Dalibor Žák: Moje NEJ autařské momenty roku 2012

Ačkoli nám Evropská unie, městapo a nenávistné okolí hází klacky pod nohy, ještě se pořád dá docela hezky projet a najít na trhu pár zajímavých aut.

Výhoda vlastnictví nějakým způsobem zajímavého auta je v tom, že se prostě můžete jít projet, kdy se vám zachce. A i přes práci a nedostatek volného času jsem letos BMW M3 nezanedbával tolik jako vloni. Každé svezení tak bylo svým způsobem krásný autařský moment, ale ten pocit určitě všichni znáte, když se jdete jen tak nazdařbůh projet autem, které máte rádi.

Nejlepší moment tohoto roku pro mě asi bylo to, že se vás takový velký počet sešel na naší společné zářiové projížďce. Čekal jsem účast tak deseti lidí a místo toho dorazilo tolik aut, že jsem to ani nestačil spočítat. Doufám, že jste si tu vyjížďku a exkurzi do muzea také užili. Mně to ukázalo, že i přes obtížné časy je plno lidí ochotno vstát o víkendu brzy ráno, odložit jiný program, koupit nejdražší benzín (nebo naftu) v historii a jít se jen tak bez cíle projet. Za tohle vážně díky.

Také jsem přičuchnul ke spoustě zajímavých aut a podíval se na pár příjemných akcí. Ze všeho bych vyzdvihl asi výlet za ostrými Jaguary na Nürburgring Nordschleife, kde jsem se svezl s XKR-S, XJ Supersport i novým XFR, ale i cesta tam (a zpět) osmiválcovým Range Roverem byla povznášející. Také se mi líbilo testování nové Mazdy 6 ve Francii a Fordu Fiesta 1.0 EcoBoost nedávno v Itálii. Ne snad, že by ta auta byla výjimečná, ale prostě to byly hezké akce a výlety, kde se něco dělo.A pak už to jen vyjmenuji bodově – svezení v C 63 AMG Coupé, Lamborghini Gallardo LP560-4, Porsche Boxster SChevrolet Camaro SS 6.2 V8.

No, a tím se pomalu dostávám k těm nehezkým autařským momentům roku 2012. Třeba prezentace Toyoty Prius Plug-In v Belgii byla ztráta času a trochu mě zklamal nový Ford Focus ST. Mnohem více mě ale zklamalo nové Porsche 911, které je sice výborné auto, ale to Volkswagen Golf taky. Už není tak řidičské jako dřív, nebo jsem s ním nejel jen na té správné silnici? Prostě na mě působilo jako Audi – je moc sterilní.

A nejhorší moment vůbec? No, jednou to přijít muselo, ale já si to vždycky vyberu u těch nejdražších aut. Pamatujete na Aston Martin V8 Vantage? Při focení jsem jednu zatáčku projel trošku odvážněji, než bylo potřeba, takže jsem auto opřel o obrubník a z předního zavěšení a  nápravy udělal vánočku. No, člověk je zase o zkušenost bohatší (třeba o  to, že když vám fotograf říká „Ještě jednou!“, máte se na něj vybodnout) a rodinný rozpočet o 41 390 korun českých za spoluúčast chudší. Příště se vám na ty supersporty vykašlu a půjčím si Dacii Logan.

24.12.2012 8:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist