Nový Mercedes-Benz třídy E (W213) oficiálně představen

(+ video) Po zjevně neplánovaném úniku továrních fotek bylo nové „Éčko“ z větší části zbaveno tajemství, pojďme se proto detailněji podívat na jeho motory a další techniku.

Koncern Daimler prezentuje novou generaci třídy E jako nejinteligentnější manažerskou limuzínu, nicméně při pohledu na první ohlášené pohonné jednotky máme dojem, že by se k ní hodil spíše přídomek „převážně čtyřválcová a výlučně automatická“.

Ano, downsizing zjevně střílí také do horních pater automobilových segmentů a především pro příznivce víceválcových agregátů to nebude zrovna nejpříjemnější pohled. Benzínovým základem nejnovějšího „Éčka“ je přeplňovaný dvoulitr ve verzi E 200 s maximálním výkonem 184 koní a točivým momentem 300 newtonmetrů (později dorazí s 245 k). S novým devítistupňovým automatem, který je standardem pro všechny motorizace, zvládne stovku za 7,7 sekundy a podle NEDC má v průměru jezdit za 5,9 litru na 100 kilometrů.

Výchozí dieselovou motorizací je zbrusu nový čtyřválec o objemu 1950 centimetrů krychlových nahrazující letitou jednotku 2.1, přičemž auto bude v nabídce s označením E 220 d. Celohliníkový motor s jedním turbodmychadlem vyprodukuje 195 koňských sil a 400 Nm, což stačí na akceleraci z místa na 100 km/h za 7,3 sekundy a udávanou spotřebu pouze 3,9 l. Později je v plánu další verze stejného motoru naladěná na 150 koní.

Další vznětovou jednotkou je třílitrový šestiválec v E 350 d s nejvyšším výkonem 258 koní, 620 Nm a schopností dostat se na stovku za velmi slušných 5,9 sekundy při současné tabulkové spotřebě 5,1 l/100 km. Výčet úvodních pohonných jednotek uzavírá hybrid Ě 350 e kombinující přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem se systémovým výkonem 279 koní, 600 Nm, a poněkud vybájenou spotřebou 2,1 litru benzínu na sto.

Poslední oficiálně potvrzenou variantou je Mercedes E 400 4Matic s třílitrovým šestiválcem nabízejícím 333 koňských sil a 480 newtonmetrů, ačkoli nepochybujeme o tom, že za samozřejmost můžeme považovat i čtyřlitrový osmiválec v chystaných provedeních AMG 63.

Pokud jde o další technické parametry či dynamické hodnoty, Mercedes vše neprozradil, něco navíc však přeci jen víme. O nárůstu rozměrů karoserie jsme se už zmiňovali (4923 mm délka, 2939 mm rozvor), nyní máme i pár detailů o samotné konstrukci. Jádro auta je ocelové, nicméně přední blatníky, kapota, víko kufru a velké časti přídě i zádě jsou vyrobeny z hliníku. Jak se tato změna podepsala na hmotnosti, momentálně nevíme.

Nová třída E bude nabízena ve výbavových stupních Exclusive, Avantgarde a AMG, přičemž jednotlivé modely budou identifikovatelné podle mřížky chladiče, loga, nárazníků a zčásti i podle použitých kol. Právě u vyšších verzí bude interiérům dominovat rozměrný digitální přístrojový panel s uhlopříčkou 12,3 palce a řidič bude mít možnost vybrat si jedno ze tří dostupných zobrazení grafiky přístrojů (Classic, Sport a Progressive).

Jádro portfolia Mercedesu dorazí podle očekávání také se spoustou elektronických asistenčních systémů od částečně autonomního řízení schopného sledovat jiná auta na dálnici do rychlosti 210 km/h, přes hlídání provozu křižujícího dráhu třídy E při couvání, až po aktivní zásahy do řízení při řešení krizových situací zaznamenaných senzory a radary. K zajímavostem patří také možnost dálkového parkování pomocí aplikace v mobilním telefonu a pochopitelně celá plejáda dalších prvků.

11.1.2016 8:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist