BMW M3 v současné podobě předčasně skončí, na pár měsíců „vypadne“ i M4 a M550i

Od 1. září letošního roku začne platit nová metodika měření spotřeby a emisí. Novou či opětovnou homologací tak musí projít všechna auta. BMW M3 ale bude patřit mezi výjimky, neboť značka již v říjnu odhalí novou řadu 3. Do přepracování třílitrového šestiválce tedy nebude dodatečně investovat, místo toho výrobu über-sedanu „zařízne“.
fotogalerie-bmw-m3-predcasne-skonci-2018-1100x618.jpg

S lítostí vám musíme oznámit, že životní cyklus současného BMW M3 se pomalu přiblížil ke svému konci, neboť německá automobilka ukončí předčasně jeho výrobu. Důvodem je, jak již mnozí tuší, přechod na novou metodiku měření spotřeby a emisí. Zatímco totiž dosud platná procedura NEDC favorizovala laboratorní prostředí, WLTP má již daleko více reflektovat reálný svět. Že tomu až tak úplně nebude, asi není třeba dodávat. Nicméně výrobci počítali s tím, že se jim novou metodiku povede ošálit více. Proto naznačovali, že udávaná spotřeba by měla vlivem přechodu stoupnout maximálně o nějaká tři procenta.

První provedená měření však odhalila daleko větší nárůst emisí, neoficiálně se mluví v závislosti na typu pohonného ústrojí až o 30 procentech. To je již vskutku nemalá porce, zvláště pokud by s ní bylo konfrontováno BMW M3. To má totiž dle procedury NEDC udávaný průměr 194 gramů na kilometr. Bez jakéhokoliv protiopatření by tak náhle značka musela i přes malé prodeje počítat s podstatným zvýšením CO2 na celou flotilu, což by se mohlo odrazit na penalizaci automobilky.

Oním protiopatřením je přitom míněna instalace Ottova filtru pevných částic, s tímto systémem by ovšem BMW M3 muselo stihnout homologaci do 1. června. Tak se ovšem nestane, i když by automobilka při troše snahy i tak brzký termín zvládla. Nicméně již v říjnu letošního roku dojde na odhalení zcela nové řady 3, někdy v závěru příštího roku by se pak měla ukázat nová generace provedení M3. Stávající model by tak i s filtrem OPF čekal pouze krátký život.

Jelikož ale prodeje německého über-sedanu nejsou enormní, BMW si velmi dobře spočítalo, že ekonomicky nejlepším řešením je předčasné ukončení výroby. K tomu mělo dle spekulací z minulého týdne dojít již ke konci května, a to kvůli zmíněnému termínu homologace. Nové informace však odkazují na konec srpna, což je vlastně i logické – od 1. září totiž platí ona nová pravidla, jenž nařizují, aby každý vůz byl již změřen dle metodiky WLTP.

Pokud tedy toužíte po BMW M3 ve stávajícím provedení, raději si rychle pospěšte, objednávkové knihy se nejspíše velmi brzy uzavřou. Obdobný postup se pak má týkat i modelů M4 a M550i, byť v jejich případě se dočkáme návratu. Ačkoliv totiž M4 sdílí s M3 tentýž třílitrový šestiválec twin-turbo S55, jeho životní dráha bude o pár měsíců delší. Navíc jde o prodávanější verzi, proto automobilka kupé filtrem OPF osadí.

M4 tedy čeká zhruba půlroční výpadek, stejného by se pak mělo dočkat i BMW M550i. To „dojede“ na stejný problém, ačkoliv ke svému pohonu užívá jiný motor, a to 4,4litrový osmiválec. I v jeho případě dojde na instalaci Ottova filtru pevných částic, ovšem prý pouze u evropského provedení. To americké bude pokračovat beze změny i bez přestávky. A nejspíše obdobně tomu bude také u M4.

Zatím jde o oficiálně nepotvrzené informace, nicméně definitivní konec BMW M3 byl citován již několika zdroji. Dá se tedy předpokládat, že je jistý. Ostatně značka dementovala pouze zvěsti o ukončení výroby v květnu. Informace spojené se srpnem ale již ponechala bez komentáře. Byli bychom přitom rádi, kdyby mlčení neznamenalo souhlas, v tomto případě to tak ale bohužel nevypadá.

9.2.2018 7:00| autor: Tadeáš Krátil

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist