Nové Maserati Ghibli je tady – a má diesel!

Tohle jsou první snímky nového Maserati Ghibli. Vůbec poprvé v historii se v silničním voze značky objevuje také dieselový motor.

Od nového Maserati Ghibli si italská automobilka slibuje hodně. Především má pomoci vyrábět a prodávat 50 000 aut ročně, takže představení na autosalonu v Šanghaji, kde se chystá velká premiéra, není náhodou. Čína je totiž velmi slibný trh luxusních vozů, v Evropě po nich dneska nikdo z běžných zákazníků ani neštěkne.

Ale přesto by nás tohle auto mohlo zajímat víc, protože dostalo vůbec poprvé v historii značky pod kapotu dieselový motor. Jedná se o šestiválec 3,0 l, který slibuje zajímavou dynamiku i spotřebu. A protože auto jezdí na zkrácené platformě sedanu Quattroporte, bude to samozřejmě zadokolka. I když, už se mluví i o verzi s pohonem všech kol… No, brzy tu bude SUV, tak se nedivte. Čtyřkolka ale rozšíří záběr (tržní) tohoto modelu.

DOPORUČUJEME: Legendy minulosti – Maserati Ghibli

Další motorizací bude přeplňovaný benzínový šestiválec rovněž o objemu 3,0 l, který má být k dispozici ve dvou stupních výkonu. Levnější bude mít, a ještě to nejsou oficiální hodnoty, údajně 330 koní, ten nejsilnější pak 410 koní. Čekejte stovku „pod pět sekund“ a maximální rychlost kolem 280 km/h, protože Maserati by mělo dostát své tradici rychlých aut a nebude mít omezovač.Motory by neměly být pro ostudu, protože se na jejich vývoji podílel Paolo Martinelli, který pomáhal stavět motory pro formuli 1 Michaela Schumachera, se kterou u Ferrari vyhrával své tituly. Standardem nebude jen luxusní interiér v kůži s bohatou výbavou, ale především osmistupňová automatická převodovka od ZF s pádly pod volantem a možností sekvenčního řazení se zámkem točivého momentu. To by mohlo dojem z jízdy přiblížit řazení skutečné sekvenční převodovky, pokud bude řidit chtít.

První vozy půjdou k zákazníkům už během prázdnin, takže někdy v září bychom se novinky mohli dočkat i na našem trhu. Těžko ještě spekulovat o ceně Maserati Ghibli, ale viděli bychom ji někde na hranici slušně vybaveného BMW 530d za diesel, tedy někde kolem jednoho a půl milionu korun. Ostatně, s podobnými vozy bude právě Maserati soupeřit. No, už se těšíme na první svezení.

9.4.2013 12:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist