BMW X5 M (F15) pokračuje v testech na Nordschleife

Už téměř rok BMW testuje na Ringu novou nejvýkonnější X5 a minimálně jednou tolik času má ještě k dispozici. Stojí ta námaha v případě SUV za to?

Mnichovská automobilka BMW je momentálně v centru pozornosti především díky víkendové premiéře konceptu předprodukční M4, její sportovní divize M GmbH však není vytížena pouze tímto projektem a prací na konstrukčně spřízněném sedanu M3 (F80). Kolik dalších aut momentálně zaměstnává její inženýry, vám přesně neřekneme, nadále však pokračují testy příští X5 M na Severní smyčce Nürburgringu.

Poprvé byla nejvýkonnější verze BMW X5 s interním kódem F15 zaregistrována na Nordschleife už loni v září, tedy s půlročním předstihem před oficiálním představením standardní X5, neptejte se nás však, co vývojové oddělení na této silnici dosud pohledává. Je dost možné, že vyladění těžkého SUV tak, aby nedělalo své značce ostudu, vyžaduje výrazně více času, energie a prostředků, než kalibrování sedanů či kupé, každopádně chystané X5 M na Ringu pořád jezdí a nějakou chvíli asi ještě i bude.

BMW X5 velká fotogalerie

BMW X5 fotogalerie

Tento konkrétní videosnímek byl pořízen před měsícem skupinou známou na Youtube pod jménem TouriClips a doprovodní komentář mnoho neříká, přesto se pár detailů z pohyblivých obrázků vyčíst dá. Navzdory kamufláži jsou jasně rozpoznatelné větší nasávací otvory v jiném předním nárazníku a odlišné prahy, nejmarkantnějším poznávacím znamením jsou však čtyři koncovky výfukového systému.Pod přední kapotou vozu se objeví vidlicový osmiválec S63Tu s dvojicí turbodmychadel (novější varianta původního agregátu S63), který byste našli také v aktuální M5M6. Místo 560 koní, resp. 555 koní minulé generace X5 M by se měl výkon 4,4litrové jednotky vyšplhat na nejméně 580 koní.

Kdy se jej dočkají zákazníci? BMW si termín uvedení nechává prozatím pro sebe, což je s ohledem na spoustu připravovaných novinek vcelku pochopitelné. Říká se ale, že nová X5 M by mohla být v prodeji koncem roku 2014 anebo počátkem roku 2015, a to znamená, že na Nürburgringu pár sad pneumatik asi ještě zničí.


Miro Mihálik, zdroj: TouriClips

19.8.2013 5:08| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist