Prototyp BMW řady 1 s tříválcem 1.5 Turbo a vstřikováním vody produkuje 218 koní
autoweb.cz > BMW > BMW M4 GTS (2015): koncept budoucí sériovky dostal vstřikování vody a světla OLED
BMW M4 GTS (2015): koncept budoucí sériovky dostal vstřikování vody a světla OLED
Závodní 3.0 CSL Hommage R nebude jediným zajímavým exponátem na víkendovém setkání v kalifornském Pebble Beach, druhý vystavený stroj však má k sériové produkci mnohem blíže. Nové BMW M4 GTS postavené na bázi nevýkonnější verze čtyřkového kupé je prozatím prezentováno jako koncept, jedná se však o připravovaného nástupce modelů M3 GTS/CRT z let 2010 a 2011.
Ani tentokrát však nepůjde o masovou záležitost. M4 GTS má dorazit na trh počátkem roku 2016, jeho produkce ale má být přísně limitována. Přesné detaily o částce potřebné k nákupu jsou pro tuto chvíli tajné, v německých médiích se nicméně mluví o tom, že novinka má být až o 40 tisíc eur dražší než výchozí model.
BMW není příliš sdílné, ani pokud jde o techniku, ale GTS by mělo dostat karbonovou přední kapotu, titanové výfukové potrubí, zadní sedadla mají být odstraněna a celková úspora hmotnosti se má pohybovat kolem 100 kg. Pokud tomu tak skutečně bude, kupé by se mohlo dostat na váhu 1397 kg (bez euro-balastu).
Tím ale dobré zprávy nekončí. BMW sice potvrdilo, že vůz dostal vstřikování vody, které se již objevilo v zaváděcím modelu M4 Moto GP a pod kapotou konceptu řady 1, jaksi nám však neřekli finální výkonová čísla. Německý Autobild přesto tvrdí, že z původních 431 koní a 550 newtonmetrů se parametry GTS vyšplhaly na 500 koňských sil a až 600 Nm.
K dalším zajímavostem patří zadní světla využívající technologii OLED (tzv. organické světelné diody). Na rozdíl od klasických LED svítí nové diody celým svým povrchem, mají ještě o něco nižší spotřebu energie, tloušťku pouze 1,4 milimetru a díly samostatnému ovládání jednotlivých modulů a svému uspořádání umí vyvolat 3D efekt.