Aspec PPM 500 (2015): Maserati Ghibli má za sebou čínskou tuningovou kúru

A pokud můžeme soudit jen podle fotografií a oficiálních informací čínského úpravce, tohle jako pokoutný garážový melouch opravdu nevypadá.

Čínu máme zafixovanou jako krajinu nekonečných obchodních příležitostí, globální továrnu, a pokud jde o automobily, tak rovněž jako výkonnou kopírku napodobující evropské, japonské či americké průmyslové vzory. Co jsme v případě asijského ekonomického obra dosud příliš neznali, byly její tuningové společnosti, zdá se však, že i tato kultura zapustila na tamním trhu své kořeny.

Příkladem je společnost Aspec, která se prozatím podívala jen pár konkrétních modelů (pokud můžeme vycházet z jejich internetových stránek), čistě subjektivně však její práce vůbec nevypadá marně. Podívejte se třeba na její modifikace italského Maserati Ghibli.

Číňané použili nastavitelný podvozek firmy Eibach umožňující snížení podvozku o 30 milimetrů, především ale spoustu exteriérových panelů a spoilerů vyrobených převážně z uhlíkového kompozitu. Aspec na všechny dává záruku dva roky anebo 60 tisíc kilometrů.

Stranou nezůstala ani pohonná jednotka. Sériový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru disponuje výkonem 330 koní a 500 Nm, respektive 410 koňskými silami a nejvyšším točivým momentem 550 newtonmetrů v případě silnějších variant S a S Q4. Přeprogramováním řídicí jednotky se Číňané dostali na 470 koní a 650 Nm a ve špičkovém provedení PPM500 (jak naznačuje i označení) až na 500 koní a 670 newtonmetrů.

Zatímco produkční Ghibli S Q4 akceleruje na stovku za 4,8 sekundy, čínské PPM zvládá tu samou disciplínu za 4,6 sekundy. Sympatické rovněž je, že úpravce nemyslel pouze na posílení motoru, ale patřičně se postaral také o brzdový systém. Pochází od poměrné známého výrobce Alcon, což v tomto případě znamená kotouče o průměru 380 mm v kombinaci se šestipístkovými třmeny vpředu a 355 mm s čtyřpístkovými brzdiči na zadní nápravě.

1.7.2015 9:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist