BMW M3 a M4: na stovce za 4,1 sekundy a s posunutým omezovačem až 280 km/h

Mnichovská značka měla v plánu představit detaily k BMW M3 a M4 až zítra, to nejdůležitější vám však můžeme říci už dnes - třeba ceny, které se vejdou do 2 milionů.

Dnešní dopoledne patřilo především novým mnichovským strojům sportovní divize M GmbH. Ne že bychom o sedanu BMW M3 (F80) a jeho dvoudveřovém sourozenci M4 (F82) slyšeli poprvé, obě auta jsme vám koneckonců představili do nejmenších detailů už několikrát, na internetu se však objevila celá sada továrních fotek sériového provedení M3 i M4, která měla být oficiálně zveřejněna až zítra.

Jak sami vidíte, tímto naše články na dané téma zdaleka nekončí už třeba proto, že nám dosud chyběla data o dynamice, udávaná spotřeba či ceny, zrovna tohle však můžeme v tuto chvíli napravit. Pro pořádek nejdříve připomínáme, že BMW postavilo pro obě novinky řadový šestiválec o objemu 2979 cm3 s vrtáním 84 mm a zdvihem 89,6 mm, který nese označení S55 B30. Motor je přeplňován dvojici paralelně zapojených turbodmychadel IHI s maximálním plnicím tlakem 1,3 baru a elektronicky ovládanými obtokovými ventily.

Jednotka produkuje maximálních 431 koní v rozmezí od 5390 do 7000 otáček a nejvyšší točivý moment 550 newtonmetrů od 1800 do 5390 ot./min., zatímco elektronika zarazí agregát v rozletu při 7600 otáčkách. Čas akcelerace z 0 na 100 km/h v kombinaci se šestistupňovým manuálem ještě neznáme, ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou to však M3 zvládne za 4,1 sekundy a M4 vychází při měření identické disciplíny nastejno. Nejvyšší rychlost obou je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h, s paketem M Driver’s však bude posunuta až na 280 km/h. Průměrná spotřeba? Podle NEDC velmi optimistických 8,3 litru na 100 km.

Vůbec poprvé máme k dispozici také hmotnosti. Kupé váží bez povinného euro-balastu (řidič + zavazadla = 75 kg) pod jeden a půl tuny, konkrétně 1497 kg, v tabulkách se však asi častěji budete setkávat s normovanou hodnotou 1572 kg. Sedan je nepatrně těžší, ačkoli i on dostal poprvé karbonovou střechu. Jeho hmotnost činí 1520 kg, s povinně udávanou přítěží pak 1595 kg.

Kolik bude BMW za své pýchy požadovat? Levněji vyjde podle očekávání sedan. Na český ceník si budeme muset chvíli počkat, v Německu však vyjde na 71 500 Eur, v přepočtu teda na nějakých 1,96 milionu. Kupé o moc dražší nebude. Kolegové z Autobildu uvádí cenovku 72 200 Eur, což vychází na 1,98 milionu korun.

zdroj: Autobild

11.12.2013 4:26| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist