Nový Mercedes-Benz třídy E (W213) oficiálně představen

(+ video) Po zjevně neplánovaném úniku továrních fotek bylo nové „Éčko“ z větší části zbaveno tajemství, pojďme se proto detailněji podívat na jeho motory a další techniku.

Koncern Daimler prezentuje novou generaci třídy E jako nejinteligentnější manažerskou limuzínu, nicméně při pohledu na první ohlášené pohonné jednotky máme dojem, že by se k ní hodil spíše přídomek „převážně čtyřválcová a výlučně automatická“.

Ano, downsizing zjevně střílí také do horních pater automobilových segmentů a především pro příznivce víceválcových agregátů to nebude zrovna nejpříjemnější pohled. Benzínovým základem nejnovějšího „Éčka“ je přeplňovaný dvoulitr ve verzi E 200 s maximálním výkonem 184 koní a točivým momentem 300 newtonmetrů (později dorazí s 245 k). S novým devítistupňovým automatem, který je standardem pro všechny motorizace, zvládne stovku za 7,7 sekundy a podle NEDC má v průměru jezdit za 5,9 litru na 100 kilometrů.

Výchozí dieselovou motorizací je zbrusu nový čtyřválec o objemu 1950 centimetrů krychlových nahrazující letitou jednotku 2.1, přičemž auto bude v nabídce s označením E 220 d. Celohliníkový motor s jedním turbodmychadlem vyprodukuje 195 koňských sil a 400 Nm, což stačí na akceleraci z místa na 100 km/h za 7,3 sekundy a udávanou spotřebu pouze 3,9 l. Později je v plánu další verze stejného motoru naladěná na 150 koní.

Další vznětovou jednotkou je třílitrový šestiválec v E 350 d s nejvyšším výkonem 258 koní, 620 Nm a schopností dostat se na stovku za velmi slušných 5,9 sekundy při současné tabulkové spotřebě 5,1 l/100 km. Výčet úvodních pohonných jednotek uzavírá hybrid Ě 350 e kombinující přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem se systémovým výkonem 279 koní, 600 Nm, a poněkud vybájenou spotřebou 2,1 litru benzínu na sto.

Poslední oficiálně potvrzenou variantou je Mercedes E 400 4Matic s třílitrovým šestiválcem nabízejícím 333 koňských sil a 480 newtonmetrů, ačkoli nepochybujeme o tom, že za samozřejmost můžeme považovat i čtyřlitrový osmiválec v chystaných provedeních AMG 63.

Pokud jde o další technické parametry či dynamické hodnoty, Mercedes vše neprozradil, něco navíc však přeci jen víme. O nárůstu rozměrů karoserie jsme se už zmiňovali (4923 mm délka, 2939 mm rozvor), nyní máme i pár detailů o samotné konstrukci. Jádro auta je ocelové, nicméně přední blatníky, kapota, víko kufru a velké časti přídě i zádě jsou vyrobeny z hliníku. Jak se tato změna podepsala na hmotnosti, momentálně nevíme.

Nová třída E bude nabízena ve výbavových stupních Exclusive, Avantgarde a AMG, přičemž jednotlivé modely budou identifikovatelné podle mřížky chladiče, loga, nárazníků a zčásti i podle použitých kol. Právě u vyšších verzí bude interiérům dominovat rozměrný digitální přístrojový panel s uhlopříčkou 12,3 palce a řidič bude mít možnost vybrat si jedno ze tří dostupných zobrazení grafiky přístrojů (Classic, Sport a Progressive).

Jádro portfolia Mercedesu dorazí podle očekávání také se spoustou elektronických asistenčních systémů od částečně autonomního řízení schopného sledovat jiná auta na dálnici do rychlosti 210 km/h, přes hlídání provozu křižujícího dráhu třídy E při couvání, až po aktivní zásahy do řízení při řešení krizových situací zaznamenaných senzory a radary. K zajímavostem patří také možnost dálkového parkování pomocí aplikace v mobilním telefonu a pochopitelně celá plejáda dalších prvků.

11.1.2016 8:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist