Porsche 911 R (2016): 500 atmosférických koní skrze manuál na zadní kola je realitou

(+ videa) Německá sportovní automobilka má za sebou spoustu výjimečných aut, tohle by však mohlo být jedním z nejzajímavějších - seznamte se s 911 GT3 RS s manuálem.
porsche-911-r-2016-500-atmosferickych-koni-skrze-manual-na-zadni-kola-je-realitou-1100x618.jpgCelá galerie 11 Zdroj: archiv redakce

Pokud ještě stále trváte na tom, že ovládání převodovky by mělo být pořád plně v režii řidiče a nikoli elektroniky, předpokládáme, že stejně jako my chrochtáte při pohledu na nejnovější počin automobilky Porsche blahem. Co si budeme namlouvat – atmosférické motory společně s manuálními převodovkami postupně vymírají, takže berte 911 R jako hlubokou poklonu této koncepci.

„Erko“ dostalo špičkový agregát 911 GT3 RS, tedy čtyřlitrový plochý šestiválec o výkonu 500 koní při 8250 otáčkách za minutu a maximálním točivém momentu 460 newtonmetrů při 6250 ot. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou (tedy nikoli se sedmikvaltem) umí vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a rozjet se na 323 kilometrů v hodině.

GT3 RS zvládne sprint na stovku o půl sekundy rychleji je ale o 13 km/h pomalejší a ve prospěch 911 R mluví také nižší hmotnost. Zatímco RS váži bez euro-balastu 1420 kg, „eRko“ se podařilo srazit na 1370 kg. Naší optikou v současnosti nejlepší Porsche dostalo také mechanický samosvorný diferenciál a působivě vypadají rovněž brzdy.

Ve standardu má karbon-keramiku s kotouči o průměru 410 mm vpředu a 390 mm vzadu a kované dvacítky auta jsou nazuté do pneumatik o šířce 245 mm vpředu a 305 mm vzadu. Speciálně pro tento vůz byl laděný také aktivní systém řízení zadních kol, nechybí možnost tlačítkem aktivovat automatické meziplyny a praktickou stránkou auta je možnost přizvednutí přední nápravy auta o 30 mm při překonávání vyšších retardérů či jiných překážek.

Cena? Porsche otočilo hru, takže zatímco za GT3 RS se sedmistupňovým manuálem v Německu žádá 181 690 eur, cena 911 R se stejným motorem a manuálem se zvýšila na 189 544 eur.


1.3.2016 11:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist