BMW M3 a M4 Competition dostaly 450 koní, „vyprodaná“ M4 GTS karbon-hliníková kola

Mnichovská automobilka představila paket Competition pro M3 a M4 navyšující výkon řadové šestky o 19 koní, verze GTS může mít pro změnu kompozitní kola.

Od BMW přichází zajímavé, nicméně poněkud matoucí zprávy. Není tomu tak dávno, co se objevily „zaručené“ informace o tom, že pouhých 700 kusů  M4 GTS bylo téměř obratem vyprodáno a právě v reakci na tuto skutečnost a snaze nabídnout částečnou náhradu přichází paket Copmetition pro standardní verze M3 a M4, ke kterému se ještě dostaneme. Přesto nyní automobilka nabídla nový prvek příplatkové výbavy pro GTS v podobě unikátních karbon-hliníkových kol.

Vysvětlení pro tuto zvláštní posloupnost je hned několik. Musíme pochopitelně připustit, že informace z loňského listopadu o vyprodání modelu GTS nebyla pravdivá a žádá si vysvětlení, jenže BMW trochu mlží. Franciscus van Meel, šéf oddělení M GmbH, minulý týden v rozhovoru pro stránku M-Power.com na přímou otázku, jestli jsou již všechna auta pryč, odpověděl poněkud nejasně: „Je pravda, že poptávka byla ohromující a vidíme velmi pozitivní odezvu ve všech regionech a trzích, což je samozřejmě velmi příjemné.“ Jste z toho moudřejší? My moc ne, i když minulý čas vztahující se k poptávce může opravdu znamenat, že jsou zkrátka všechny kusy GTS prodané.

V takovém případě se nabízí jiná možnost. BMW jistě nějakou chvíli potrvá, než auta vyrobí a tímto pouze nasazuje brouka do hlavy všem, kteří již složili zálohu, ale mají prozatím volné ruce, pokud jde o změny v příplatkové výbavě. Cenu nových kol vyrobených z kombinace hliníku a karbonu automobilka neoznámila, víme ale, že ve srovnání se standardními hliníkovými kovanými koly se hmotnost sníží o 7 kg. Jen pro úplnost dodáváme, že vpředu jsou devatenáctky s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35 ZR19, zatímco vzadu najdete dvacítky a gumy 285/30 ZR20.

Ať už je GTS ještě k mání či nikoli, pravdou je, že cena této speciality byla ve srovnání se standardním modelem skoro dvojnásobná. Což je poměrně pádný důvod, proč jistě nemálo zájemců o nejvýkonnější německé stroje čekalo raději na paket Competition stojící mezi výchozími M3/M4 a modelem GTS, a jak sami můžete vidět, dočkali se.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Balíček Competition bude k mání pro všechny tři karosářské verze, tedy pro sedan M3, M4 Coupé a zároveň M4 Cabrio a jeho základem je mírné navýšení výkonu. Zatímco maximální točivý moment 550 Nm dostupný při 1850 až 5500 otáčkách za minutu zůstal, místo původních 431 koní při 5500 až 7300 otáčkách má řidič nyní k dispozici 450 koňských sil při 7000 ot./min.

Při zachování převodových poměrů zkrátila tato změna čas akcelerace z 0 na 100 km/h bez ohledu na použitou převodovku či karoserii o desetinu sekundy, takže sedan i kupé teď zvládnou tento sprint za 4,2 vteřiny s manuálem, respektive za rovné 4,0 sekundy při volbě dvouspojkového sedmistupňového automatu. V případě kabria byl čas redukován ze 4,4 na 4,3 s, ačkoli paket Competition nepatrně zvýšil hmotnosti téměř všech modelů v rozsahu od 3 do 18 kg.

Součástí výbavy nových aut je adaptivní M podvozek, modifikovány byly všechny tři dostupné režimy (Comfort, Sport a Sport+) a vylepšené dynamice byl přizpůsoben rovněž samosvorný diferenciál a stabilizační program. Bez příplatku jsou i kované dvacítky s pneumatikami o rozměru 265/30 R20 vpředu a 285/30 R20 vzadu, jinak naladěný sportovní výfuk s koncovkami v černém chromu, lepší sedačky a bezpečnostní pásy doplněné tradiční trikolórou motorsportu BMW. Paket Competition bude dostupný od března letošního roku – pro sedan a kupé bude v Německu k mání za 7300 eur, u kabrioletu pak za něj zaplatíte 6400 eur.

15.1.2016 7:55| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist