BMW M4 Cabrio (2014): na stovce za 4,4 sekundy, bez střechy za rovných 20 s

(+ video) Mnichov odhalil dnes v noci novou M4 Cabrio a plechová skládací střecha z ní opět dělá pořádného pořízka. Váha s posádkou hravě překročí 2 tuny.

Pokud jste v případě dekapitované M4 tajně doufali v návrat plátěné střechy, doufali jste marně. Testovací prototypy BMW pohybující se v běžném provozu sice nějakou dobu materiál „deštníku pro posádku“ maskovaly, o něco později však bylo zřejmé, že konstruktéři dali opět přednost plechové skládačce před klasičtějším plátnem. Co toto rozhodnutí udělalo s hmotností nové M4 Cabrio, si pravděpodobně umíte představit.

Auto je ve srovnání se svým předchůdcem sice o šedesát kilogramů lehčí, pořád ale váží až 1750 kg a povinným euro-balastem dokonce 1825 kg. Pro srovnání – hmotnost kupé bez papírové zátěže činí 1497 kg a to to je rozdíl až 253 kg.

Je zřejmé, že ať se bude nová pohonná jednotka snažit sebevíce, dynamiky Coupé a sedanu M3 nedosáhne, čím ale nechceme říci, že by byl nový kabriolet pomalý. Třílitrový řadový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel IHI produkuje 431 koní při 5500 až 7300 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 550 newtonmetrů v rozmezí od 1850 do 5000 ot./min.

Ve spojení se standardní šestistupňovou manuální převodovkou to stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy a nejvyšší rychlost obligátně omezenou elektronickou chůvičkou na 250 km/h. Sedmistupňový dvouspojkový automat těží z více kvaltů a brysknějšího řazení a tudíž je logicky na stovce o něco rychlejší – normovaný sprint zvládne za 4,4 s. Ani spotřeba nevychází identicky. S manuálem budete podle tabulek jezdit za 9,1 l/100 km, bez spojkového pedálu pak za 8,7 litru.

Protože tady máme auto „bez střechy“, možná by vás ještě mohlo zajímat, že plechové origami ukryjete pod víko zavazadlového prostoru během dvaceti sekund do rychlosti (pouze) 18 km/h a v takovém případě vám na kufry a tašky zůstane objem pouze 220 litrů. Ze střechou nahoře máte k dispozici 370 l.

Přesný termín uvedení vozu na trh zatím neznáme, kolegové z britského Autocaru nicméně vyčmuchali, že se u jejich dealerů auto objeví někdy v září a znají dokonce i jeho cenu. Ve srovnání s kupé má být M4 Cabrio dražší o 4095 liber.

4.4.2014 9:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist