Porsche 911 dorazí jako plug-in hybrid a bude i nová linka na sériový elektromobil Mission E

Opravdu si neděláme legraci, věhlasná německá sportovní značka masivně investuje své finanční prostředky do vývoje a stavby vozů s alternativními pohony.
porsche-911-dorazi-jako-plug-in-hybrid-a-bude-i-nova-linka-na-elektromobily-1100x618.jpg

Než Porsche definitivně odsoudíte za to, že zlikvidovalo základní atmosférické devetsetjedenáctky a nahradilo je modely s přeplňovanými motory, že končí se šestiválcovými boxery v nejmenších modelech Cayman a Boxster a nově se chystá transformovat svůj ikonický model 911 na hybrid, zkuste se na to podívat trochu jinak.

Nejen Porsche, ale v podstatě všechny automobilky působící na evropském trhu nemají s ohledem na zištné pokutování emisí CO2 za strany Bruselu (a postupný nárůst těchto sankcí) jinou šanci, než postupně změnit své stávající modely s klasickými spalovacími motory na auta s dowsizingovými pohonnými jednotkami anebo hybridy, pokud tedy nechtějí promítnout tyto vzrůstající náklady do cen svých produktů. Co na tom, že účinnost motorů skokově změnit nelze a pořád se rozevírají nůžky mezi udávanou a skutečnou spotřebou aut.

To je také důvodem, proč BMW uvedlo na trh sedmičku s čtyřválcem a rozjíždí prodej hybridní trojky, 718 Boxster vyjel na silnice s čtyřválcovými motory 2.0 a 2.5, respektive proč nová třída E nemá pod přední kapotou prozatím jiné než čtyřválcové agregáty. Také proto nás informace o zahájení vývoje hybridní 911 ústy několika vysoce postavených zaměstnanců automobilky Porsche příliš nepřekvapuje.

Nově uvedené potvrdil také předseda představenstva Oliver Blume v rozhovoru pro domácí noviny Westfalen-Blatt a nezůstane pouze u modelu 911. Porsche si klade za cíl nabízet hybridní varianty u všech svých modelů, přičemž prozatím je benzín-elektrické ústrojí dostupné u typů Panamera, Cayenne a funguje také v 918 Spyder. V případě 911 se má jednat o tzv. dobíjecí hybrid se schopností zvládnout čistě na elektrickou energii 50 kilometrů, citují německé noviny Blumeho. Šéf firmy nespecifikoval, jestli půjde o současnou generaci 991, ale má se za to, že se to týká až příští generace, jelikož auto dorazí nejdříve v roce 2018.

Potvrzena je rovněž ohromná investice 1 miliardy eur do největší továrny Porsche ve Stuttgartu, který bude vyrábět sériovou verzi elektrického konceptu Mission E, představeného na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Vůz s výkonem přes 600 koní a udávaným dojezdem 500 kilometrů, by měl být na trhu do konce této dekády a v hledáčku bude mít především Teslu Model S.

zdroj: europe.autonews.com

1.2.2016 2:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist