysi moje auto!

    ale chápu, škoda je jenom a jenom česká… Tyhle názory mi připomíná názory rómů… Ti si taky přivlastňují a dělají si nároky na cizí věci

    jan

    mozno budem v diskuzii za blbca ale napisem nazor – bazirovat na tom, ze sa pred xyz rokmi zalozili L&K fabriku z ktorej sa vyprofilovala Skoda je v dnesnej dobe fakt zle. On ten Hyundai asi mysli nieco ine – chvalia sa (a ja nemam dovod im nevcerit) ze absolutna vacsina dielov je vyrobena v CR (pripadne v SR). To znamena ze ano, navrhli to v Nemecku a ano kapital na fabriku pochadza z Korei a ano vacsina akcionarov je Korejskych, ale tie diely sa fyzicky vyrabaju tu a tu sa aj namontuju. Skodu Mlada boleslav vlastni VW, teda vacsina akcionarov je nemeckych, kapital pochadza z nemecka. Ostalo asi len logo a to je pre mna sakra malo na to to nazyvat ceskou automobilkou, resp v tomto si ceske modely Hyundai a ceske modely Skoda nemaju co vycitat. PS: je mozne ceskym autom nazvat aj CityGo ktore sa vyraba v Bratislave, ma prevodovku z Martina a dizajn robil slovak? isty by som si tym fakt nebol 🙂

    pylot

    Hele já na tyhle věci nejsem odborník, ale Škodovku sice koupil VW, ale ty auta dál konstruují čeští konstruktéři a montují čeští dělníci ne? Akorát mají možnost sáhnout do skladů VW pro díly, strategii značky udržuje v určitých mezích VW a ekonomiku a investice asi taky schvaluje VW, ale pořád to vymýšlejí a skládají Češi nebo ne? Jestli to tak je, tak bych se nerozpakoval nazývat to českými auty, byť značku vlastní VW.

    kk

    V principe mas pravdu – H sa chce profilovat ako „domaca“ znacka.

    Rovnako suhlasim s ostatnym az na tych dodavatelov.

    Dodavatelia Skodovky su hlavne ceske firmy.

    Dodavatelia H su v Cesku posobiace korejske firmy, odoberajuce korejske alebo cinske polotovary a komponenty.

    Su tam samozrejme komponenty EU povodu – vstrekovanie, nejake senzory, ale to je minimum.

    Este aj obsluzne cinnosti typu kamionova preprava a stravovanie robia korejske firmy.

    Jednoducho – pokial nemas dobre korejske kontakty – dodavatelom pre H sa pravdepodobne nestanes.

    Uz len preto je Skoda daleko viac europskejsia a ceskejsia ako H

    lojza

    Ty jsi mě rozesmál :-)Dnes se bohužel většina dílů na škodovku vyrábí v Číně. Protože sem nejdou vkládat fotky, tak alespoň odkaz na ní. Je to pátý příspěvek shora 🙂
    http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=28&t=261546

    XTad

    U te skodovky je to trochu jinak. Ten priklad s autem neni uplne stastny. Je to spis tak, jako bys mel auto, nekdo by ho od tebe koupil, nicmene ty by si s nim stale jezdil a on by ti jeste platil provoz, udrzbu atd. avsak za predpokladu, ze rozhodujici slovo v tom, kam pojedes, bude mit novy majitel 😉
    Jinak hyundai samozrejme cesky neni. To by potom treba ta skoda mohla byt kazachstanska, jelikoz i tam ma svuj pobocny zavod.

    XTad

    U te skodovky je to trochu jinak. Ten priklad s autem neni uplne stastny. Je to spis tak, jako bys mel auto, nekdo by ho od tebe koupil, nicmene ty by si s nim stale jezdil a on by ti jeste platil provoz, udrzbu atd. avsak za predpokladu, ze rozhodujici slovo v tom, kam pojedes, bude mit novy majitel 😉
    Jinak hyundai samozrejme cesky neni. To by potom treba ta skoda mohla byt kazachstanska, jelikoz i tam ma svuj pobocny zavod.

    pylot

    Tak zrovna olejovej filtr bych nebral jako příklad dílu do auta. Ten se nekonstruuje a kupuje se od externich firem. Jde spíš o to, kdo nakonstruoval a určil technologii výroby šasi, motoru a jeho sřev a kdo vybral komponenty podvozku a provedl odladění. To jestli je olejovej filtr z číny nebo z z USA je nepodstatný.

    Hulvát

    Dokuď budou muset prodejci těch určitejch značek čelit předsudkům kvůli lidské hlouposti, tak se prostě budou snažit hrát na národní notu toho státu, stejně jako Hyundai, to dělá třeba v USA Toyota, která všude zdůrazňuje ,,Built in USA“ ,,Built in Texas“ …. Built támhle, dokonce si myslím že výrobou specifických modelů jako trucky a full size sedany, maj právo si nárokovat označení ,,že jsem z ameriky“

    XTad

    Ale jo, built in… proc ne, ale kdyby napsali „best american car“, tak jim to asi neprojde.

    triton

    A kdyby Hyundai koupil práva na nějakou českou značku, dávno zapomenutého výrobce automobilů, například Aero, Jawa nebo Walter a vyráběl auta pod touhle značkou? Česká značka, výroba v Čechách, čeští dělníci…
    Je to stejné jako s FSO, to je Polská značka a vyráběla Fiaty a Renaulty.

    Tomek

    Vlastníkem naší firmy je švédská firma, která od nás akorát bere prachy a ničím praktickým nepřispívá. Jsou výsledky naší práce švédské nebo české ?
    Podobně bych na to koukal u aut … ale upřímně nevím nakolik jsou škodovky dílem české projekce a jak je to u korejské značky…

    Ivan

    No vedle jak ta jedle podstatná část dílů pro v čechách vyráběné škodovky je vyrobena v ČR nebo okolních zemích. Dost firem je rozeseto i kolem M. Boleslavi (namátkou MAGNA – sedačky , FAURECIA – tuším že výfuky, KWD – plechařina a další.)

    Slava

    Proč bych se měl probouzet z nějakého snu? Já považuju odjakživa prodej Škody a její začlenění do Koncernu VW za výhru a záchranu bankrotujícího AZNP. Lidově řečeno- nebejt Němců a VW, tak už je dnes z automobilky v Boleslavi patrně ta montovna Renaultů a nebo asijská tržnice 😉

    Slava

    A byla třeba taková klasická nákladní Avia české auto? Když se jednalo o licenční Saviem-Renault SG4?

    Steve

    V dnešním globalizovaném světě se snažit řešit kde je jaká firma domácí asi nemá smysl. Takco třeba Coca-Cola? Je to Americká značka ale co pijeme tady? Americkou Colu? No vyrábí jí řecká společnost Coca-Cola Hellenic Bottler Company (stejně jako v Rakousku, Itálii, Slovensku, Polsku). Ale spousta surovin je československá, je to teda česká, řecká nebo americká cola? Nebo McDonald, Shell a další společnosti fungující na „frančízách“. Takže řešit jestli je Škoda, Hyundai české auto, podle toho kolik má v sobě českých dílů nebo kde byla vlastně založena je zbytečná hádka.

    Lada

    Proc je Huyndai ceska a treba Kia slovenska automobilka? Ma to jen jeden jediny a primitivni duvod a to jest reklama a prodejnost. Je spousta Cechu hlavne stredni a nizsi vrstvy, kteri si radi koupi „ceske“ auto, protoze na to nemecke ci japonske nemaji. Verime, ze si koupime kvalitu, protoze to auto prece delali cesi, ne korejci. Proto na slovensku neuvidite BMW, nebo Porse jako slovenskou automobilku, protoze naopak nemci jsou jeste vetsi zaruka kvality a lepe se to pak bude prodavat.

    XTad

    Jednak a navic BMW i Porsche silne zavedeny jako nemecke a pokus delat z nich slovenske by vyznel mnohem usmevneji, nez v pripade korejcu.

    PepaSFI

    Věříme že si koupíme kvalitu protože to přece dělali češi. Jo, kdysi mi jeden řek že by si nekoupil italské auto protože národ který tři hodiny obědvá nedokáže udělat pořádnou práci. Tak jsem mu řek že já bych si nekoupil auto vyrobené tam kde si zakládají na tom jak všechno ukradnou, ošidí a odfláknou.

    Jseš opravdu Lojza, spoustu dílů je z ČR a NSR, možná se najde něco co je z Číny, ale spoustu dílů je od nás nebo přilehlých států. V Číně musí automobilky hodně spolupracovat s výrobními závody v Číně a Indii, ale spoustu dílů se dováží z Evropy. Myslet si naivně, že Superb je jen z Čínských dílů je nesmysl.

    Jirka

    Na tom českém autu je vidět, že v reklamě a ovlivňování zákazníka je vše povoleno. A Hyunday má reklamu opravdu zvláštní. Např i20 je prostorný rodinný vůz……

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist