Nové BMW 4 (F32) předčasně odhaleno

(+ NOVÁ VIDEA) Nové BMW 4 bude představeno až ve Frankfurtu, na fotky a data se však můžete podívat již nyní.

Aktualizováno: Podívejte na novou řadu 4 také na prvním videosnímku z produkce britských kolegů z magazínu „What Car?“, kteří ke statické prohlídce pozvali své čtenáře a nechali je mluvit o silných i slabších stránkách designu či ergonomie. A také na další videa od WorldCarFans.

Finálním vzhledem mnichovského konkurenta Audi A5Mercedesu třídy C Coupé vás patrně nepřekvapíme. Design dvoudveřového kupé otevírajícího vůbec poprvé kapitolu s názvem „řada 4“ nám BMW naservírovalo v podobě předprodukčního konceptu na letošním detroitském autosalonu a nebylo pochyb o tom, že se při přerodu do své sériové podoby příliš nezmění. První oficiální fotografie získané britským magazínem Autocar tento předpoklad skutečně potvrzují.

BMW řada 4 velká fotogalerie

BMW řada 4 fotogalerie

Pro novou čtyřku se stane charakteristickou především výrazná příď se světly okopírovanými z poněkud starší řady 3 (F30) a tak trochu „vyceněným“ nárazníkem s kruhovými mlhovkami po stranách. Jestli jde o líbivé řešení, si jistě odpovíte i sami, opět ale platí, že se kupé drží čistého a jednoduchého profilu s krátkým předním převisem, dlouhou zádí a pozvolna klesající linií střechy.

Protože oficiální kanály BMW prozatím mlčí, nemůžeme vám stoprocentně zaručit, že jsou podrobnosti o konstrukci a technice získané od britských kolegů přesné, za zveřejnění ale stojí, a pokud bychom později objevili nějaké odchylky, určitě vás na ně upozorníme. Co tedy pro tuto chvíli známe?

Třeba rozměry. Nová řada 4 je dlouhá 4638 mm, široká 1825 mm a vysoká 1362 mm, a to znamená, že novinka je o 26 mm delší, 43 mm širší a 16 mm nižší než předchozí trojka kupé. Rozvor náprav byl prodloužen o 50 mm na celkových 2810 mm a větší je rovněž rozchod obou náprav – 1545 mm (+ 45 mm) vpředu a 1593 mm (+ 81 mm) vzadu. Konstruktéři navíc snížili světlou výšku auta o 10 mm ve srovnání se současnou řadou 3 a těžiště novinky má být údajně nejníže ze všech v současnosti nabízených modelů BMW.Docela významné zvětšení rozměrů nového kupé se podepsalo pod zvýšení hmotnosti, nemělo by však být nijak významné. Kupříkladu BMW 420d váží 1450 kg, jinak řečeno o 30 kg více ve srovnání s minulou 320d Coupe se šestistupňovou manuální převodovkou.

Když už jsme uvedli první potvrzenou motorizaci, patřilo by se také říci, že jde o známý dvoulitr s výkonem 184 koní, kombinovaný se šestistupňovým manuálem, alternativně pak s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Kromě tohoto vznětového čtyřválce nabídne BMW hned v úvodu také typ 428i s přeplňovaným agregátem 2,0 l s 245 koňmi435i s řadou šestkou, turbodmychadlem a výkonem 306 koní.


O něco později (přibližně o měsíc) se k uvedené trojici modelů přidá 420i (dvoulitr, 184 koní), 430d s třílitrovým šestiválcem vyladěným na 258 koní a špičková dieselová varianta 435d s identickým motorem, ale disponující 313 koňmi.

Všechny pohonné jednotky budou standardně kombinovány s pohonem zadních kol, kromě BMW 435d, které jinak než se systémem xDrive nepořídíte. Čtyřkolky s náběhem nových modelů pak koupíte také v provedení 420i a 420d. Nová čtyřka bude sériově vybavena šestistupňovým manuálem, bohužel to však neplatí pro nejvýkonnějším dieselové modely 430d a 435d, u těch budou muset zákazníci akceptovat osmistupňový automat, který ve zbytku seženete za příplatek.Na detailní technická data zatím čekáme, jako malou ochutnávku však máme čas akcelerace z 0 na 100 km/h platný pro BMW 435i s automatem (5,1 sekundy) a papírovou spotřebu nejúspornější varianty 420d – podle Mnichova by se měla uspokojit s 4,6 l nafty na sto kilometrů.

Už v příštím roce se na vrcholu objeví nová M4, jejíž řadový třílitrový šestiválec nebude mít podle Autocaru tři ale pouze dvě turbodmychadla. Výkon se údajně zastaví na hodnotě 440 bhp, což je 446 koní, spíše bychom to ale tipovali na poněkud okrouhlejších 450 koní.


Předpokládáme, že není nutné nějak zvlášť připomínat, že BMW ve srovnání s trojkou kompletně přepracovalo tlumiče, pružiny, uložení náprav a ve výsledku dosáhlo ideální rozložení váhy mezi nápravami v poměru 50:50. Za zmínku ještě stojí lépe konturovaná základní sedadla, nižší pozici řidiče nad silnicí anebo zavazadelník o objemu 445 litrů.

Podle dostupných údajů budou k mání od počátku října, tedy asi měsíc po své výstavní premiéře ve Frankfurtu.

      Miro Mihálik, zdroj Autocar, WhatCar, WorldCarFans

17.6.2013 7:12| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist