Socialistické automobily jsou oblíbenou investicí. Dříve zatracované modely nabírají hodnotu

Kdo by pokládal staré vozy značky Škoda za bezcenný kus šrotu, velmi by se mýlil. Modely 105 nebo 120 znovu ožívají jako youngtimery a je o ně nebývalý zájem.
titulka-14-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Foto: Škoda

Brázdily sice silnice ještě nedávno, ale dnes hodnota zachovalých kusů zase stoupá a kupců přibývá. Vyplývá to ze statistik nové služby Mototechna Classic, jež se na prodej investičních vozů specializuje. Podle Stanislava Gálika, ředitele inovační laboratoře AuresLab, která službu vyvinula pro síť AAA AUTO, se od jejího jarního spuštění prodalo přes padesát veteránů.

„Vzhledem k tomu, že nabízíme pouze vozy s reálným investičním potenciálem, které jsou extrémně zachovalé a s nízkým nájezdem, jedná se o velmi slušné číslo,“ říká Stanislav Gálik. Prodejům Mototechny Classic vévodí vozy bývalého východního bloku, které tvoří zhruba 70 procent. Nejvíce prodaných veteránů jsou škodovky, hlavně modely 100, 105, 120 nebo Favorit. V závěsu jsou pak další auta bývalého východního bloku – VAZ 2101 nebo VAZ 2103, tedy legendární „žigulíky“.

„K těmto vozům má spousta zákazníků nostalgický vztah, zároveň ale daná auta představují dobrý potenciál zhodnocení počáteční investice,“ říká Gálik. Například Škoda 105 ještě před 5 lety stála 30 tisíc korun, dnes je cena zachovalého kousku 80 tisíc a víc. A zhodnocení se očekává i od dalších youngtimerů, které dnes ještě ani nedosahují „veteránských“ 30 let stáří.

Zájem však nebudí pouze socialistické vozy, díky Mototechně Classic už si našlo nové majitele i několik německých a amerických klasik. Zákazníci se mohou pyšnit Fordy Mustang, Ranchero nebo Thunderbird, popřípadě Volkswagenem Golf či Mercedes-Benzem CL500. Přes Mototechnu Classic se za 400 tisíc korun prodala také Lancia Kappa po bývalém prezidentovi Václavu Havlovi.

Řada Čechů skryté klenoty ze svých garáží a stodol též zkouší zpeněžit. U veteránů je však výkupní síto mnohem jemnější než u běžných vozů. „Chceme nabízet jen skutečně zachovalá auta s potenciálem růstu hodnoty, takže vykupujeme zhruba jedno z deseti,“ vysvětluje Gálik. To se týká i kusů, které sice ještě věkem veterány nejsou, ale díky extrémně nízkým nájezdům mají investiční potenciál vysoký.

11.12.2018 12:00| autor: Autoweb.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist