Aspec PPM 500 (2015): Maserati Ghibli má za sebou čínskou tuningovou kúru

A pokud můžeme soudit jen podle fotografií a oficiálních informací čínského úpravce, tohle jako pokoutný garážový melouch opravdu nevypadá.

Čínu máme zafixovanou jako krajinu nekonečných obchodních příležitostí, globální továrnu, a pokud jde o automobily, tak rovněž jako výkonnou kopírku napodobující evropské, japonské či americké průmyslové vzory. Co jsme v případě asijského ekonomického obra dosud příliš neznali, byly její tuningové společnosti, zdá se však, že i tato kultura zapustila na tamním trhu své kořeny.

Příkladem je společnost Aspec, která se prozatím podívala jen pár konkrétních modelů (pokud můžeme vycházet z jejich internetových stránek), čistě subjektivně však její práce vůbec nevypadá marně. Podívejte se třeba na její modifikace italského Maserati Ghibli.

Číňané použili nastavitelný podvozek firmy Eibach umožňující snížení podvozku o 30 milimetrů, především ale spoustu exteriérových panelů a spoilerů vyrobených převážně z uhlíkového kompozitu. Aspec na všechny dává záruku dva roky anebo 60 tisíc kilometrů.

Stranou nezůstala ani pohonná jednotka. Sériový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru disponuje výkonem 330 koní a 500 Nm, respektive 410 koňskými silami a nejvyšším točivým momentem 550 newtonmetrů v případě silnějších variant S a S Q4. Přeprogramováním řídicí jednotky se Číňané dostali na 470 koní a 650 Nm a ve špičkovém provedení PPM500 (jak naznačuje i označení) až na 500 koní a 670 newtonmetrů.

Zatímco produkční Ghibli S Q4 akceleruje na stovku za 4,8 sekundy, čínské PPM zvládá tu samou disciplínu za 4,6 sekundy. Sympatické rovněž je, že úpravce nemyslel pouze na posílení motoru, ale patřičně se postaral také o brzdový systém. Pochází od poměrné známého výrobce Alcon, což v tomto případě znamená kotouče o průměru 380 mm v kombinaci se šestipístkovými třmeny vpředu a 355 mm s čtyřpístkovými brzdiči na zadní nápravě.

1.7.2015 9:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist