BMW M4 GTS (2015): koncept budoucí sériovky dostal vstřikování vody a světla OLED

(+ video) Oficiální zdroje prozatím mlčí, nicméně prototyp BMW M4 GTS s výkonem přizvednutým někam k 500 koním se do výroby dostane už v příštím roce.
bmw-m4-gts-2015-koncept-budouci-seriovky-dostal-vstrikovani-vody-a-svetla-oled-1100x618.jpgCelá galerie 24 Zdroj: archiv redakce

Závodní 3.0 CSL Hommage R nebude jediným zajímavým exponátem na víkendovém setkání v kalifornském Pebble Beach, druhý vystavený stroj však má k sériové produkci mnohem blíže. Nové BMW M4 GTS postavené na bázi nevýkonnější verze čtyřkového kupé je prozatím prezentováno jako koncept, jedná se však o připravovaného nástupce modelů M3 GTS/CRT z let 2010 a 2011.

Ani tentokrát však nepůjde o masovou záležitost. M4 GTS má dorazit na trh počátkem roku 2016, jeho produkce ale má být přísně limitována. Přesné detaily o částce potřebné k nákupu jsou pro tuto chvíli tajné, v německých médiích se nicméně mluví o tom, že novinka má být až o 40 tisíc eur dražší než výchozí model.

BMW není příliš sdílné, ani pokud jde o techniku, ale GTS by mělo dostat karbonovou přední kapotu, titanové výfukové potrubí, zadní sedadla mají být odstraněna a celková úspora hmotnosti se má pohybovat kolem 100 kg. Pokud tomu tak skutečně bude, kupé by se mohlo dostat na váhu 1397 kg (bez euro-balastu).

Tím ale dobré zprávy nekončí. BMW sice potvrdilo, že vůz dostal vstřikování vody, které se již objevilo v zaváděcím modelu M4 Moto GP a pod kapotou konceptu řady 1, jaksi nám však neřekli finální výkonová čísla. Německý Autobild přesto tvrdí, že z původních 431 koní a 550 newtonmetrů se parametry GTS vyšplhaly na 500 koňských sil a až 600 Nm.

K dalším zajímavostem patří zadní světla využívající technologii OLED (tzv. organické světelné diody). Na rozdíl od klasických LED svítí nové diody celým svým povrchem, mají ještě o něco nižší spotřebu energie, tloušťku pouze 1,4 milimetru a díly samostatnému ovládání jednotlivých modulů a svému uspořádání umí vyvolat 3D efekt.

14.8.2015 2:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist