Facelift Porsche 911 (2015): turbomotory také pro základní Carreru a Carreru S

(+ video) Německá sportovní značka skutečně vyřadila z nabídky atmosférické motory pro verze Carrera a Carrera S. Od nynějška mají třílitrové biturbo s výkonem 370 a 420 koní.

Pokud jste až dosud nemohli uvěřit tomu, že by se sportovních vozů tak věhlasné značky jako je Porsche mohl dotknout downsizing (navíc pod křídly světově největšího automobilového koncernu Volkswagen), tady a teď máte černé na bílém, že bruselské restrikce již dorazily také do Zuffenhausenu. Pojďme však na nově představenou „fázi II“ typové řady 991 popořádku.

Modernizovanou devětsetjedenáctku rozpoznáte podle přepracovaného předního nárazníku, hlavních světel se čtyřmi diodami pro denní svícení, ale jiné jsou též kliky dveří, vnější zpětná zrcátka, ale nový tvar mají rovněž zadní světla či víko motorového prostoru s podélnými lamelami přivádějícími vzduch k nasávání a turbodmychadlům.

Fotografie interiéru automobilka prozatím nezveřejnila, víme však, že jednou z důležitých změn je použití nového dotykového displeje multimediálního rozhraní Porsche Communication Management, které nyní zvládá párování s mobilními telefony skrze Apple CarPlay.

Jak už bylo zmíněno i v předchozích článcích zabývajících se tímto faceliftem, Porsche 991.2 dostalo v základním provedení plochý třílitrový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel a to jak výchozí Carrera, ostřejší Carrera S a pochopitelně také odvozené kabriolety. Nejslabší model nabízí maximální výkon 370 koní a nejvyšší točivý moment 450 newtonmetrů dostupných od 1700 do 5000 otáček za minutu.

Silnější „eSko“ má teď 420 koňských sil a rovných 500 newtonmetrů dostupných při identických otáčkách, přičemž motor je schopen nechat se vytočit k 7500 ot./min. a Porsche slibuje zachování charakteristického zvuku. Převodovky budou k mání opět dvě, obě sedmistupňové a to jak manuál, tak dvouspojkové PDK. Především v kombinaci s automatem vykazuje 911 neuvěřitelně nízkou papírovou spotřebu jen 7,4 litru na 100 km v případě Carrery a 7,7 l u Carrery S.

Jestli bude spotřeba nižší i reálném světě, můžeme říci až po svezení, i když o tom docela pochybujeme, každopádně dynamika se opět posouvá o krůček dál. 911 Carrera Coupé s PDK zrychlí na stovku za 4,2 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než předchůdce a 911 Carrera S automatem a paketem Sport Chrono zvládne tu samou disciplínu za 3,9 sekundy (opět o 0,2 s rychleji).

Zatímco Carrera se umí rozjet při využití plného potenciálu na 295 kilometrů v hodině (+ 6 km/h), „eSko“ se umí rozjet na 308 km/h (+ 4 km/h).

Ve spojení s balíčkem Sport Chrono dostanou majitelé ovladač na volantu s možností přepínat vůz do jednoho ze čtyř dostupných jízdních módů s názvy Normal, Sport, Sport Plus a Individual, a pokud půjde o vůz vybavený dvouspojkovou převodovkou, bude zde navíc také tlačítko „Sport Response“ upravující na 20 sekund reakce motoru na co nejlepší možnou odezvu.

Automobilka vůbec poprvé zařadila do standardní výbavy aktivní tlumiče integrované do systému PASM a oproti výběhové variantě snížila podvozek o deset milimetrů. Širší jsou teď také pneumatiky, což třeba v případě Carrery S znamená nárůst z 295 na 305 mm. Zajímavé také je, že pro „eSko“ bude možné objednat systém aktivního řízení zadní nápravy odvozený od modelů Turbo a GT3.

Ačkoli české ceny Porsche 991.2 dostupné v tuto chvíli ještě nejsou, ty Německé již známe. Automobilka bude chtít za Carreru 96 605 eur, Carreru S si cení na 110 766 eur a v případě kabrioletů si budete muset připravit nejméně 109 695, respektive 123 856 eur.

7.9.2015 1:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist