koubek-rapidni-zamysleni.jpg

Koubek: Rapidní zamyšlení

Škoda

Tak jsem viděl Rapid, na stánku škodovky v Paříži. A je to pěkné auto, což myslím zcela bez ironie.

Diskuze

28 komentářů

    lojza

    Souhlas. Jen drobná poznámka. Mně by ani snad nevadilo, že škodovky vypadají, jak vypadají a že je má kdekdo. Džínsy jsou na tom podobně. Jen kdyby alespoň byla nějaká radost z jejich řízení. A tu tam lze najít, snad jen po přesednutí z moskviče.

    Michal

    Názor, pod který bych se podepsal. Rapid nebude v kontextu konkurence špatné auto, ale to je tak všechno, nic víc, nic méně. Domnívám se, že medvědí službu si dělá sama automobilka, když Rapid prezentuje způsobem, který by si nezadal s prezentací Aventadoru. Jde prostě o to, že Škoda vyrobila pěkné auto (i když Toledo se mi líbí víc) na výběhové podvozkové platformě (což by samo o sobě nebylo až tak špatné, Octavia I. se prodávala dobře až do ukončení výroby a kdyby se vyráběla, prodává se dodnes) spíš jde o to, že automobilka auto prezentuje jako něco výjimečného, když to nic výjimečného není, Rapid rozhodně nebude konkurenci deklasovat jízdními vlastnostmi, nabízeným prostorem nebo výbavou, bude konkurenci rovnocenným soupeřem, což samo o sobě není málo, nicméně není to nic, co by mně usadilo na \“zadek.\“ Potom je tu cena, která již v druhé výbavě atakuje Golf 7, o jehož kvalitách se jistě rozepisovat nemusím. Kdo by snad měl limit 300 t/Kč, pro toho tu je Ceed SW/i30 kombi či Cruze SW, a to nebudou muset dělat kompromisy ohledně výbavy, nebo motorizace, byť je to konkurence nepřímá. Těm, kteří chtějí bezpodmínečně Rapid bych vzkázal ať počkají, jeho ceny se těžko budou \“kanibalizovat\“ s novým Golfem dlouhodobě.

    Michal

    A co Seat? Jistě, Ibiza nebude svými jízdními vlastnostmi konkurovat Mazdě, Suzuki, Mitsu.., ale pokud bych chtěl Koncern, šel bych určitě pro Ibizu.

    XXX

    že by Škoda Rapid někoho nějak zvlášť zajímala, teda mezi přáteli ve věku od řekněme 20 – 50 let, většina vám na otázku co si o tom autě myslí, no prostě škodovka nic víc nic míň, možná si ji někdo koupí jako užitkové auto, ale žádné emoce nepozoruji. Tedy pardon, oprava, pozoruji, ale pouze na stránkách inernetu a následných debatách, co jsou za tímto účelem téměř účelově zaměřeny, jinak to nikoho v reálném světě nijak zvlášť nebere. Chápu, je to váš úkol vzbudit tímto způsobem zájem a rovířit debatu, ale už je toho dost, ne?
    Jak píšete, bude to auto dobré, což je ve škole za 3, ani víc ani míň, soused se vám nevysměje, protože má v garáži něco podobnýho, takže nebudete za trotla (v nejhorším ne sám) když to koupíte a pro nadšnéo řidiče to bude jednoznačnej vopruz. Asi tak….

    Abaqus

    S tímto názorem nelze než souhlasit. Je jedině dobře, že existují redaktoři jako p. Koubek. Kéž by bylo takových více.
    To mě přivádí k otázce. Jaké mají místní média možnosti získávání aut do testů? Je to z 99% půjčením od dovozce nebo dealerů? Napadlo mě to po přečtení testu Focusu 1,6TDCi na webu autoforum.cz. Ten test je hotová poprava, podle všeho naprosto zasloužená. Pokud je můj předpoklad správný, musí mít tento konkrétní web jiný zdroj půjčování aut, protože po testu Focusu jim asi Ford žádné auto dlouho nepůjčí. Přijde mi, že některá média provozují rektální alpinismus aby si zachvala přízeň a někdo jim půjčoval auta do testů. Má to jen jednu vadu, nedá se to číst.

    alonso

    Velmi rozumný článek. O Rapidu jsem ještě žádný takto objektivní nečetl. Děkuji za nezávislost alespoň na nějaké stránce o automobilech. Přidávám si pana Koubka k panu Vaculíkovi. 🙂

    Jirka

    Jestli bude značka Škoda opravdu dělat obecně méně hodnotná auta bude podle mě jasné po uvedení Octavie III, tj. až se ukáže, zdali Octavia bude rozměry a cenou opravdu posunuta do střední třídy nebo nakonec zůstane oficiálně v nižší střední jako dosud. Pokud bude jednodušší Rapid jediným vozem škodovky v nižší střední třídě (dle zařazení výrobce), tak to není důvod k radosti. Octavia by pak při této strategii mohla hrát roli jednoduššího auta v rámci střední třídy… Osobně bych ale Rapida viděl spíše jako doplněk stávajících řad – prostě jednodušší auto pro méně náročné zákazníky. Za předpokladu rozumné ceny by pak mohl dobře fungovat vedle hodnotněji zpracované Octavie III zařazené do nižší střední (nebo přesněji namířené proti autům jako Focus, Astra atd.).

    res

    S autorem článku plně souhlasím,jen v poslední větě :\“obhájit prostý fakt, že si koupili levné auto, založené na výběhové platformě a opatřené karoserií bez nápadu\“ mi nesedí \“levné auto\“
    Ono to ve srovnání s konkurencí není vůbec levné auto.Jinak autorovo hodnoceí-u mě máte za 1.

    Steve

    Radost z jízdy a jízda na limitu není to samé. Já mám větší radost z jízdy ve svém 10let starém mondeou než v posledním modelu Octavie. I když je vybavenější a má větší limity než to mondeo. Ale řídit jí je jak kroutit volantem na playstationu.

    radaumacher

    No vidíte, já si naopak myslím, že jsou na tom Škodovky lépe než mnoho jiných aut. Ostatně, není náhodou, že nejeden zkušený (český i zahraniční) novinář si paradoxně užije komunikativnost řízení v nejlevnějším Káčku než v BMW za dva a více milionů.

    BoBik

    Já to slovo \“levné\“ chápu spíše ve smyslu \“levně vyrobené\“. Protože jinak je Rapid poměrně dost drahý. Já osobně jsem zvědavý jestli a jak dlouho si tuto cenovou úroveň udrží. IMHO by musel stát tak o 40 tis. (základ) až 80 tis. (top verze), aby byl konkurenceschopný. Anebo je cenová úroveň nastavená správně a já jenom nejsem ten správný škodovkář. :o)

    jaro

    konečně kloudnej názor se kterým se ztotožnuju, žádný zbytečný PR kecy jako na jiných serverech

    Udivený čtenář

    Myslím, že pan Koubek na příkladu Rapidu dokonale vystihl problém, který se Škodovkou (resp. celým koncernem VW Gruppe) mají mnozí lidé, kteří jsou automobilismu alespoň letmo znalí – jde o to, že tyto produkty jsou v ČR obvykle za každou cenu prezentovány jako cosi \“über\“, jako jakýsi vrchol možného v jednotlivých segmentech, přičemž lidé, kteří si to z mnoha důvodů nemyslí, jsou pak nejrůznějšími fanatiky na rozličných fórech dehonestováni jako nevyzrálí tupci, kteří tomu nerozumí.

    Myslím si, že Škoda (resp. VW) svou produkcí příliš důvodů k emotivním reakcím nevzbuzuje – jsou to prostě obyčejná auta, která se snaží příliš nevyčnívat, což samo o sobě nevadí – je to taková sociální demokracie autoprůmyslu – říkejme/dejme většině to, co chce…

    Problém nastává, pokud se ze Škody začne dělat třídní premiant – hnusnej bonzující šplhounek, kterého má každá paní učitelka (každý pan redaktor) ráda – to pak není divu, že na sebe strhává více negativní pozornosti, než by si možná zasloužil. Mezi lidmi snad také neplatí jako kritérium kvality jednotlivých osobností pouze to, jak pečlivě měl kdo ořezané tužky a vedené sešity v 6. třídě… 🙂

    A jelikož odmítám uvěřit skutečnosti, že většina českých motoristických novinářů se rekrutuje z bývalých přispěvatelů časopisů Zahrádkář či Chatař a chalupář, sílí ve mně přesvědčení, že ona kontinuální mediální adorace produktů Škody je činěna účelově, z různých, povětšinou však malých lidských pohnutek. Nejsmutnější na tom všem je fakt, že takové počínání je díky zákonu nekvalifikované většiny korunováno svého druhu úspěchem.

    V současné době býti \“škodofkářem\“ je však dobré leda mezi ostatními \“škodofkáři\“, nanejvýš mezi \“fauvéčkáři\“ – takoví se mohou plácat po ramenou a vzájemně se ujišťovat, jakým je to jejich TDI, TSI, MPI či HTP vrcholem techniky, což oststně nutně musí být pravda, protože to přeci psali ve Světě Motorů nebo je v tom neochvějně utvrdil jistý D.Ž. na zdejším webu… 🙂 Vždyť přeci i z papíru a izolepy vyrobený Golf by byl lepším autem než starší Citroën, že…

    Tím se pomalu dostávám k mantře většinovosti, kterou se v naší malé zemi často zaklínají ostřílení diskuzní guruové – tímto sofismatem se všechny nás ostatní, kteří nesedláme povoz ze stáje lidovozového koncernu, snaží usvědčit z chybnosti naší automobilové volby (obvkyle za pomoci důmyslných výrazů jako \“žabožrouti\“, \“špagety\“, \“rejže\“ atd.) Jejich vidění světa se tak zcvrkává do rovnice \“čeho je nejvíc, to je nejlepší\“. O pochybné správnosti takového názoru současně asi nejlépe svědčí výsledky krajských voleb, zejména v krajích sudestkých 🙂

    Taková demagogie, neměla-li by býti demagogií, by nutně musela předpokládat, že většina lidí, kteří si kupují auto, jsou automobilovými znalci. Aniž bych se pídil po sociologických analýzách, troufnu si tvrdit, že tak tomu prostě není. Vždycky bude váce těch, kteří auto považují toliko za užitkovou spotřební věc, takový lidé, podobně, jako když nadšeneci do aut kupují třeba pračku nebo fén, sáhnou po oborově zaměřených periodikách, k tomu absorbují pár hospodských či sousedských rad a vytříbí si své spotřebitelské preference. Následně se svým \“racionálně\“ vybraným produktem nalétají oněch českých průměrných 6.880 kilometrů ročně a po 4 letech se tetelí, jak je to jejich autíčko spolehlivé (zřejmě jim ovšem v ten okamžik uchází, že mají za 4 roky najeto tolik, kolik vytížený člověk zvládně běžně za půl roku.

    Co tím chci říci, ze skutečnosti, že se něčeho prodá nejvíce, není možné vyvodit závěr, že je to \“to nejlepší\“. Nebo je snad možné přijmout bez dalšího závěr, že sýr Eidam se 30 % tuku v sušině je lepší než sýry vyráběné v údolí řeky Emme (Emmenthal) ve Švýcarsku??? Dle mého názoru naopak přílišná masovost svědčí o průměrnosti.

    Největší zděšení však v komunitě vyznávající dvě písmena, která se v češtině hláskují jako \“vé\“ a \“dvojité vé\“, nastává, pokud některý z konkurentů lidovozového koncernu sáhne po totožných zbraních – tedy po zbytnělé reklamě na každém kroku a po zohýbaných srovnávacích testech v \“nezávislých\“ médiích, zejména, pokud přináší totžné ovoce (nyní zejména \“chjondé\“, že 🙂 ) Ale vlastně bychom za to měli být jako Češi Korejcům vděční, neboť na jejich příkladu vidíme, jak se staví úspěch VW, třeba to některým pomůže vidět svět poněkut plastičtěji a barevněji. Není s podivem, že i v Nošovickém případě takový recept funguje velmi podobně – pasivní masu požere, ostatní odpudí.

    Je jasné, že reklama být musí a že musí být pochvalná a nadnesená. Pokud se však nástrojem reklamní komunikace automobilek stávají tlampačové, kterým je dáno někde publikovat pod plachetkou deklarované nezávislosti, je to daleko za čárou, jež vymezuje hranice férové soutěže. Dokud tedy některé automobilky s námi budou hrát výše popsanou hru na blbečky, doufám, že nebudu jediným, na jehož peníze budou moci v každém případě zapomenout.

    Panu Koubkovi děkuji za mimořádný text, nejem na základě jeho dřívější práce jsem přesvědčen, že není ztracen v osidlech lákavých návnad některých výrobců automobilů.

    Pěkný den!

    Jenyk

    Někde jsem četl výstižnou větu: Jsou auta, která uspokojují potřeby a auta, která uspokojují touhy.

    Drzek

    Škoda Rapid bývalo sportovně laděné, celkem svižné kupé, se zajímavou karosérií a tehdy vrcholovou motorizací. Jaká je spojitost s nudným, slabým a levným sedanem opravdu netuším, zřejmě jde o čistý marketing a vyvolání dojmu, že vše s označením Rapid je žihadlo…

    Drzek

    Škoda Rapid bývalo sportovně laděné, celkem svižné kupé, se zajímavou karosérií a tehdy vrcholovou motorizací. Jaká je spojitost s nudným, slabým a levným sedanem opravdu netuším, zřejmě jde o čistý marketing a vyvolání dojmu, že vše s označením Rapid je žihadlo…

    Radek

    Reklamní masáž, která předcházela uvedení Rapidu na trh a vlastní uvedení Rapidu je obrazně řečeno, jako byste lidem slibovali limuzínu \“Mercedes\“ a přijeli s \“Trabantem\“, ale za cenu toho \“Mercedesu\“!!! V tom vidím hlavní problém – KLAMÁNÍ ZÁKAZNÍKA!!! Očekávání bylo naprosto jiné, než-li realita! Jak říká základní pravidlo marketingu: \“Zákazník si kupuje uspokojování svých potřeb!\“ – a zde místo \“USPOKOJENÍ\“ přichází naprosté \“ZKLAMÁNÍ\“ a hlavně \“OKLAMÁNÍ\“ a to se Škodovce velice tvrdě vymstí (dle mého názoru)! Rapidu předpovídám, že bude naprostým propadákem! Málokdo bude chtít vyhodit své dnes tvrdě vydělané peníze ve výši \“Mercedesu\“ za \“Trabanta\“!!! Teprve nyní nastává skutečná krize automobilek, jak můžeme vidět na propadech prodeje nových aut a bude hůře, protože na všech stranách lidem rostou výdaje a roste nejistota zaměstnání apod. a hodnota vydělaných peněz (ikdyž máte plat stále stejný) neustále roste a lidé chtějí samozřejmě nárůst hodnoty toho, za co své peníze utrácejí! Pokud mohu radit ostatním automobilkám, nechť zlevní náhradní díly a ceny za servisní hodinu sníží na úroveň Škodovky a Škodovka se hrůzou začne \“rosit\“ úplně všude a bude si za to moci sama – \“KLAMALA ZÁKAZNÍKY\“! Kdyby Škodovka řekla: \“Uděláme vám \“Trabanta\“ za odpovídající cenu nebo \“Uděláme vám \“Mercedes\“ za odpovídající cenu\“, tak je vše v pořádku, ale RAPID, to bude dle mého názoru \“pohřeb\“ Škodovky!!!

    leon

    …s článkem lze souhlasit až na jednu, …myslím docela zásadní věc, škodovka vyrobila možná hezký a zajímavý model, který má být \“lacinější\“ alternativou k Octavii,….ale zatím dle ceníku nastavila \“nehorázné\“ ceny, takže její účel ztrácí, alespoň zatím. smysl !!!!

    Mattes77

    Naprostý soouhlas s výše napsaným komentářem a vcelku i s diskuzí… Honzy Koubka si vážím jako jednoho z mála našich novinářů !!! Co se týká ceny Rapidu, myslím, že Škodovka to poslední dobou s cenama v ČR dost přehání. Tohle auto by díky své konstrukci, použitým materiálům a chováním na silnici mělo stát s tím 3 válcem 1.2 MPI tak 220-240 tis Kč a ne nesmyslných 290 !!! Prozajímavost porovnejte cenu a výbavu verze TSI nebo TDI s další novinkou koncernu VW, o jednu kategorii větším, neuvěřitelně vybaveným a daleko lépe zpracovaným novým GOLFem 7 za 340 tis. Kč !!! Z tohoto vozu bude vycházet Octavia 3, která dorazí na přelomu roku … Jsem velmi zvědav, jak ji Škodovka zacení !!!
    Ale zpět k Rapidu. Zaujalo mě pár opravdu hloupých detailů. 1)Nezajistitelné víčko nádrže se \“superškrabkou\“… Zamyká se totiž pouze uzávěr nádrže a né víčko, takže si škrabku z víčka každý vezme !!! 2) U příplatku za zadní el.okna, řidič nemá možnost zadní okna stáhnout !!! Mají ji pouze zadní cestující … Vtipné že ??? 3) Údajně praktická síťka z boku sedadla na mobil je dle mého názoru naprosto zbytečná. Buď mám HF sadu nebo ten mobil můžu mít v kapse né? Ale podle Škodovky je to prý vše Simply Clever !!! Co vy na to?

    Mattes77

    Naprostý soouhlas s výše napsaným komentářem a vcelku i s diskuzí… Honzy Koubka si vážím jako jednoho z mála našich novinářů !!! Co se týká ceny Rapidu, myslím, že Škodovka to poslední dobou s cenama v ČR dost přehání. Tohle auto by díky své konstrukci, použitým materiálům a chováním na silnici mělo stát s tím 3 válcem 1.2 MPI tak 220-240 tis Kč a ne nesmyslných 290 !!! Prozajímavost porovnejte cenu a výbavu verze TSI nebo TDI s další novinkou koncernu VW, o jednu kategorii větším, neuvěřitelně vybaveným a daleko lépe zpracovaným novým GOLFem 7 za 340 tis. Kč !!! Z tohoto vozu bude vycházet Octavia 3, která dorazí na přelomu roku … Jsem velmi zvědav, jak ji Škodovka zacení !!!
    Ale zpět k Rapidu. Zaujalo mě pár opravdu hloupých detailů. 1)Nezajistitelné víčko nádrže se \“superškrabkou\“… Zamyká se totiž pouze uzávěr nádrže a né víčko, takže si škrabku z víčka každý vezme !!! 2) U příplatku za zadní el.okna, řidič nemá možnost zadní okna stáhnout !!! Mají ji pouze zadní cestující … Vtipné že ??? 3) Údajně praktická síťka z boku sedadla na mobil je dle mého názoru naprosto zbytečná. Buď mám HF sadu nebo ten mobil můžu mít v kapse né? Ale podle Škodovky je to prý vše Simply Clever !!! Co vy na to?

    Radek

    Doporučuji si prohlednout konkurenci zde: http://auto.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=760902#utm_source=centrumHP&utm_medium=autabox&utm_term=position-0 !!! Sbohem Rapide !!!

    Radek

    Doporučuji si prohlédnout statistiku prodejů nových aut zde http://prodeje.periskop.cz/cz/skoda/?y=2012&m=9&n=1 ! Pokud je tato statistika pravdivá, tak nejvíce Rapidů bylo registrováno ještě úřed začátkem oficiálního prodeje (tudíž asi testovací vozy) – (nahoře si nastavte měsíc, k jakému statistiku chcete zobrazit)! A ten zbytek bude registrovaný prodejci ještě před samotným prodejem (takto se falšují prodejní statistiky nových aut – prodejce zaregistruje auto dříve, než ho prodá a vy kupujete auto, které bylo registrováno třeba před půl rokem, on vám za to sice dá slevu, ale kupec přijde o půl roku záruky!)! Takže reálně prodaných Rapidů lze spočítat možná na prstech jedné ruky a tak to půjde \“zvesela\“ dál – viz. nabídka konkurence výše a mé další komentáře!

    Radek

    Rapid se nedostal do finále \“Auto roku 2013\“, čímpak to asi bude???!!! Myslím, že opakovat cosi o \“zapáchající samochvále\“ je zbytečné!!!

    Lukin

    tak OII,fabia a yeti se řídí stejně jako konkurence… Jediná auta, která mají hravější řízení v podstatě oproti všem jsou Ford a Mazda. A u Superba se málo komunikativní řízení celkem čeká. U Passata a podobných to taky nečekám, že řízení bude nějak zábavné. Jinak děkuji za objektivní články Honzy Koubka…

    Lukin

    Krásně jste vystihl můj názor… Do korejské konkurence bych asi nešel, ale Astra, nebo i Golf (upřímně ho nemusím, ale kvalitní je a co jsem se díval, tak výbava také dobrá…) jsou určitě velmi dobrá volba:)

    Lukin

    protože je to normální dobře postavené, ale jinak ničím nevynikající a zcela obyčejné auto. Stejně tak by tam neměl být Golf… Pouze novináři(nemyslím Honzu Koubka – jeden z mála objektivních a upřímných redaktorů) jsou z něj paf a škodovka to přehnala s reklamou. Toť vše…

    Udivený čtenář

    Z palců nahoru i dolů vyplývá, že na jednoho fauvéčkáře připadají zhruba 2 normální lidé, což je milé zjištění… 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist