Nové Maserati Ghibli – další info

Automobilka na autosalonu v Šanghaji zveřejnila podrobnější specifikace pohonných jednotek pro nové Ghibli a rovněž potvrdila pohon všech kol.

Nové Maserati Ghibli se už představilo, ale teď tu máme další várku podrobnějších informací, hlavně co se motorů a spotřeby paliva týče. Už víme, že Ghibli je založeno na Maserati Quattroporte, ale v hierarchii značky má být tím sportovnějším, dynamičtějším modelem. Přesto dostane zatím jen šestiválce.

Nové benzínové motory byly vyvinuty ve spolupráci s Ferrari a to je bude i vyrábět. Šestiválec má dvě paralelní turbodmychadla, přímé vstřikování, proměnné časování ventilů a je k dispozici ve dvou verzích. Ta „slabší“ má výkon 330 koní, točivý moment 500 Nm a spotřebu 9,6 l/100 km. K té pomáhá nová osmistupňová automatická převodovka ZF, stejně tak k akceleraci na stovku za 5,6 sekundy.

DOPORUČUJEME: Legendy minulosti – Maserati Ghibli

Výkonnější verze šestiválce má trochu přepracované vnitřnosti, aby si poradila s vyšším výkonem. Na zadní nebo všechna kola posílá výkon 410 koní v 5500 ot./min. a točivý moment 550 Nm v 1750 ot./min. Stovkou jede za pět sekund a zrychlovat přestane u číslovky 285 km/h. Nový motor se nechá roztočit do 6500 ot./min., ale už v 1500 ot./min. má 90 % točivého momentu.Hodně důležitý bude diesel, aspoň co se prodejů týče. Sice lze spekulovat nad smyslem dieselu ve stylovém autě za skoro dva miliony, ale budiž. Šestiválec o objemu 3,0 l je vůbec první produkční naftový motor v historii značky. Na zadní kola přes osmistupňový automat ZF posílá výkon 275 koní a točivý moment velmi pěkných 600 Nm. Stovku umí za 6,3 sekundy a měl by jet aspoň 250 km/h. Automobilka udává spotřebu rovných šest litrů na 100 km.

Maserati to s novým modelem Ghibli myslí asi vážně a tohle auto by mělo nabídnout i něco řidiči. Už jen informace, že všechny verze dostanou v základní výbavě poctivý mechanický samosvor, znamená, že by s tímto autem mohla být zábava. Driftující diesel? No, a proč ne? Za příplatek bude ještě k dispozici adaptivní podvozek.

Pohon všech kol Q4 zatím dostanete za příplatek jen k nejsilnějšímu benzínovému motoru. Funguje podobně jako systém v Jaguaru – normálně putuje všechen výkon dozadu (takže by měl být zachován zadokolkový charakter) a teprve elektronika rozhodne, jestli během 150 milisekund připojí přední kola nebo ne. Výkon se může rozdělit až v poměru 50/50, ale Maserati uvádí, že v normálních jízdních situacích se jen výjimečně na přední nápravu dostane přes 35 % výkonu.

Podle všech těchto prohlášení se asi máme na nové Maserati Ghibli opravdu těšit. Teď jen zbývá počkat na české ceny a kolik aut se k nám v první várce dostane. Už se prý plní pořadníky…

22.4.2013 8:35| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist