Porsche 718 Boxster (2016): facelift oficiálně – tohle je konec šestiválců v roadsteru

(+ video) Porsche odepisuje atmosférické šestiválce ve svém nejmenším modelu, po faceliftu budou Boxster pohánět pouze přeplňované čtyřválce s výkonem 300 a 350 koní.

Psali jsme o připravovaném návratu čtyřválcových motorů v Porsche už dříve, přesto si na ně konzervativní jádro příznivců značky tak snadno asi nezvykne. Tedy ne že by nové pohonné jednotky neměly patřičný výkon, opak je pravdou – koní budou mít ještě více, charakter a zvukový doprovod nejmenšího modelu automobilky se nicméně změní.

Původní atmosférické šestiválce o objemu 2,7 a 3,5 litru s výkonem 265, respektive 315 koní nahrazují po mezigenerační modernizaci downsizingové přeplňované čtyřválce s přímým vstřikováním paliva. Menší z nich pro výchozí Porsche Boxster bude mít objem 2,0 litru, maximální výkon rovných 300 koní při 6500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 380 newtonmetrů při 1950 až 4500 ot./min.

Ve spojení se šestistupňovým manuálem to bude stačit na stovku za 5,1 sekundy a nejvyšší rychlost 275 kilometrů v hodině. Sedmistupňové PDK zvládne stejný sprint za 4,9 vteřiny (s paketem Sport Chrono dokonce za 4,7 s), přičemž maximálka se nemění. Že Porsche něco ušetří na pokutách za emise, dokládají tabulkové výsledky průměrné spotřeby – Boxster by měl podle papírů jezdit za 7,4 l s manuálem, případně 6,9 litru s automatem.

Výkonnější Boxster S dostal pro změnu čtyřválec o objemu 2,5 litru, který nabídne 350 koňských sil při 6500 otáčkách a 420 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 1900 do 4500 otáček za minutu. S manuální převodovkou pokoří 100 km/h za 4,6 sekundy, zatímco varianta s PDK potřebuje pouze 4,4, respektive 4,2 vteřiny se Sport Chrono. Nejvyšší rychlost obou modelů je opět identická – 285 kilometrů v hodině, průměrná udávaná spotřeba pak vychází lépe ve prospěch automatu (8,1 vs. 7,3 l/100 km).

Společně s faceliftem Porsche podle svých vlastních slov kompletně přepracovalo také zavěšení a zlehka rovněž design, nové označení 718 v názvu odkazující na sportovní modely z 50. a 60. let proto nepůsobí nepatřičně. Řízení s elektro-mechanickým posilovačem dostalo o deset procent rychlejší převod, podvozek bude možné mít s adaptivními tlumiči a světlou výškou sníženou o 10 mm, zatímco u Boxsteru S lze za příplatek získat ještě tužší odpružení snížené o 20 mm.

Uvedení obou modelů na trh je naplánováno na 30. dubna, přičemž německá cenovka modelu 718 Boxster startuje na částce 53 646 eur a za výkonnější 718 Boxster S dají zákazníci 66 141 eur. Stejné technické změny pochopitelně čekají rovněž odvozenou modelovou řadu Cayman, detaily však Porsche zveřejní později.

27.1.2016 1:01| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist