Porsche představuje poslední karosářskou verzi nové 911. Targa je kompromisem na léto i zimu

Uvažujete o novém Porsche 911, ale nevíte jestli má být se střechou, nebo bez? Nová Targa zvládne obojí.
porsche_911_targa_4_44-1100x618.jpg Zdroj: Porsche

Porsche finalizuje trio sportovních vozů pro letní dny: na Coupé a Cabriolet navazuje třetí karosářské provedení nové generace modelu 911, které se nyní představuje jako 911 Targa 4, resp. 911 Targa 4S, v obou případech s pohonem všech kol. Odlišujícím prvkem provedení Targa je i nadále průkopnické plně automatické řešení střechy, které stejně jako původní legendární model Targa z roku 1965 používá typicky široký výztužný oblouk, odnímatelnou část střechy nad předními sedadly a zadní okno obepínající boky vozidla. Střechu lze pohodlně otevřít nebo zavřít za pouhých 19 sekund.

O pohon se stará třílitrový šestiválcový boxer s dvojitým přeplňováním: 911 Targa 4 nyní nabízí maximum výkonu 283 kW (385 PS) a s volitelně dodávaným paketem Sport Chrono sprintuje z nuly na 100 km/h za pouhé 4,2 sekundy – o desetinu rychleji než předtím. Pohonná jednotka pro verzi 911 Targa 4S se chlubí maximem výkonu 331 kW (450 PS), přičemž vůz se za stejných podmínek rozjede na 100 km/h již za 3,6 sekundy – o čtyři desetiny rychleji než předchůdce. Maximálka pro 911 Targa 4 činí 289 km/h (plus 2 km/h); verze 4S se dokáže rozjet až na 304 km/h (plus 3 km/h).

Oba sportovní vozy standardně používají osmistupňovou dvouspojkovou převodovku (PDK) a inteligentní systém pohonu všech kol Porsche Traction Management (PTM) ve prospěch maximálního potěšení za volantem. Provedení 911 Targa 4S lze na přání objednat s novým sedmistupňovým manuálním ústrojím, jehož součástí je i paket Sport Chrono. Nově nabízené technologie opět rozšiřují vlastnosti a funkce obou modelů 911; poprvé je k dispozici technologie Porsche InnoDrive, jejíž součástí je adaptivní tempomat. S vylepšenou funkcí Smartlift pro naprogramování světlé výšky lze ještě zvýšit každodenní využitelnost vozidla. Do seznamu výbavy přibyla celá řada položek od Porsche Tequipment a nové možnosti přizpůsobení na míru od Porsche Exclusive Manufaktur. V polovině května se poprvé představí speciální edice modelu 911 Targa, která ještě rozšíří kombinaci tradičních stylových prvků, nadčasového designu a nejmodernějších technologií od Porsche.

Hospodárný dvojitě přeplňovaný motor boxer

Obě varianty 911 Targa podobně jako modely 911 Carrera těží z výkonového posílení přeplňovaných třílitrových šestiválců konstrukce boxer. Změna je přínosem z hlediska výkonových schopností i každodenní použitelnosti. Pohonná jednotka pro verzi 911 Targa 4 dosahuje nejvyššího výkonu 283 kW (385 PS) při 6500 ot/min, tedy o 11 kW (15 PS) více než předchůdce. Nejvyšší točivý moment 450 Nm je k dispozici v širokém spektru otáček motoru od 1950 do 5000 ot/min. Provedení 911 Targa 4S s maximem výkonu 331 kW (450 PS) překonává předchůdce o 22 kW (30 PS) a produkuje nejvyšší točivý moment 530 Nm (nárůst o 30 Nm) od 2300 do 5000 ot/min.

Zdroj: archiv redakce

Optimalizovaný pohon všech kol pro lepší držení stopy

Vylepšené výkonové schopnosti nových modelů s pohonem všech kol jdou ruku v ruce s dalším vývojem konstrukce pohonu přední nápravy. Jednotka spojky s diferenciálem je chlazená vodou a využívá zesílené spojkové lamely v zájmu vyšší odolnosti a maximálního zatížení. Zvýšením ovládacího krouticího momentu spojky se zlepšila přesnost nastavení i funkčnost doplňkového pohonu přední nápravy. Celkově lze shrnout, že vylepšený pohon přední nápravy se systémem PTM (Porsche Traction Management) přispívá k ještě lepšímu držení stopy za všech jízdních podmínek.

Inovovaný podvozek pro větší pohodlí i bezpečnost

Součástí standardní výbavy nových modelů 911 Targa je elektronicky řízený systém PASM (Porsche Active Suspension Management) s proměnlivým účinkem tlumení. Uvedený systém automaticky uzpůsobuje charakteristiku tlumení ve smyslu jízdního pohodlí a ovladatelnosti podle konkrétní jízdní situace; nabízí dvě ručně nastavitelná mapování – Normal a Sport. Ve standardní výbavě provedení Targa 4S je i systém vektorování točivého momentu PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus), jehož součástí je elektronicky řízená uzávěrka zadního diferenciálu s plně variabilním rozdělováním točivého momentu; uvedený prvek je na přání k dispozici i pro verzi Targa 4. Podobně jako další modely Porsche 911 osmé generace jsou vozy Targa standardně vybaveny jízdním režimem Porsche Wet. Pokud senzory v podbězích předních kol zaznamenají znatelně mokrý povrch vozovky (větší množství vody odlétávající od pneumatik), v přístrojovém štítu před řidičem se zobrazí doporučení k ručnímu přepnutí na režim Wet. Odezva vozu se poté upraví podle aktuálních podmínek v zájmu maximální stability jízdy.

Čtěte také: Porsche Taycan se obléklo do ikonických barev závodních legend a vypadá fantasticky!

K jízdní dynamice provedení 911 Targa 4 přispívají i pneumatiky 235/40 ZR na 19″ litých kolech vpředu, resp. 295/35 ZR na 20″ kolech zadní nápravy. Model 4S standardně obouvá pneumatiky 245/35 ZR na 20″ kolech vpředu, resp. 305/30 ZR na 21″ zadních kolech. O zpomalování Porsche Targa 4 se starají 330mm brzdové kotouče (na obou nápravách) se čtyřpístkovými pevnými monobloky v černém provedení. Červeně lakované brzdové třmeny u Porsche Targa 4S používají šest pístků vpředu a čtyři vzadu; kotouče na obou nápravách mají průměr 350 mm. Na přání jsou k dispozici keramické kompozitní brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).

Extravagantní design Targa v moderním pojetí

Vnější design Porsche 911 Targa využívá designové prvky modelové generace 992. Změnou karoserie v porovnání s předchůdci jsou výrazněji rozšířené podběhy kol vpředu; kapota mezi LED světlomety zaujme markantním zahloubením s odkazem na design prvních generací 911. Zádi dominuje širší vysouvatelný spoiler a elegantní světelná lišta, hladce začleněná do karoserie. S výjimkou přední a zadní části je celý vnější povrch hliníkový.

Interiér je podobný modelům 911 Carrera a charakterizují jej čisté rovné linky přístrojové desky se zahloubeným přístrojovým štítem. Předobrazem zde stály modely 911 ze 70. let minulého století. O zprostředkování informací řidiči se kromě centrálního otáčkoměru – určujícího prvku vozů Porsche – starají dva tenké a hladce začleněné bezrámové displeje. Pod centrálním 10,9″ displejem systému PCM (Porsche Communication Management) se nachází kompaktní modul s pěti tlačítky pro přímý přístup k důležitým funkcím vozidla. Ze standardních vlastností PCM jmenujme online navigaci s využitím komunitních dat a systém Porsche Connect Plus.

Vzor nové třídy sportovních vozů již od roku 1965

Porsche 911 Targa 2.0 z roku 1965 jako vůz zcela nového typu sehrálo roli průkopníka. Targa s demontovatelnou střechou, na trhu původně prezentovaná jako „bezpečný kabriolet s ochranným obloukem“, se brzy etablovala coby nezávislá koncepce a stala se opravdovou stylovou ikonou. Porsche prostřednictvím modelu 911 Targa až do současnosti spojuje dva světy: výhody jízdy v kabrioletu s nebem nad hlavou a každodenní pohodlí i bezpečnost kupé.

28.5.2020 12:03| autor: Lukáš Volšický | zdroj: Porsche

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist