Michael Schumacher v McLarenu je jako Tomáš Řepka ve Slavii, bizarní situace se ovšem skutečně stala

Michael Schumacher se jednou skutečně objevil za volantem monopostu McLaren. A dokonce to ani nebylo při testování, ale v ostrém závodě.
shutterstock_1773066200-1100x618.jpg Zdroj: Lukáš Dittrich

Michael Schumacher započal svoji hvězdnou kariéru ve stáji Jordan, ze které hned po prvním závodu přestoupil do Benettonu. Tam v letech 1994 a 1995 získal svoje první dva mistrovské tituly, aby následně přestoupil do Ferrari.

Právě s italskou stájí je spjat nejvíce, jelikož za volantem monopostů Ferrari získal svoji největší slávu a dalších pět mistrovských titulů. Závodní kariéru pak sice zakončil v „domácím“ Mercedesu, nicméně když se řekne Schumi, každému se hned vybaví hlavně červená kombinéza.

Je tedy naprosto nepředstavitelné, aby se kdy Schumacher usadil do monopostu McLarenu, svého dlouholetého úhlavního rivala. To by byla podobná hereze, jako Tomáš Řepka hrající za Slavii.

Jenže osud je vrtkavý a jednou se opravdu stalo, že se Michael Schumacher objevil za volantem McLarenu v ostrém závodu. Podívejte se na fotografii níže.

Coulthard wearing Schumacher’s helmet at the 1996′ Monaco GP due to his helmet steaming up.
by in formula1

Šílená Velká cena Monaka 1996

Vidíte na ní monopost McLaren při Velké ceně Monaka roku 1996 a v něm helmu Michaela Schumachera v typickém zbarvení s modrým polem a hvězdami na vrchu a německou vlajkou po stranách. Ne, skutečně vás nešálí zrak, tohle není žádná fotomontáž, ale skutečná, neupravená fotografie.

Tak trochu je ale upravená realita. Zdánlivě bizarní událost má ovšem velmi hezké vysvětlení. Co se vlastně tehdy událo?

Člověk za volantem McLarenu ve skutečnosti není Michael Schumacher, který tou dobou již sedlal monopost Ferrari, nýbrž David Coulthard, pilot McLarenu. Nemá však na sobě svoji typickou modrou helmu s bílým skotským křížem, ale Schumacherovu výbavu.

Velkou cenu Monaka roku 1996 totiž zastihlo deštivé počasí, které zařídilo jeden z nejbláznivějších závodů historie F1. To je ten šílený závod plný bouraček, v němž slavně zvítězil outsider Olivier Panis na Prostu. A déšť trápil i Coultharda.

Kvůli chladnému počasí se už ve warm-upu potýkal se zamlžováním hledí své helmy a problém se týkal i jeho náhradní přilby. Zdánlivě bezvýchodnou situaci však vyřešil velmi jednoduše.

Schumi fair-play

Zašel za Schumacherem a požádal jej o půjčení helmy. Schumi, který je vedle svého umění za volantem známý i kontroverzním a velmi nesportovním chováním, se však zachoval v duchu fair-play a svému konkurentovi svoji druhou helmu bez mrknutí oka půjčil.

Jak to tak v životě bývá, dobré skutky jsou po zásluze potrestány. Schumi naboural hned v prvním kole a závod nedojel, Coulthardovi pak půjčená helma přinesla štěstí a za vítězným Panisem dojel druhý. Nikdy ji už nepoužil, údajně však Schumiho helmu dodnes střeží ve své sbírce.

Takhle se tedy na jeden závod Michael Schumacher alespoň zdánlivě objevil v monopostu konkurenčního McLarenu. Zajímavostí je, že se jednu chvíli skutečně uvažovalo o přestupu Schumachera do britské stáje výměnou za Häkkinena.

Schumacher totiž roku 1996 přišel po dvou titulech v Benettonu vzkřísit Ferrari a pomoci mu ke slávě, jenže až ke konci sezony 1999 se pořád nedařilo. Tou dobou byl na vrcholu slávy Mika Häkkinen, který zrovna obhájil svůj druhý titul, a podle zákulisních informací po něm Ferrari pokukovalo.

Stáji totiž už se Schumacherem kvůli nevalným výsledkům, které navíc ještě podpořila hrozivá nehoda v Silverstonu a následná pauza se zlomenou nohou, pomalu docházela trpělivost.

Schumacher však pro sezonu 2000 dostal ještě jednu poslední šanci, kterou dokonale proměnil ve fenomenální šňůru pěti mistrovských titulů. Naopak McLaren se dostal do dlouhodobé krize. A zbytek už známe.

7.6.2023 7:30| autor: Hugo Kottás | zdroj: Reddit

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist