BMW 330e (2016): benzín-elektrický dobíjecí hybrid představen na nově sadě fotek

Mnichovská značka upřesnila také technické parametry nové hybridní trojky, udávaná kombinovaná spotřeba se zvedla, pořád je ale z říše fantazie - jen 2,1 l/100 km.

Německá společnost BMW bude mít už brzy v nabídce nový plug-in hybrid 330e, který byl poprvé představen loni na podzim. Nyní máme k dispozici kromě nového setu fotografií také jeho finální technické parametry, takže pokud vám předchozí informace utekly, tady je pár nejdůležitějších podrobností.

Základem pohonu trojkového „éčka“ je benzínový dvoulitr s turbodmychadlem o výkonu 184 koní a maximálním točivém momentu 290 newtonmetrů. Čtyřválci asistuje elektromotor s výkonem 65 kW (tedy 88 koní) a 250 Nm, který je umístěný mezi spalovacím agregátem a osmistupňovou automatickou převodovkou.

Systémový výkon vozu činí 252 koňských sil a nejvyšší kombinovaný točivý moment činí 420 newtonmetrů. Kapacita přídavných akumulátorů uložených pod zavazadelníkem o objemu 370 litrů je 7,6 kWh, kvůli ochraně systému je však reálně využitelných pouze 5,7 kWh. Tato hodnota je ekvivalentem přibližně 2,2 litru benzínu a podle BMW to stačí na dojezd v čistě elektrickém režimu na 40 kilometrů.

Tomu by se dalo v zásadě věřit, při nízké ustálené rychlosti bude téměř jakékoli auto jezdit za málo, nicméně udávaná kombinovaná spotřeba BMW 330e jen 2,1 litru na 100 kilometrů je prostý nesmysl vycházející ze zastaralé metodiky normovaného testu NEDC. Ta při měření počítá pouze s nabitými akumulátory, což znamená, že v momentě, kdy bateriím dojde dech a vůz bude muset naplno zapojit spalovací pohonnou jednotku, aby je dobil a zároveň zajistil pohyb, nebudou čísla ani zdaleka tak růžová.

Jakou spotřebu bude mít dobíjecí trojka reálně, v tuto chvíli netušíme, nicméně takový Fisker Karma s podobně koncipovaným pohonem měl při udávané spotřebě 2,4 l tu reálnou (podle měření EPA) téměř dvanáct na sto. I když to v případě 330e bude nejspíše nižší číslo, příliš se nám nezamlouvá poměrně malý objem nádrže jen 41 litrů.

Zajímavé také je, že v původní tiskové zprávě BMW uvádělo alespoň „reálný akční rádius 600 km“, což odpovídalo skutečné (a mnohem uvěřitelnější) průměrné spotřebě kolem 7,3 litru a ani zdaleka nekorespondovalo s teoretickým dojezdem až 2100 kilometrů, nicméně aktuální mnichovská zpráva tuto informaci postrádá.

Co u 330e vypadá na papíře rovněž sympaticky, je deklarovaná dynamika. Při hmotnosti 1735 kg (s euro-balastem) zvládne dvojice motorů ve spojení s osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol akceleraci z místa na 100 kilometrů v hodině za 6,1 sekundy a může se rozjet na maximálních 225 km/h. Nejvyšší rychlost čistě na baterie činí 120 km/h, při jejím využití pak ale logicky můžete na těch 40 tichých kilometrů rychle zapomenout.

30.1.2016 4:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist