Jaké ojetiny kupují ženy? Klišé o „holčičích“ autech neplatí

Něžné pohlaví utrácí za ojeté automobily v průměru 207 tisíc, nejvíce pak řidičky starší 45 let. Zajímavý je i výběr modelů.
f92d97f6997c1e209497f7a0a396a7d5-1100x618.jpg Zdroj: Archiv

Ženy, které tvoří třetinu kupujících ojetých automobilů, ukazují při výběru ojetiny stále více svoji praktickou stránku. Chtějí mladší a méně ojeté automobily než muži a jsou ochotny za ně zaplatit v průměru 207 tisíc korun. Nejvyšším tempem u nich roste i nadále zájem o SUV, která rostou na úkor hatchbacků a kombi, a také automatickou převodovku, jenž usnadňuje řízení a umožňuje věnovat větší pozornost provozu na silnicích.

Zájem o automatickou převodovku za posledních pět let vzrostl o 83 %, poptávka po SUV dokonce dva a půl násobně. Podobně se mění i preference slovenských a polských řidiček. Vyplynulo to z dat mezinárodní sítě autocenter AAA Auto.

Ženy bývají často při nákupech považovány za rozmařilé, ale to se týká menších částek, které zásadně neovlivňují jejich rozpočet. Při větší investici, jakou je nákup automobilu, se chovají velice pragmaticky a zvažují veškerá pro a proti.

Neriskují nákup ojetiny na ulici, ale raději se obrátí na prověřeného prodejce, kam si s sebou mohou vzít i svého automechanika. Za automobil jsou pak ochotny utratit o čtvrtinu více než před pěti lety, protože ho chtějí déle užívat bez nutnosti zásadnější údržby.

Čtěte také: Největší vynálezy automobilového průmyslu, za kterými stojí ženy

Průměrná cena ojetého vozu zakoupeného ženou se v letošním roce vyšplhala na rekordních 207 tisíc korun. Nejvíce pak utrácí ženy ve věku od 45 let, které jsou ochotny do nákupu vozu investovat dvakrát více než ženy do 25 let. Rozdíl v ceně je samozřejmě způsobený odlišnou potřebou žen v různých životních etapách.

Zajímavé ale je, že vůbec nejvíce utrácí za automobily seniorky, které chtějí mladé, málo ojeté a komfortními prvky nabité vozy. Češky utratí za vůz v průměru o 73 tisíc více než například Slovenky. Za posledních 5 let dva a půl násobně vzrostla poptávka po SUV a o 83 % vzrostl zájem o automatickou převodovku.

Trendu značky Škoda podléhají ženy stejně jako muži. Za posledních pět let je škodovka jednoznačně jejich první volbou. O druhou a třetí příčku se dělí značky Volkswagen a nově Hyundai. Ten poslední dva roky odsouvá na čtvrtou příčku Ford.

Z modelů se těší u žen největší oblibě modely Škoda Fabia a Octavia. Na třetí až páté pozici se posledních několik let střídají modely Volkswagen Passat a Golf či Ford Focus. Slovenské motoristky mají podobné preference, a i u nich tak vede Škoda Fabia následovaná Škodou Octavia.

Řidičky již tradičně dávají přednost automobilům s benzínovým pohonem, v loňském roce byl poměr opět o něco vyšší, konkrétně 62 %. Auta s alternativními pohony ženy obecně téměř nevyhledávají. Nejpopulárnější barvou je stejně jako u mužů praktická stříbrnošedá.

1.4.2020 9:06| autor: Hugo Kottás | zdroj: AAA AUTO

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist