BMW M3/M4: mínus 150 kg, koncepty už v Pebble Beach

Karbon-hliníková dieta sníží váhu M3/M4 na 1,5 tuny, podívejte se, jak jim tato dieta prospěla při pořádné zátěži na Nürburgringu.

Mezinárodní prezentaci nové řady 4 (F32) spojila automobilka BMW s odhalením sportovního paketu M Performance, který podle všeho vrátí na scénu mechanické samosvorné diferenciály. Pokud jde o příjemné zprávy z této akce, zmínkou o LSD nekončí.

Americký Motor Trend využil přítomnost Friedricha Nitschkeho, generálního ředitele divize M GmbH a vyzpovídal jej v souvislosti s připravovaným uvedením dvojice nových vozů M3 (F80)M4 (F82), ze kterých se minimálně jeden představí v roli předprodukčního konceptu už v polovině příštího měsíce na kalifornském Pebble Beach Concours d’Elegance.

Šéf sportovního oddělení předně potvrdil již nějakou dobu známý fakt o tom, že špičkové verze trojkového sedanu i čtyřkového kupé skutečně dostanou přeplňovaný řadový šestiválec, který má být „jedním z nejlepších motorů z produkce BMW vůbec“.Na otázku možnosti instalace pohonu všech kol do M3/M4 Nitschke poměrně jasně naznačil, že xDrive není v eMkových modelech žádoucí. „Hmotnost nové M3 by zvýšil o 80 kg a řízení by už nebylo tak ryzí. Nestojí nám to za to,“ vysvětlil a dodal, „rozložení váhy činí 50:50, auto dostalo nový systém kontroly přenosu výkonu a diferenciál s vektorováním točivého momentu – trakci bude mít beztak excelentní.“

Překvapivě sdílný byl Nitschke také v případě vyzvídání detailů o hmotnosti nové M4. Na otázku, jestli bude novinka lehčí než BMW 435i, odpověděl jednoznačné „určitě“. BMW podle něj použije lehké komponenty v místech, kde to bude s ohledem na udržení nízkého těžiště nejdůležitější. „Z karbonových kompozitů automobilka vyrobí střechu a víko kufru, kapota motoru bude hliníková a deformační zóny budou kombinovat aluminium, hořčík a karbon,“ prozradil šéf M GmbH.

Přesnou hmotnost sice neznáme, nicméně BMW 435i s manuální převodovkou a pohonem zadních kol váží 1510 kg a to je o 145 kilogramů méně, než mělo donedávna vyráběné kupé M3 (E92). I kdyby tedy nová M4 dostala identických 420 koní, její výkonová hmotnost se při váze 1,5 tuny zlepší z přibližně 254 na 280 k/t, a pokud konstruktéři z třílitru vyždímají 450 koní, posune se k hranici rovných 300 koní na tunu, a to je lepší než u Porsche 991 Carrera S.

Co tato kombinace dokáže na Severní smyčce Nürburgringu, jsme si již několikrát ukázali, teď a tady ale máme nejnovější video, zachytávající novou M3 v docela slušném kalupu a několika sympatických driftech.

V případě, že se nemůžete dočkat, ještě jednou upozorňujeme na srpnové Pebble Beach. A kdy dorazí sériová auta? Friedrich Nitschke kolegům z Motor Trendu potvrdil, že M3 i M4 se bok po boku představí na lednovém detroitském autosalonu 2014.

Miro Mihálik, zdroj: Bimmerpost, Motor Trend

23.7.2013 8:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist