Nové Maserati Quattroporte odhaleno

Další generace velkého sedanu slibuje posun vpřed, především lehčí konstrukcí, většími rozměry a kvalitnějším interiérem.

Oficiálně se vlajková loď italské značky Maseratipředstaví až na Detroitském autosalonu v lednu příštího roku. Zároveň by se měl představit i menší model konkurující BMW řady 5, pojmenovaný Ghibli, a SUV s názvem Levante. Rozšíření modelové řady zapadá do ambiciózních plánů na produkci 50 000 aut ročně. Tohoto čísla by chtěla společnost dosáhnut již v roce 2015. Ještě dříve, zkraje roku 2014, přesně ke stému výročí existence značky, se také počítá s debutem prvního naftového motoru.

Maserati zatím kromě oficiálních fotek, na které se může podívat už teď, nepotvrdilo žádné detailní informace ohledně modelu Quattroporte. Učiní tak až právě při příležitosti Detroitského autosalonu. Nicméně můžeme počítat s tím, že přinese spoustu inovací.

Především by mělo narůst do délky. Oproti současnému modelu o nějakých 150 mm na výsledných zhruba 5 200 mm. Vizuálně působí nový model trochu nataženějším dojmem, především v oblasti rozvoru, což by mělo hrát důležitou roli především při pronikání na asijské trhy. Zároveň by mělo podstoupit dietu, která by však neměla být příliš drastická. Ze současných téměř dvou tun by měl nový model shodit kolem 50 kg, především částečným použitím hliníkových panelů karoserie.Ohledně útrob motorového prostoru není také nic definitivně potvrzeno, ale očekávejte tradiční vysokootáčkový vidlicový osmiválec od Ferrari, pravděpodobně evoluci současného motoru. Přesné technické údaje podléhají utajení, ale skrytá zpráva na poznávací značce nám našeptává údaj 530 koní, což by znamenalo 80koňový nárůst oproti současnému modelu GT-S. Snahy o snížení spotřeby a emisí budou samozřejmostí. Točivý moment bude přenášet automatická převodovka dodávaná společností ZF tradičně na zadní kola. Rok na to se počítá s uvedením pohonu 4×4.

V úvahu připadají také další motory V8 a V6 s přeplňováním, které společně s dieselem spíše poputují pod kapotu menšího sedanu Ghibli a SUV Levante. Zaměřme se na vzhled, který je víceméně finální. Quattroporte nabralo svalnatější rysy a agresivnější postoj. Zároveň však design zůstává elegantně uhlazený. Charakteristická maska chladiče, trojité výdechy na blatnících a zadní střešní sloupek se zachovávají, vše je jen podtrženo ostřejšími linkami. Za nový vzhled je zodpovědné studio koncernu Fiat Centro Stile pod vedením Lorenza Ramaciottiho, slavného designéra studia Pininfarina.Hlavní vylepšení můžeme očekávat v interiéru vozu, asi největší slabině současného modelu. Použité materiály, nové technologie a preciznost zpracování navodí mnohem honosnější atmosféru. Ohledně technologií se můžeme těšit na ovládání většiny prvků vozu prostřednictvím velkého dotykového displeje na středové konzole. Auta budou sjíždět z modernizované továrny na předměstí Turína. Ceny nových vozů budou startovat na částce kolem 80 000 liber (cca 2,5 mil. Kč) za základní model a vyšplhají se až ke 120 000 liber (cca 3,8 mil. Kč).

DOPORUČUJEME: První jízda Lamborghini Gallardo LP 560-4

Doufejme, že si nový model také zachová skvělé jízdní vlastnosti a úzkou orientaci na řidiče. Současné Quattroporte bylo vždy spíše volbou nadšených řidičů než vyznavačů opulentního přepychu. Tak nějak se totiž nedokážeme ubránit zklamání. Současné Quattroporte jsme vždy zbožňovali za svou nevtíravou krásu a orchestrální zvuk. Design je ale velmi subjektivní záležitost, proto není nic lepšího, než abyste nám v diskuzi prozradili vaše názory. Líbí se vám?

6.11.2012 6:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist