autoweb.cz > BMW > BMW X5 > BMW bude propagovat X5 na internetu
BMW bude propagovat X5 na internetu
Propagační kampaň k novému luxusnímu SUV z Mnichova nebude probíhat pouze v tradičních mediích, jako je televize a tisk. Konzervativní formy reklamy doplní i takzvané webcasty a blogy. Na mezinárodní prezentaci X5 v řeckých Aténách to řekl Tom Stepanchak, který je v BMW zodpovědný za hledání nových cest v marketingu.
BMW tak například plánuje vydávat podcasty obsahující rozhovory s vedoucími představiteli automobilky a na firemní webové stránce se objeví „mimořádně atraktivní“ videa. V jednom z nich bude X5 závodit s rychlým motorovým člunem o to, kdo dřív doručí do italské restaurace čerstvé ryby. Inspirace netradičními „závody“ z kultovního britského pořadu Top Gear je víc než zřejmá.
BMW X5 velká fotogalerie
Stepanchak vysvětlil, že novými komunikačními kanály osloví nejzanícenější fanoušky motorismu. „Je to zacílené na lidi, kteří pijí ke snídani motorový olej,“ řekl doslova. Podle něj je dnes internet masovým médiem. Stepanchak se obrací k uživatelům, kteří píší blogy nebo často přispívají třeba na videoportál YouTube či do internetové encyklopedie Wikipedia. Video s X5 bylo na YouTube ještě předtím, než firma spustila oficiální kampaň. Podle Stepanchaka ho někdo našel na webu BMW a protože se mu líbilo, jednoduše si jej „vypůjčil“ a zveřejnil na YouTube.
Tomuto způsobu propagace se někdy říká virální marketing. Taková reklama si žije svým vlastním životem, lidé si ji mezi sebou aktivně předávají a klip, obrázek nebo slogan se stává společenským tématem – zlidoví. Dokonalým příkladem zvládnutého virálního marketingu je předvánoční kampaň nejmenovaného českého mobilního operátora.
autoweb.cz