Co byste rozhodně neměli dělat při ježdění na Severní smyčce Nürburgringu?

Driftování, nešikovné řízení, kolize a nezvládnuté smyky. Na to všechno si musíte dát pozor!
titulka-1100x618.jpg Zdroj: Youtube

Zvládnutí severní smyčky Nürburgringu je výzvou pro všechny benzínové nadšence se zálibou pro ježdění po závodních okruzích. Legendární závodní okruh v německém pohoří Eifel dosahuje délky 20,81 kilometrů a skládá se z více než 150 zatáček. I zkušeným řidičům trvá dlouho, než si zapamatují každý metr okruhu a slavný závodník Sir Jackie Stewart jej v minulosti popsal jako „Zelené peklo.“

Když se na Nürburgringu zrovna nezávodí, je otevřený veřejnosti, která si zde může osahat potenciál svých vozů. Společné ježdění různě zkušených řidičů s rozdílně výkonnými auty však může z veřejných jízd udělat nebezpečnou zábavu. Proto je nutné dodržovat několik základních pravidel, jejichž pomocí lze předejít zbytečným kolizím.

Pokud v zrcátku spatříte výrazně rychlejší auto, dejte pravý blinkr a uhněte na pravou stranu. Předjíždí se zásadně zleva! Jednoduché pravidlo, které funguje na Nürburgringu, přitom nefunguje při většině veřejných jízd na českých závodních okruzích.

Kromě toho se při jízdě snažte sledovat vlajky traťových maršálů. Nejvíce používají žlutou, která nejčastěji značí kolizi před vámi. V sektoru žlutých vlajek vždy zpomalte a využijte příležitosti k ochlazení vozu.

Jak to může vypadat, když se veřejných jízd na Nürburgringu zúčastní méně talentovaní řidiči nebo ignoranti, můžete vidět v přiloženém videu. Může vzniknout hodně nebezpečných situací.

17.7.2019 12:00| autor: Lukáš Volšický | zdroj: Auto Addiction

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist