BMW M3/M4: mínus 150 kg, koncepty už v Pebble Beach

Karbon-hliníková dieta sníží váhu M3/M4 na 1,5 tuny, podívejte se, jak jim tato dieta prospěla při pořádné zátěži na Nürburgringu.

Mezinárodní prezentaci nové řady 4 (F32) spojila automobilka BMW s odhalením sportovního paketu M Performance, který podle všeho vrátí na scénu mechanické samosvorné diferenciály. Pokud jde o příjemné zprávy z této akce, zmínkou o LSD nekončí.

Americký Motor Trend využil přítomnost Friedricha Nitschkeho, generálního ředitele divize M GmbH a vyzpovídal jej v souvislosti s připravovaným uvedením dvojice nových vozů M3 (F80)M4 (F82), ze kterých se minimálně jeden představí v roli předprodukčního konceptu už v polovině příštího měsíce na kalifornském Pebble Beach Concours d’Elegance.

Šéf sportovního oddělení předně potvrdil již nějakou dobu známý fakt o tom, že špičkové verze trojkového sedanu i čtyřkového kupé skutečně dostanou přeplňovaný řadový šestiválec, který má být „jedním z nejlepších motorů z produkce BMW vůbec“.Na otázku možnosti instalace pohonu všech kol do M3/M4 Nitschke poměrně jasně naznačil, že xDrive není v eMkových modelech žádoucí. „Hmotnost nové M3 by zvýšil o 80 kg a řízení by už nebylo tak ryzí. Nestojí nám to za to,“ vysvětlil a dodal, „rozložení váhy činí 50:50, auto dostalo nový systém kontroly přenosu výkonu a diferenciál s vektorováním točivého momentu – trakci bude mít beztak excelentní.“

Překvapivě sdílný byl Nitschke také v případě vyzvídání detailů o hmotnosti nové M4. Na otázku, jestli bude novinka lehčí než BMW 435i, odpověděl jednoznačné „určitě“. BMW podle něj použije lehké komponenty v místech, kde to bude s ohledem na udržení nízkého těžiště nejdůležitější. „Z karbonových kompozitů automobilka vyrobí střechu a víko kufru, kapota motoru bude hliníková a deformační zóny budou kombinovat aluminium, hořčík a karbon,“ prozradil šéf M GmbH.

Přesnou hmotnost sice neznáme, nicméně BMW 435i s manuální převodovkou a pohonem zadních kol váží 1510 kg a to je o 145 kilogramů méně, než mělo donedávna vyráběné kupé M3 (E92). I kdyby tedy nová M4 dostala identických 420 koní, její výkonová hmotnost se při váze 1,5 tuny zlepší z přibližně 254 na 280 k/t, a pokud konstruktéři z třílitru vyždímají 450 koní, posune se k hranici rovných 300 koní na tunu, a to je lepší než u Porsche 991 Carrera S.

Co tato kombinace dokáže na Severní smyčce Nürburgringu, jsme si již několikrát ukázali, teď a tady ale máme nejnovější video, zachytávající novou M3 v docela slušném kalupu a několika sympatických driftech.

V případě, že se nemůžete dočkat, ještě jednou upozorňujeme na srpnové Pebble Beach. A kdy dorazí sériová auta? Friedrich Nitschke kolegům z Motor Trendu potvrdil, že M3 i M4 se bok po boku představí na lednovém detroitském autosalonu 2014.

Miro Mihálik, zdroj: Bimmerpost, Motor Trend

23.7.2013 8:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist