BMW M3 a M4: na stovce za 4,1 sekundy a s posunutým omezovačem až 280 km/h

Mnichovská značka měla v plánu představit detaily k BMW M3 a M4 až zítra, to nejdůležitější vám však můžeme říci už dnes - třeba ceny, které se vejdou do 2 milionů.

Dnešní dopoledne patřilo především novým mnichovským strojům sportovní divize M GmbH. Ne že bychom o sedanu BMW M3 (F80) a jeho dvoudveřovém sourozenci M4 (F82) slyšeli poprvé, obě auta jsme vám koneckonců představili do nejmenších detailů už několikrát, na internetu se však objevila celá sada továrních fotek sériového provedení M3 i M4, která měla být oficiálně zveřejněna až zítra.

Jak sami vidíte, tímto naše články na dané téma zdaleka nekončí už třeba proto, že nám dosud chyběla data o dynamice, udávaná spotřeba či ceny, zrovna tohle však můžeme v tuto chvíli napravit. Pro pořádek nejdříve připomínáme, že BMW postavilo pro obě novinky řadový šestiválec o objemu 2979 cm3 s vrtáním 84 mm a zdvihem 89,6 mm, který nese označení S55 B30. Motor je přeplňován dvojici paralelně zapojených turbodmychadel IHI s maximálním plnicím tlakem 1,3 baru a elektronicky ovládanými obtokovými ventily.

Jednotka produkuje maximálních 431 koní v rozmezí od 5390 do 7000 otáček a nejvyšší točivý moment 550 newtonmetrů od 1800 do 5390 ot./min., zatímco elektronika zarazí agregát v rozletu při 7600 otáčkách. Čas akcelerace z 0 na 100 km/h v kombinaci se šestistupňovým manuálem ještě neznáme, ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou to však M3 zvládne za 4,1 sekundy a M4 vychází při měření identické disciplíny nastejno. Nejvyšší rychlost obou je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h, s paketem M Driver’s však bude posunuta až na 280 km/h. Průměrná spotřeba? Podle NEDC velmi optimistických 8,3 litru na 100 km.

Vůbec poprvé máme k dispozici také hmotnosti. Kupé váží bez povinného euro-balastu (řidič + zavazadla = 75 kg) pod jeden a půl tuny, konkrétně 1497 kg, v tabulkách se však asi častěji budete setkávat s normovanou hodnotou 1572 kg. Sedan je nepatrně těžší, ačkoli i on dostal poprvé karbonovou střechu. Jeho hmotnost činí 1520 kg, s povinně udávanou přítěží pak 1595 kg.

Kolik bude BMW za své pýchy požadovat? Levněji vyjde podle očekávání sedan. Na český ceník si budeme muset chvíli počkat, v Německu však vyjde na 71 500 Eur, v přepočtu teda na nějakých 1,96 milionu. Kupé o moc dražší nebude. Kolegové z Autobildu uvádí cenovku 72 200 Eur, což vychází na 1,98 milionu korun.

zdroj: Autobild

11.12.2013 4:26| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist