Porsche 911 Carrera a Carrera S (2015): atmosféry končí, 3.0 turbo nabídne 370 a 420 koní

Německá sportovní značka koncernu VW prozatím drží parametry modernizovaného Porsche 991 pod pokličkou, díky neoficiálním zdrojům však už nejsou tajemstvím.

V případě automobilky Porsche jsme si tak nějak zvykli na fakt, že naprostá většina změn a modifikací přichází pozvolna a doslovně v evolučních krocích. Firma z Zuffenhausenu si na tomto svém přístupu zakládá a většina příznivců to akceptuje, aktuální zásah zvenčí však tuto tradici nabourává snad ještě více, než když motory modelu 996 přešly na vodní chlazení.

Tím vnějším faktorem je pochopitelně bruselská legislativa nesmyslně pokutující výrobce za emise oxidu uhličitého, a přestože ledovce na obou pólech jaksi pořád odmítají roztát, výrobci jsou nuceni dnes a denně přizpůsobovat své produkty spíše politickým rozhodnutím, než tomu, co považují pro své zákazníky za nejlepší.

Také to je důvodem, proč vůbec poprvé v historii přechází i základní verze devětsetjedenáctky na přeplňování, navíc nikoli příchodem nové generace modelu, ale pouze po faceliftu, který by měl nést interní označení 991.2. Standardní Carrera dosud spoléhala na plochý atmosférický šestiválec o objemu 3,4 litru a výkonu 350 koní, zatímco silnější Carrera S byla poháněná 3,8litrovým agregátem o výkonu rovných 400 koňských sil.

Jejich společnou náhradou je downsizingový plochý třílitrový šestiválec o objemu 3,0 litru, schopný rozjet se na 7500 otáček na minutu a papírově vykázat nižší průměrnou spotřebu i emise – u obou aut konkrétně pouze 7,5 litru na 100 kilometrů, což je o 0,7 litru méně ve srovnání se současnou Carrerou vybavenou dvouspojkovou převodovkou PDK.

Výkony modernizované 911 pochopitelně nižší nebudou. Základní Carrera 3.0 Turbo bude mít 370 koní při 6500 otáčkách za minutu a Carrera S 3.0 Turbo 420 koňských sil a až 500 newtonmetrů dostupných už při 1700 ot./min. Tím to ale (jak je u Porsche zvykem) nekončí, takže zákazníci budou mít možnost objednat si Power kit zvyšující výkon motoru na 450 koní, což je pouze o 70 koní méně, než může nabídnout současné Porsche 911 Turbo.

Přeplňovaná Carrera akceleruje na stovku o 0,4 sekundy rychleji než její dnešní ekvivalent a „eSko“ zkrátí čas při stejné disciplíně dokonce o půl vteřiny, naopak maximální rychlost obou modelů by se měnit neměla, a pokud ano, tak maximálně v řádu jednotek. Na další podrobnosti si budeme muset počkat do oficiální premiéry, víme však, že se v rámci příplatkové výbavy objeví ve voze možnost hydraulického přizvednutí přední nápravy o 50 mm chránící příď před poškozením na retardérech či jiných větších překážkách.

zdroj: Autocar

27.7.2015 4:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist