Poslední BMW M3, výroba ukončena…

Jedna epocha sportovních aut končí, výrobní linku opustil definitivně poslední exemplář osmiválcové em-trojky.

A je to oficiální, automobilka BMW oznámila ukončení výroby čtvrté generace BMW M3 Coupé. Tečka, konec, pokud jste až doteď váhali s pořízením, tak teď už se můžete soustředit jen na trh s ojetinami nebo hledat jehlu v kupce sena skladových aut. Anebo si koupit cabrio, to se bude vyrábět ještě do září 2013.

Má smysl blíže představovat legendu? Asi ne. Už od roku 1986 BMW M3 symbolizuje úspěšný přenos závodních technologií na běžné silnice. A poslední generace sportovního vozu navíc symbolizuje také návrat značky do světa závodů, do šampionátu DTM.Jen tak mimochodem, výroba BMW M3 Coupé byla zahájena v roce 2007 a překročila počet 40 tisíc vyrobených kusů, sedan pak vznikl dalšími deseti tisíci a M3 bez střechy bylo (zatím) vyrobeno asi šestnáct tisíc. Takže se loučíme s technologií z motorsportu, a hlavně se čtyřlitrovým motorem V8 s výkonem 420 koní a točivým momentem 400 Nm.


Tenhle znáček už se jen tak lepit nebude. Nová M3 Coupe bude vlastně M4…

Přenos výkonu na silnici zaručovalo hřebenové řízení se specifickým M posilovačem Servotronic a variabilním M samosvorným diferenciálem. BMW M3 bylo standardně vybaveno výkonnými brzdami s plovoucími kotouči a na přání byly k dispozici elektronicky řízené tlumiče se třemi jízdními režimy. První dvouspojková převodovka pro sériově vyráběný sportovní vůz byla specificky naladěná pro sportovní charakteristiku vysokootáčkového motoru a umožnila dynamickou akceleraci bez přerušení toku výkonu.


Limitovaná edice BMW M3 GTS s motorem 4,4 litru a výkonem 450 koní.

Čtvrtá generace BMW M3 se vyráběla společně s BMW řady 3 Sedan, Coupé a Convertible v továrně v Regensburgu, vzniklo také několilk speciálních sérií. Například BMW M3 GTS bylo vyvinuto jako závodně orientovaný model, homologovaný pro provoz na běžných silnicích. Objem motoru V8 se zvýšil na 4,4 litru, zákazníkům bylo doručeno 135 kusů BMW M3 GTS. BMW M3 CRT, model postavený na základech M3 Sedan, (CRT znamená Carbon Racing Technology) se k ostatním přidal v roce 2011 v počtu 67 kusů.

DOPORUČUJEME: Toyota GT86 versus BMW M3 E46

Čtvrtá generace BMW M3 byla průkopníkem v oblasti inteligentní lehké konstrukce, kromě hliníkové kapoty a plastových blatníků hrála klíčovou roli ve snižování hmotnosti také karbon. Průkopník teď ale končí. I když ne zcela, na závodních okruzích budeme vídat BMW M3 dál, protože, nutno říct, v DTM se BMW daří.

Autoweb.cz

9.7.2013 9:46

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist