autoweb.cz > BMW > BMW M3 > BMW M3 a M4 budou mít 430 koní a přes 500 Nm
BMW M3 a M4 budou mít 430 koní a přes 500 Nm
Několik poměrně důvěryhodných zdrojů během dnešního dne potvrdilo nezávisle na sobě informaci o probíhajících testech předprodukčních prototypů BMW M3 (F80) a M4 (F82), které mnichovská automobilka organizuje pro uzavřenou skupinu novinářů. Kromě pár zajímavých fotek prosákly ven z této akce také jedny z nejočekávanějších základních parametrů obou vozů – výkony šestiválcové pohonné jednotky.
Ruku do ohně za tyto data pochopitelně nedáme, přeci jen jde pořád o neoficiální čísla, účastníkům utajované prezentace však bylo řečeno, že vozy budou mít výkon 430 koní a točivý moment „přes 500 newtonmetrů“.
Pokud jste z přeplňovaného třílitru čekali více, vaše rozčarování vám vymlouvat nebudeme, neměli bychom však zapomínat, co svého času prozradil generální ředitel divize M GmbH Friedrich Nitschke. V jednom z nedávných rozhovorů řekl, že chystaná M4 bude lehčí než nové BMW 435i (1515 kg bez euro-balastu) a to znamená, že špičkové kupé by se mělo se svou váhou dostat na hranici jeden a půl tuny.
Jen pro připomenutí, poslední osmiválcová M3 (E92) vážila 1655 kg a její předchůdkyně M3 E46 měla 1549 kg. Už z těchto čísel je zřejmé, že svou výkonovou hmotností cirka 286 koní na tunu (tedy v případě, že se výše zmíněné potvrdí) nová M4 všechny čtyři předchozí generace bez větších obtíží zastíní.
Kompletní technické detaily by údajně měly být oznámeny v průběhu tohoto týdne, než se tak ale stane, podívejte se alespoň na pár pozoruhodných záběrů. Na jednom z nich je částečně vidět uspořádání zadní nápravy se samosvorným diferenciálem, další zase zachycuje karbonovou rozpěru vážící pouze 2 kg. Montuje se na přední nápravu za účelem zvýšení torzní tuhosti pomocného rámu a tím pádem i zpřesnění geometrie zavěšení a ovladatelnosti.
Jakmile zaregistrujeme potvrzení ze strany BMW anebo další podrobnosti od aktérů prezentace, ozveme se opět.
zdroj: Bimmerpost, BMWblog