BMW M3 a M4 budou mít 430 koní a přes 500 Nm

Po dlouhém čekání by mělo BMW tento týden odhalit parametry pohonné jednotky M3 a M4. Z utajované prezentace předčasně unikly alespoň výkony.

Několik poměrně důvěryhodných zdrojů během dnešního dne potvrdilo nezávisle na sobě informaci o probíhajících testech předprodukčních prototypů BMW M3 (F80)M4 (F82), které mnichovská automobilka organizuje pro uzavřenou skupinu novinářů. Kromě pár zajímavých fotek prosákly ven z této akce také jedny z nejočekávanějších základních parametrů obou vozů – výkony šestiválcové pohonné jednotky.

Ruku do ohně za tyto data pochopitelně nedáme, přeci jen jde pořád o neoficiální čísla, účastníkům utajované prezentace však bylo řečeno, že vozy budou mít výkon 430 koní a točivý moment „přes 500 newtonmetrů“.

Pokud jste z přeplňovaného třílitru čekali více, vaše rozčarování vám vymlouvat nebudeme, neměli bychom však zapomínat, co svého času prozradil generální ředitel divize M GmbH Friedrich Nitschke. V jednom z nedávných rozhovorů řekl, že chystaná M4 bude lehčí než nové BMW 435i (1515 kg bez euro-balastu) a to znamená, že špičkové kupé by se mělo se svou váhou dostat na hranici jeden a půl tuny.

Jen pro připomenutí, poslední osmiválcová M3 (E92) vážila 1655 kg a její předchůdkyně M3 E46 měla 1549 kg. Už z těchto čísel je zřejmé, že svou výkonovou hmotností cirka 286 koní na tunu (tedy v případě, že se výše zmíněné potvrdí) nová M4 všechny čtyři předchozí generace bez větších obtíží zastíní.

Kompletní technické detaily by údajně měly být oznámeny v průběhu tohoto týdne, než se tak ale stane, podívejte se alespoň na pár pozoruhodných záběrů. Na jednom z nich je částečně vidět uspořádání zadní nápravy se samosvorným diferenciálem, další zase zachycuje karbonovou rozpěru vážící pouze 2 kg. Montuje se na přední nápravu za účelem zvýšení torzní tuhosti pomocného rámu a tím pádem i zpřesnění geometrie zavěšení a ovladatelnosti.

Jakmile zaregistrujeme potvrzení ze strany BMW anebo další podrobnosti od aktérů prezentace, ozveme se opět.

zdroj: Bimmerpost, BMWblog

23.9.2013 10:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist