Nové Maserati Ghibli je tady – a má diesel!

Tohle jsou první snímky nového Maserati Ghibli. Vůbec poprvé v historii se v silničním voze značky objevuje také dieselový motor.

Od nového Maserati Ghibli si italská automobilka slibuje hodně. Především má pomoci vyrábět a prodávat 50 000 aut ročně, takže představení na autosalonu v Šanghaji, kde se chystá velká premiéra, není náhodou. Čína je totiž velmi slibný trh luxusních vozů, v Evropě po nich dneska nikdo z běžných zákazníků ani neštěkne.

Ale přesto by nás tohle auto mohlo zajímat víc, protože dostalo vůbec poprvé v historii značky pod kapotu dieselový motor. Jedná se o šestiválec 3,0 l, který slibuje zajímavou dynamiku i spotřebu. A protože auto jezdí na zkrácené platformě sedanu Quattroporte, bude to samozřejmě zadokolka. I když, už se mluví i o verzi s pohonem všech kol… No, brzy tu bude SUV, tak se nedivte. Čtyřkolka ale rozšíří záběr (tržní) tohoto modelu.

DOPORUČUJEME: Legendy minulosti – Maserati Ghibli

Další motorizací bude přeplňovaný benzínový šestiválec rovněž o objemu 3,0 l, který má být k dispozici ve dvou stupních výkonu. Levnější bude mít, a ještě to nejsou oficiální hodnoty, údajně 330 koní, ten nejsilnější pak 410 koní. Čekejte stovku „pod pět sekund“ a maximální rychlost kolem 280 km/h, protože Maserati by mělo dostát své tradici rychlých aut a nebude mít omezovač.Motory by neměly být pro ostudu, protože se na jejich vývoji podílel Paolo Martinelli, který pomáhal stavět motory pro formuli 1 Michaela Schumachera, se kterou u Ferrari vyhrával své tituly. Standardem nebude jen luxusní interiér v kůži s bohatou výbavou, ale především osmistupňová automatická převodovka od ZF s pádly pod volantem a možností sekvenčního řazení se zámkem točivého momentu. To by mohlo dojem z jízdy přiblížit řazení skutečné sekvenční převodovky, pokud bude řidit chtít.

První vozy půjdou k zákazníkům už během prázdnin, takže někdy v září bychom se novinky mohli dočkat i na našem trhu. Těžko ještě spekulovat o ceně Maserati Ghibli, ale viděli bychom ji někde na hranici slušně vybaveného BMW 530d za diesel, tedy někde kolem jednoho a půl milionu korun. Ostatně, s podobnými vozy bude právě Maserati soupeřit. No, už se těšíme na první svezení.

9.4.2013 12:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist